Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون فروش و خدمات مشترکین استان کردستان با اشاره به اینکه طبق مقررات در مواردی احداث بخشی از نیرورسانی(تحت عنوان تعهدات فنی متقاضی) بر عهده متقاضیان است؛ گفت: اگرمتقاضیان تعهدات فنی خودشان را انجام ندهند و بستر را آماده نکنند، امکان برقراری انشعاب آنها وجود نخواهد داشت.

هیوا خرم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که زمان  برقراری انشعاب (تحویل کنتور مشترکین) مستلزم تامین شرایط فنی (وجود شبکه و ظرفیت کافی) می‌باشد، اظهار کرد: سازندگان کلیه اماکن به منظور جلوگیری از تاخیر در تامین برق واحدهای خود، لازم است قبل از دریافت پروانه ساختمان با مراجعه به برق شهرستان‌های تابعه نسبت به اعلام تعداد و قدرت انشعاب‌های مورد نیاز در زمان اتمام ساخت و ساز به اداره برق شهرستان مربوطه اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم با اشاره به ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان و مبحث ۱۳مقررات ملی ساختمان مرتبط با مهندسی برق و همچنین مبادله تفاهم نامه شیوه نظارت برطراحی و اجرای استاندارد برق کلیه اماکن که بین وزارت راه، مسکن وشهرسازی، وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی کشور مبادله و توسط وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ شده است، عنوان کرد: با ابلاغ این شیوه نامه از تابستان سال ۱۳۹۴ فقط به ساختمان‌هایی که تاسیسات برقی استاندارد از جمله سیستم حفاظتی و ارت را اجرا کرده باشند، انشعاب برق واگذار می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه که ممکن است برای برق رسانی نیاز به کابل کشی، تقویت یا احداث پست باشد، اضافه کرد: اجرای این موارد نیاز به زمان دارد به همین دلیل مختصات محل و فاصله از شبکه برق مهم هستند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در بخش دیگری ازسخنان خود در مورد متقاضیان انشعاب با قدرت کمتر از ۳۰ کیلو وات بیان کرد: تشخیص مقدار برق درخواستی برعهده شرکت توزیع و بر اساس مجوزهای ارائه شده ازمراجع ذیربط است؛ درحال حاضر انشعاب‌های ۳۲، ۲۵ و ۱۵ آمپر استاندارد هستند؛ اعطای انشعاب ۱۵ آمپر ضوابط خاص دارد و فقط برای مناطق روستایی وعرصه‌های زیر۶۰ متر، قابل درخواست است.

وی با اشاره به این که در صورت استفاده از برق بیش از ظرفیت تاسیسات منصوبه از جمله کابل و ترانسفورماتور خاطرنشان کرد: با اتصال مشترکین جدید به شبکه برق و افزایش بار شبکه(در صورتی که این افزایش بار بیشتر از ظرفیت شبکه باشد)، تاسیسات برق دچار خرابی و خسارت می‌شوند؛ لذا مشترکین زمانی که پروانه ساختمان را می‌گیرند باید همزمان برای برق نیز درخواست دهند تا در کمترین زمان ممکن بستر و شبکه لازم، ایجاد گردد.

هیوا خرم با اشاره به اینکه طبق مقررات در مواردی احداث بخشی از نیرورسانی(تحت عنوان تعهدات فنی متقاضی) بر عهده متقاضیان است؛ گفت : اگرمتقاضیان تعهدات فنی خودشان را انجام ندهند و بستر را آماده نکنند، امکان برقراری انشعاب آنها وجود نخواهد داشت.

گفتنی است در روزهای اخیر تعداد محدودی از متقاضیان گلایه‌هایی درباره تاخیر در ارائه کنتور داشتند؛ اما معمولا شرکت توزیع برق کردستان در پاسخ، آماده نبودن بستر برق‌رسانی را دلیل تاخیرها دانسته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعهدات فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرج‌نیا اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق بدون دریافت انشعاب قانونی و هرنوع تصرف یا تغییر در وضعیت کنتور برق جرم بوده و بر اساس ضوابط با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود و در این راستا با تلاش همکاران این شرکت ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق طی فروردین ماه امسال شناسایی و قطع شد.

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز