Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محمد بارکیندو گفت: مازاد عرضه در ماه دسامبر شروع می شود. نشانه هایی وجود دارد که باید بسیار بسیار مراقب باشیم.

اوپک هفته گذشته پیش بینی خود از تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را به میزان ۳۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به برآورد قبلی کاهش داد و اعلام کرد قیمتهای بالای انرژی به روند احیای اقتصادی از پاندمی کووید ۱۹ آسیب می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانیها نسبت به کاهش تقاضا همزمان با پیش بینی افزایش عرضه تشدید شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بارکیندو که در حاشیه کنفرانس Adipec در ابوظبی صحبت می کرد، گفت: با وجود ابهامات، اوپک در تضمین تداوم روند احیای اقتصادی جهانی منافعی دارد. تصور می کنیم در یک مسیر احیا قرار داریم. برای ما در اوپک، همچنان به انجام هر اقدامی که لازم است برای این که این احیا نقصان پیدا نکند، ادامه خواهیم داد.

اقدامات اوپک پلاس تا حدود زیادی در بهبود قیمت نفت تاثیرگذار بوده است. قیمت نفت برنت که در آوریل سال ۲۰۲۰ به ۱۳ دلار در هر بشکه – پایین ترین قیمت ۲۱ سال گذشته – سقوط کرده بود، پس از اجرای توافق محدودیت عرضه تاریخی اوپک پلاس به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده کرده است.

مله کیاری، مدیر شرکت انرژی دولتی نیجریه هم در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: اوپک پلاس اگر تصمیم بگیرد تولیدش را سریع‌تر افزایش دهد، با چالشهایی روبرو خواهد شد. حتی اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم، احتمالا انجام آن اندکی متفاوت خواهد بود.

مواضع اعضای اوپک و متحدانش که در راس آنها عربستان سعودی و روسیه قرار دارند، نشان می دهد که در برابر درخواستها برای تولید سریعتر مقاومت خواهند کرد. این امر دولت آمریکا را واداشته است برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را بررسی کند تا با افزایش قیمت بنزین مقابله کند.

کیاری گفت: چنین اقدامی احتمالا تاثیر اندک و کوتاه مدتی خواهد داشت. روشن است که باید مقادیر قابل توجهی نفت از ذخایر استراتژیک آزاد شود تا تغییر معناداری اتفاق بیافتد.

نشست بعدی وزیران اوپک پلاس برای تصمیم گیری درباره سطح تولید ژانویه، دوم دسامبر (۱۱ آذر) برگزار می شود. قیمت نفت امسال حدود ۶۰ درصد رشد کرده و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است. چندین مدیر انرژی و سران کشورها نظیر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می گویند نفت می تواند به ۱۰۰ دلار برسد. مدیر شرکت انرژی دولتی نیجریه گفت: نفت در بالای ۸۰ دلار می ماند در حالی که نفت ۱۰۰ دلاری پیش بینی می شود.

منبع: الف

کلیدواژه: اوپک پلاس پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول

۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۶۷۰ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد به ۸۲۵ میلیون می‌رسد.

به گزارش مشرق، قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز شنبه هشتم اردیبهشت تفاوت چشمگیری با خریدوفروش‌های پنجشنبه هفته قبل ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به‌عنوان مثال پنج میلیون بیشتر از هفته قبل قیمت دارد و مدل‌های دیگری مثل ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با همین میزان افزایش قیمت روانه بازار شده‌اند.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته درطرف مقابل افت قیمت ۱۵ میلیونی را تجربه می‌کند و امروز به‌طور متوسط ۶۹۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۳۵ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۹۸۰ میلیون تومان

۹۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۶۸۵ میلیون تومان

۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۱۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۷۱۰ میلیون تومان

۶۹۵ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

۹۹۰ میلیون تومان

۹۹۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۶۵ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!