Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور ضمن تبریک هفته بسیج، بیان کرد: رهبری در گام دوم بیانیه بسیار مهم و راهبردی را تهیه و منتشر کردند که نقشه راهی است برای پیمودن راه پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ٤٠ سالگی دوم است.

او ادامه داد: بر اساس این بیانیه، امروز فعالیت‌های بسیج در تمام عرصه‌های دفاعی، امنیتی و فرهنگی به گونه‌ای صورت بندی شده تا تشکیل دولت اسلامی، جامعه پردازی و تحقق تمدن نوین اسلامی تسهیل و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز داشتن بصیرت را از ویژگی‌های بسیج و بسیجیان عنوان کرد و به تشریح فعالیت‌های بسیج در سرفصل‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز بسیج در حوزه فرهنگی در یک نگاه کلی با ایجاد هسته‌های مردمی به دنبال ایجاد روشنگری، آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی و بزرگداشت مناسبت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است.

سرهنگ علی‌پور با تصریح بر این نکته که به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در عرصه فرهنگی هستیم، به فعالیت بسیج در شبکه‌های اجتماعی اشاره و یادآور شد: فعالیت بسیج در این عرصه حول موضوعات افزایش سواد رسانه‌ای، رصد فضای مجازی و رفع شبهات، تهیه و تولید محتوای مفید و انتشار در سطح فضای مجازی است.

او با بیان اینکه در جامعه زنان نیز تحکیم بنیان خانه و خانواده با توجه به نقش بانوان مدنظر است، گفت: در حوزه مسائل امنیتی و دفاعی نیز با ایجاد شبکه اطلاعاتی، گردان‌های بسیج و گشت‌های رضویون به دنبال برقراری امنیت پایدار مردمی هستیم.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز ادامه داد: در مسائل علمی نیز انجام فعالیت‌های آموزشی در رده‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار است در حوزه بسیج سازندگی نیز مهمترین رویکرد، خدمت رسانی به مردم با ایجاد گروههای جهادی است.

سرهنگ علی‌پور کمک به رشد و تعالی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اجتماعی، تربیت نیروی تراز انقلاب و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در تمام موضوعات را از دیگر سرفصل‌های فعالیت بسیج برشمرد.

او همچنین با تشریح فعالیت‌های سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز طی یکسال گذشته، گفت: در این حوزه موفق به ایجاد کارگاههای اشتغال و تجهیز آنها و ایجاد ٩٠ فرصت شغلی شدیم.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز، تسهیلگری در ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی را از دیگر فعالیت‌های این ناحیه از سپاه شیراز عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۶ صندوق در سطح محلات و روستاها با ۲۴۰۰ نفر عضو و اعطای ۶۴۰ فقره وام راه‌اندازی شده است.

سرهنگ علی‌پور، توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی، آزادسازی ١٢٠ زندانی جرائم غیرعمد، اهدای خون ٦ هزار نفر از بسیجیان، توزیع ٨٥ هزار سری جهیزیه، راه‌اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان فارس، راه‌اندازی گشت‌های رضویون و کمک به ٢٩٠٠ نفر از کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح ایران مهربان را از دیگر فعالیت‌های سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز طی یکسال گذشته ذکر کرد.

او به هزینه کرد دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه محرومیت زدایی طی سال گذشته تاکنون هم اشاره و بیان کرد: این هزینه‌ها شامل کمک به احداث ۲۷ واحد مسکونی محرومان، کمک به مرمت ۷۰ واحد مسکونی، ساخت دو مسجد، مرمت ٢٠ مسجد و ایجاد ٤ کارگاه اشتغال بوده است.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز در بخش پایانی سخنتن خود به اعلام ویژه برنامه‌های هفته بسیج هم اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه بزرگ بسیج با سه رویکرد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و فروش کالاهای پر تخفیف از جمله برنامه‌های شاخص است.

سرهنگ علی‌پور همچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه با توزیع ۴ هزار بسته معیشتی، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری برنامه آبروی محله با تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهدا، افتتاح ١٢ پایگاه اشتغال، برگزاری اردوهای جهادی، مسابقات ورزشی، ویزیت و درمان رایگان مردم در منطقه قره باغ، اجرای سرود پاتوق‌های خیابانی، تجلیل از بسیجیان نمونه، برپایی میز خدمت در بسیج ادارات، برپایی ایستگاههای صلواتی و نامگذاری بعضی خیابان‌های شیراز به نام شهدای شاخص با همراهی و موافقت شورای شهر شیراز را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در هفته بسیج توسط سپاه بقیه‌الله (عج) اجرایی می‌شود.

کد خبر 5353935

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته بسیج گروههای جهادی شیراز زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان کتاب و کتابخوانی شیوع کرونا اردبیل فرمانده سپاه بقیه الله هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی