Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:50:53 GMT

دستگاه آب شیرین کن

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۸۲۰۱

دستگاه آب شیرین کن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دستگاه آب شیرین کن با بهره مندی از سیستمی کاملاً پیشرفته تمامی شرایط لازم برای انجام فیلتراسیون آب را دارا بوده و شما با استفاده از آن می‌توانید آب شور را به آب شیرین تبدیل کنید. این دستگاه برای انجام عمل شیرین سازی آب فرآیندهای خاصی را در نظر گرفته است که به واسطه این فرآیندها آب شور دریا که آشامیدنی نیست به آبی شیرین و آشامیدنی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه‌های آب شیرین وجود دارند که هر کدام برای انجام این فرآیند روش خاصی را مورد استفاده قرار می‌دهند اما همگی با یک هدف کار می‌کنند.

از عمده دستگاه‌های آب شیرین کن می‌توان به سیستم اسمز معکوس و آب شیربن کنهای حرارتی اشاره نمود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از شما خواستاریم تا انتها ما را همراهی کنید.

دستگاه آب شیرین کن چیست؟

آب شور برای مصرف نیاز به شیرین سازی دارد و برای انجام عمل شیرین نمودن آن باید از آب شیرین کن استفاده نمود. لازم است بدانید تبدیل آب شور به آب شیرین نیاز به عمل جداسازی نمک از موکلولهای آب داشته و این امر را نمی‌توان به سادگی انجام داد در چنین شرایطی است که استفاده از آب شیرین کن‌ها ضرورت می‌یابد.

انواع دستگاه آب شیرین کن

امروزه نمونه‌های مختلفی از آب شیرین کن‌ها برحسب کاربرد تولید و به بازار عرضه می‌شوند و شما باید قبل از خرید نسبت به نوع نیاز خود به آگاهی کامل دست یابید.

اگر بخواهیم این موضوع را در قالب یک مثال بیان کنیم باید گفت شما نمی‌توانید از آب شیرین کن های دریایی برای مصارف خانگی استفاده کنید زیرا ابعاد و اندازه آن‌ها مناسب منزل نبوده و برای این امر باید به سراغ آب شیرین کن خانگی بروید.

از دیگر عواملی که می‌تواند بر روی انتخاب این دستگاه‌ها اثرگذار باشد می‌توان به میزان ظرفیت آب شیرین کن اشاره نمود. اگر این دستگاه را برای صنایع مختلف می‌خواهید لازم است از آب شیرین کن‌های صنعتی استفاده کنید چون این نمونه از آب شیرین کن‌ها ظرفیت بالاتری داشته و به راحتی می‌توانند نیاز صنایع را برآورده سازند. با توجه به مطالبی که بیان شد به طور کلی دستگاه‌های آب شیرین به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن نیمه صنعتی

آب شیرین کن خانگی

مزیت‌های استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی

برخی ممکن است با خود بگویند می‌توان آب آشامیدنی موردنیاز صنایع را با استفاده از تانکرهای آب تامین نمود در حالی که باید بدانید استفاده از این تانکرها علاوه بر افزایش سطح هزینه وقت بسیاری نیز از شما می‌گیرد بنابراین به عنوان یک کلید راه گشا نمی‌تواند به شما کمک چندانی کند.

شما با استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانید شرایط نرمالی را برای صنایع خود رقم زده و به راحتی آب شیرین مصرفی خود را تامین کنید.

این دستگاه‌ها می‌توانند به شما در کاهش هزینه‌های تامین آب و صرفه جویی در زمان کمک‌های بسیاری نمایند. توصیه داریم به سادگی از کنار مزیت‌های دستگاه آب شیرین کن صنعتی عبور ننمایید.

ویژگی‌های دستگاه آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن‌های صنعتی را می‌توان در مجتمع‌های مسکونی و مراکز تجاری نیز مورد استفاده قرار داد زیرا این عناوین نیز نیاز به میزان بالایی از آب آشامیدنی و شیرین دارند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آب شیرین صنعتی می‌توان به ابعاد بزرگ آن اشاره نمود. این دسته آب شیرین کن‌ها به این دلیل که باید مقادیر بالایی از آب شیرین را تولید کنند اندازه بزرگی داشته و متقابلاً ظرفیت بیشتری دارند.

این میزان ظرفیت شما را متحمل هزینه‌های بیشتری خواهد نمود و علاوه براین شما باید بتوانید فضایی را برای نگهداری از این دستگاه‌ها فراهم سازید.

در استفاده از آب شیرین کن‌های صنعتی برای افزایش فشار آب لازم است از پمپ استفاده کنید زیرا عدم فشار نمی‌تواند آب را درون دستگاه به حرکت درآورد.

عملکرد دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس

دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس را با نام غشایی نیز می‌شناسند زیرا از یک مجموعه غشاهای خاص برای انجام فرآیند شیرین سازی آب استفاده می‌کند.

این غشا ها به چه شکل عمل شیرین سازی آب را انجام می‌دهند؟

غشایی که درون آب قرار می‌گیرد یک لایه نازک همراه با سوراخ‌هایی ریز است که تنها مولکول‌های ریز آب که اندازه و حجم بسیار ناچیزی دارند می‌توانند از این سوراخ‌ها عبور کنند.

نمک‌هایی که درون آب قرار دارند به دلیل اندازه بزرگ خود نمی‌توانند از این غشار رد شوند و این عمل سبب جداسازی نمک از مولکول‌های آب شده در نتیجه آب شیرین را تولید می‌کند.

تجهیزات دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن دارای مجموعه قطعات و لوازم یدکی خاصی می‌باشد که این مجموعه را با نام تجهیزات این دستگاه می‌شناسند که عبارتند از:

پمپ طبقاتی فشار قوی

پمپ آب خام ورودی یا پمپ تعذیه

لوله و اتصالات UPVC

انواع سوئیچ

لوله و اتصالات استیل

هوزینگ فیلترها

فیلتر ممبران یا غشا

محفظه تحت فشار

کربن فعال

کنترل کننده چند منظوره

مخزن فایبرگلاس

گیج فشار

ابزارهای دقیق

تابلو کنترل

سیستم‌های تزریق مواد شیمیایی

شما عزیزان می‌توانید با شماره‌های ۰۲۶۳۴۴۷۴۳۷۳ و ۰۹۱۲۶۸۷۱۷۷۰ و ۰۲۶۳۴۴۲۲۴۳۴ با ما در تماس باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5353876

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شیرین کن تصفیه آب کسب و کار کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی طراحی داخلی گروه صنعتی ایران خودرو ایمپلنت تبلیغات قیمت خودرو تجهیزات الکترونیکی دکوراسیون منزل تجارت الکترونیک بیمه تجهیزات پزشکی فاضلاب دندانپزشکی دستگاه آب شیرین کن صنعتی آب شیرین کن ها آب شیرین کن آب شیرین شیرین سازی برای انجام دستگاه ها آب شور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم