Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حاجی‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: ابن اردو به مدت یک هفته در محل آکادمی ملی المپیک در تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: اردو یادشده برای آماده‌سازی و کسب تجربه بیشتر بازیکنان ۲ کشور تدارک دیده شد ، و به عنوان تمرین و مسابقه درون اردویی پیش‌بینی شد نقش مهمی در موفقیت تیم‌ملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۳ آبان ماه جاری سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی جوانان و امید کشور گفته بود: خانم‌ها نگین کافی و زهرا کارگر از یزد به اردوی آمادگی تیم‌ملی دعوت شدند.

حمیدرضا شیر با اشاره به اینکه این اردو در اسلحه فلوره به مدت پنج روز در تهران پیگیری می‌شود، افزود: دعوت از ورزشکاران یزد نشان از ظرفیت خوب این رشته در استان دارد. 

۴۵۰ شمشیرباز در یزد فعالیت دارند و ۲۰ نفر عضو تیم‌های ملی هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

** ۸۰ عنوان برنامه ‌هفته بسیج در بهاباد اجرا می‌شود

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفت: در راستای بزرگداشت  هفته بسیج( ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه) ۸۰ عنوان برنامه در این شهرستان پیش بینی و اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا ، سرهنگ سعید دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا ، افزود: برنامه‌های با موضوع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، برنامه‌های فرهنگی و هنری، دفاعی و رزمی، ورزشی، حلقه صالحین و کلنگ ‌زنی ساخت خانه محرومان است.

وی برخی شاخص ترین برنامه ها  را برگزاری یادواره شهید محمد رفیع رفیعیان و کنگره سرداران شهید آماد و پشتیبانی تیپ الغدیر یزد ، رزمایش کمک های مومنانه و توزیع ۵۰۰ بسته کمک معیشتی ، فراخوان گردان های بسیج ، افتتا ح شرکت تعاونی ، دفتربسیج مداحان و بسیج دانشجویی ، همایش وحدت حوزه و دانشگاه و از این قبیل برنامه ها ذکر کرد.

وی فلسفه و اهداف اصلی هفته بسیج انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است و در این راستا اجرای برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا و ارزشمند بسیار حایز اهمیت است.

وی اظهارکرد : شجره طیبه بسیج، یادگاری از امام خمینی (ره) است که ۴۲ سال گذشته ، منشأی خیر و اقدام بسیار مفیدی بود که ثمره آن را می‌توانیم در تاریخ انقلاب  مشاهده کنیم.

وی ادامه داد : امروزه برخی کشورهای منطقه با الگوگیری از بسیج در مقابل قدرت‌های ضد بشری و شقی‌ترین انسان‌های تاریخ که تا بن دندان مسلح‌ هستند مردانه مقاومت و قدرت آن‌ها را در هم می‌شکنند ، این است کارکرد لشکر مخلص خدا، که امام بزرگوار بنا نهاد.

دهقان با تاکید براینکه فرهنگ بسیجی امروز در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیده می شود، افزود : بسیجیان بدون چشم داشت گره‌ها را با اراده‌ پولادین و جهادی خود باز، بن بست ها را از سر راه برداشتند، شاهد این مدعا تقدیم شهدای بسیجی است.

وی بیان کرد : بسیج در حقیقت ماندگارترین جلوه های از خودگذشتگی ، ایثار و میعادگاه عاشقانی است که در راستای جامعه ای آراسته به فضایل انسانی و تحقق حیات طیبه در آسمان عزت و افتخار، چشم ها را به سمت خویش خیره می کند.مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

*** تلاش برای افزایش مطالعه در جامعه قابل تجلیل است

شهردار شاهدیه گفت: هرگونه تلاش برای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه قابل تجلیل است و شهرداری با پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها در این راه پیشقدم است.

به گزارش ایرنا، سید علی میرنژاد سه شنبه شب به مناسبت هفته کتاب( ۲۴ تا سی ام آبان) در نشست انجمن کتابخانه های عمومی این شهر با اعضای شورا و کارکنان کتابخانه های عمومی افزود: شهرداری با رویکرد فرهنگی فعالیت های بسیار زیادی را انجام می دهد به ویژه در توسعه کتابخانه ها باپرداخت عوارض کمک می کند.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت در فعالیت های فرهنگی به ویژه کتابخانه عمومی شهر از سال گذشته برای بازسازی و بهسازی مورد توجه قرار گرفت امیدواریم کتابخانه شهدا ماه های آینده مجددا بازگشایی شود.

شهردار شاهدیه اظهارکرد: تاکنون به درخواست های فرهنگی پاسخ مثبت دادیم و در زمینه کمک های فرهنگی با حوزه بسیج، پایگاه های مقاومت، کانون های مسجدها، زورخانه های شهر نیز همکاری لازم صورت گرفت.

میرنژاد ادامه داد: در حالیکه امروز جامعه به کار فرهنگی نیاز دارد، سرانه مطالعه در جامعه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و خانواده ها به سمت نرم افزار و فضای مجازی حرکت کردند و فرهنگ کتابخوانی دچار مشکل شد، امیدواریم شاهد رونق دوباره کتابخوانی و افزایش فرهنگ مطالعه باشیم.

همچنین امام جمعه شهر شاهدیه گفت: در حوزه کتاب سه آسیب به جامعه وارد شد که باید برای آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام محمود دهقان نیری افزود: اولین آسیب فضای مجازی است که جایگزین کتاب شد البته هرگز جای کتاب را نمی گیرد، این آسیبی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی در جامعه بویژه نسل جدید آن گونه که باید مورد توجه واقع نمی شود.

وی ادامه داد: دومین آسیب انس با کتاب و مطالعه است که بسیار ضعیف شد باید به نحوی کتابخوانی ترویج شود لذا می طلبد همراه با سلیقه هر بخش و گروه سنی نسبت به ترویج کتابخوانی  اقدام شود.
امام جمعه شاهدیه اظهار کرد: سرمایه گذاری نسبت به کتابخوانی در خانواده ها، جامعه و مراکز فرهنگی بسیار کم شد و برای کتاب هزینه نمی شود ،باید از خودمان شروع کنیم ، اشکالی ندارد که برای هدیه، کتابی تقدیم عزیزان شود و هزینه برای کتاب خوب به عنوان عمل صالح قلمداد می شود.

همچنین رییس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان یزد شعار هفته کتاب امسال را «جای خالی را با کتاب پر کنیم» ذکر کرد و گفت: در این شهرستان ۳۶ باب کتابخانه عمومی فعالیت دارد که ۲۹ مورد 

 نهاد کتابخانه های عمومی، ۶ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

محمد محسن رفیعی افزود: در این شهرستان به ازای هر ۲۵ هزار نفر حدود ۲ باب کتابخانه وجود دارد و ۶۳ هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند.

رییس نهاد کتابخانه های عمومی مرکز استان یزد اظهار کرد: شهرداری شاهدیه از شهرداری های برتر در  همکاری با این نهاد و پرداخت نیم درصد است و شورای پنجم و ششم شهر شاهدیه اهتمام ویژه ای به حوزه فرهنگ داشته و دارند.

وی ادامه داد: با توجه به بازسازی کتابخانه عمومی شهدای شاهدیه که  سالن مطالعه، اجتماع و بخش کودک دارد، امیدواریم تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان یکی از مراکز تعامل اجتماعی و همچنین محلی برای اجرای برنامه های فرهنگی به بهره برداری برسد.

همچنین علی میرجلیلی(خالصی)، رییس شورای اسلامی شاهدیه یزد گفت: این شهر افراد مستعد زیادی دارد که در مناطق مختلف کشور خدمت می کنند و در زمینه فرهنگی باغشهر شاهدیه حرف های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به اینکه ساختمان قدیمی کتابخانه شهدای شاهدیه نیاز به بهسازی داشت با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان این اقدام در حال انجام است.

در این نشست از کارکنان و مدیران کتابخانه های عمومی و سید رضا میرحسینی ابرندآبادی و محمد امیرجلیلی از اعضای شورای کتابخانه های عمومی شاهدیه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

شهرستان یزد به عنوان مرکزاستان متشکل از شهرهای شاهدیه، زارچ و حمیدیاست که ۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت یزد در آن زندگی می کنند. 

برچسب‌ها شاهدیه تیم ملی ایران شمشیر بازی یزد عراق کتاب هفته بسیج بهاباد کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهدیه تیم ملی ایران شمشیر بازی شاهدیه تیم ملی ایران شمشیر بازی یزد عراق کتاب هفته بسیج بهاباد کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی هفته بسیج برنامه ها هزار نفر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، رضوانی‌فر در این دیدار از مرزهای طولانی و همجواری ۵ استان مهم هم مرز ایران با کشور عراق یاد کرد که اهمیت تجارت ایران با عراق را دوچندان کرده است و توسعه روابط و هماهنگی و همکاری عمیق‌تر و همه جانبه دو کشور را ضروری‌تر می‌نماید.

وی افزود: ملاقات‌های منظم مرزی بین مدیران گمرکات مرزی دو کشور می‌تواند به اثربخشی این همکاری کمک کند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: گمرک ایران با هدف تسهیل و توسعه تجارت برای تبادل اطلاعات گمرکی با گمرک عراق آمادگی کامل دارد.

وی ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ایران در ترانزیت و عبور خارجی حدود ۱۷ میلیون تن کالا از مسیر ایران در سال گذشته در زمینه کامیونی و ریلی، رتبه اول ایران در کارنه تیر در دنیا را یادآور شد و در خصوص مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین اجرای تیر الکترونیک در طرف عراقی اعلام آمادگی کرد.

رضوانی‌فر در ادامه اشتراک‌گذاری و هماهنگی در رویه‌ها و سیاست‌ها و اعمال شیوه‌های مشابه در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور را مفید و موجب تقویت تجارت و کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور دانست.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در ادامه تسریع در اطلاع رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور را خواستار شد.

رضوانی فر با بیان اینکه سنگ بنای سیاست‌های گمرکی برای تسهیل و توسعه تجارت در سازمان جهانی گمرک نهاده می شود، اهمیت این سازمان را خاطرنشان کرد و همفکری و رایزنی کشورهای مسلمان را در پیشبرد اهداف و منافع مشترک خواستار شد.

وی همچنین از همکاری گمرک عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی قدردانی کرد و خواستار تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران شد.

در این دیدار حمود حسانی رئیس کل گمرک عراق، جمهوری اسلامی ایران را از جمله مهمترین شرکای تجاری عراق معرفی کرد و توسعه روابط تجاری دو کشور را از اولویت‌های کشورش برشمرد.

وی با اظهار خرسندی از پیشبرد همکاری‌های گمرکی بین دو کشور، اظهار امیدواری کرد موضوعات مشترک با استمرار در همفکری و تبادل نظر پیگیری شود.

رئیس کل گمرک عراق وعده داد هماهنگی بیشتر دولت متبوعش با دولت اقلیم کردستان عراق را به منظور اعمال وحدت رویه گمرکی در این دو منطقه پیگیری کند.

وی همچنین از پدیده قاچاق سوخت در مبادی مرزی مشترک دو کشور اظهار تاسف کرد و افزود: گمرک عراق در رفع این معضل با طرف ایرانی همکاری خواهد کرد.

حمود حسانی ضمن اشاره به اهمیتی که کشورش در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی قائل است، بر تصمیم کشورش در تسهیل انجام امور گمرکی زائران و تجهیزات و مواکب تاکید کرد.

بر اساس این گزارش مذاکره برای امضای موافقت‌نامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت‌های دو کشور به منظور تسهیل در تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی و ارائه تسهیلات در انجام رویه های گمرکی در مرزهای مشترک دو کشور، توافق بر امضای توافق‌نامه تسهیل ورود موقت وسایل نقلیه موتوری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، ایجاد تیر پارک اختصاصی در خارج از مرزهای گمرکی دو کشور به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از توقف کامیون‌های حامل مواد سوختی در محدوده مرزی، همچنین استقرار نمایندگان سازمان‌های صدور مجوزهای ورود کالا از جمله استاندارد، واحدهای بهداشت و قرنطینه و سازمان‌های مرتبط در گمرکات مرزی عراق، از دیگر محورهای این دیدار عنوان شده است.

در این دیدار اثیر ثامن منعم؛ مدیر حقوقی و امور گمرکی و احمد عباس موسی؛ مدیر بخش فنی هیات گذرگاههای مرزی عراق و سامی جابر معاون سفیر عراق در ایران نیز حضور داشتند.

این گزارش می افزاید، در این دیدار ابراهیم نقدی؛ معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران، مهدی معینیان؛ مشاور رئیس کل گمرک ایران و مدیر کل حراست و امور انتظامی، مرتضی خودسیانی؛ سرپرست دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک، بهروز قره‌بیگی؛ ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز و محمود حسینی؛ معاون مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران نیز از طرف هیات ایرانی حضور داشتند.

کد خبر 6094065 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار