Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، طی ماه‌های اخیر شاهد تلف شدن چندین فک خزری و پیدا شده لاشه آنها در سواحل استان بودیم که این میزان تلفات نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل غیرعادی بوده است.

تراژدی تلخ مرگ‌ فک‌های خزری درحالی ادامه یافت که افزایش شمار مرگ‌ فک‌ها گزینه‌های مختلفی پیش‌روی محققان باز کرد که در این زمینه آزمایش‌های مختلف روی لاشه‌ها انجام شد البته باتوجه به اینکه در روزهای اولیه مشاهده لاشه‌ها، پیدا کردن لاشه سالم کمی سخت بوده که بعدها این امکان با انجام تشدید پایش‌ها محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر شیرازی مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی حفاظت فوک خزری در ارتباط با آخرین خبرها از مرگ فک‌های خزری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از شرایطی که شاهد مرگ‌های فک‌های خزری بودیم گذر کردیم.

وی با اشاره به رد تمام گزینه‌های احتمالی مرگ فک‌های خزری مبنی بر مسمومیت حاد، ابتلا به بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد  پرندگان، دیستمپر، افزود: نتایج تحقیقات این فرضیه‌ها را رد کرده و تنها یک گزینه مانور نظامی به قوت خود باقی است.

مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی حفاظت فوک خزری با بیان اینکه در نمونه‌های انجام شده وجود علائم بیماری‌زا و مسمومیت رد شده است، تصریح کرد: از ابتدای ۵۴ لاشه فک خزری در سواحل مشاهده شده که ۱۲ مورد قبل از ماجرای تلف شدن سریالی فک‌های خزری بوده و ۴۲ مورد لاشه طی ماه‌های گذشته تلف شدند.

شیرازی با اعلام اینکه به‌طور حتم بحث بیماری فک‌های خزری مردود است، اظهار کرد: به این دلیل که سال‌های گذشته که بیماری مسری شیوع پیدا کرده و منجر به تلف شدن تعداد زیادی از جمعیت زیادی از فک‌ها شده است و درصورت شیوع می‌توان جمعیت بالایی از فک‌ها را از بین ببرد که البته باتوجه به بحث آلودگی‌ها تلفات بیشتر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه فک‌های خزری در هر جایی که باشند به‌عنوان سمبل سلامت اکوسیستم دریایی مطرح هستند، گفت:  زمانی که جمعیت فک‌های خزری رو به انقراص می‌رود هشداری برای کل اکوسیستم خواهد بود.

مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی حفاظت فوک خزری یادآور شد: در صورت نبود فک‌های خزری، ژن‌های معیوب به‌صورت مادرزادی تکثیر یافته و به‌مرور نسل گونه‌ها در معرض تهدید قرا می‌گیرند پس اهمیت این گونه باارزش در چرخه زیستی مورد تاکید است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر صیاد شیرازی فک های خزری تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر