Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:58:28 GMT

به مشکلات کارگران شهرداری رسیدگی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۸۵۹۴

به مشکلات کارگران شهرداری رسیدگی شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در دیدار اعضای شورای اسلامی و شهردار جدید جیرفت گفت: آنچه برای مردم مهم است، اقدامات شهردار از لحظه معارفه به بعد است و آحاد جامعه منتظر تحول در امور شهری با کار جهادی و مخلصانه هستند.

او افزود:رسیدگی به امور و مشکلات کارگران شهرداری باید جزو اولویت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: شهردار بیش از دیگر مسئولان با مردم سر و کار دارد و باید وحدت‌گرایی را به عنوان یکی از مولفه‌های تقویت آرامش در جامعه و لازمه موفقیت شورا و شهرداری مد نظر قرار دهد.

امام جمعه جیرفت گفت: پشتیبانی یکپارچه شورا از شهردار منتخب به رغم نظرات متفاوت، بیانگر فرهیختگی، دلسوزی و تعهد این مجموعه برای توسعه شهر است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: اتحاد ایجاد شده در شرایط کنونی شایسته تقدیر است و شهردار باید تمام همت خود را برای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر به کار بگیرد.

محمود معناصری، شهردار جیرفت در این نشست گفت: کار بی منت و تلاش برای خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار قرار خواهم داد.

او افزود: مردم جیرفت، سرنوشت شهر را به دست هفت نفر شورا سپرده اند و از این رو شهردار و شورای شهر تلاش بی وقفه برای توسعه شهر را وظیفه خود می‌دانند.

معناصری تصریح کرد: به تمام مردم قول می‌دهم شهرداری را وارد هیچگونه حاشیه‌ای نکنیم و تمام تلاش خود را حول محور وحدت متمرکز کنیم.

شهردار جیرفت گفت: کار عمرانی را از گلزار شهدا شروع کرده ایم و تحول شهر در آینده‌ای نزدیک محسوس خواهد بود.

شهردار جیرفت تصریح کرد: مهربانی با مردم، دوری از فساد و کار جهادی سه مطالبه اصلی هر شورای شهر از شهردار منتخب است و تا لحظه‌ای که شهردار باشم با جدیت و انگیزه کار خواهم کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران شهرداری امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب ویژه برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان در دادگستری استان گلستان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدرآسیابی در نشست مشترک مسئولان قضایی با جامعه کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می‌یابد تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش دستگاه قضایی استان برای پیگیری و حل مشکلات حوزه کارگری در استان خبر داد و افزود :رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.

آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ، از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است تاکید کرد:  اگر کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند.

وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی، در نظر گرفته خواهد شد و برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است که در نتیجه آن فقط سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.

وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.

وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت‌های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی‌تر بگیرند .قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران، گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند.

حسینعلی خواجه مظفری افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  رادر این بخش داریم و تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار