Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:54:05 GMT

یک درخت با ۵ میوه مختلف + عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۹۱۹۰

یک درخت با ۵ میوه مختلف + عکس

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، پشت خانه‌ای در حومه شهری استرالیا درختی فروتن با ۱۰ میوه مختلف به تازگی رکورد جهانی گینس را ثبت کرده است. این درخت نتیجه یک دهه کار سخت حسام صراف است، که علف‌های کوچک او در منطقه ویکتوریا را به یک واحه گرمسیری با درختان میوه کمیاب تبدیل کرد.

این باغبان در این باره گفت: رکورد قبلی یک درخت پنج میوه ای بوده که به یک درخت پیوند زده شده است، بنابراین این بارتصمیم گرفتم ۱۰ میوه را به یک درخت پیوند بزنم، اما کتاب رکورد‌های گینس،  میوه های این درخت را به عنوان انواع مختلفی به حساب نیاورد و تأیید کرد که تنها موفق به تولید پنج نوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد قبلی پنج میوه پیوندی زردآلو، گیلاس، شلیل، آلو و هلو در اختیار لوئیس اچ کاراسکو از شیلی بوده است. درخواست اولیه حسام، برای پیوند شلیل سفید و زرد، هلو سفید و زرد، آلوی خونی و زرد، هلو، زردآلو، بادام و گیلاس از نظر گینس شامل پنج نوع میوه بود که او را با کاراسکو هم تراز کرد، اما درخت رکورد حسام برای پیوند آلو، زردآلو، بادام، هلو و گیلاس رسما پذیرفته شد.

حسام به رکورد‌های جهانی گینس گفت که درخت او پیامی از "همزیستی مسالمت آمیز" داشت. رنگ‌ها، شکل‌ها و برگ‌ها و میوه‌های مختلف روی شاخه‌های خلقت او استعاره‌ای از جامعه متنوع، احترام و پذیرش است. همچنین افزود که درخت او مظهر ایده "زندگی با هم علیرغم تفاوت‌ها و احترام در یک جامعه چند فرهنگی" است و با این ایده خود را نسبت به این موضوع دغدغه‌مند دانست. با این حال حسام به یک رکورد راضی نیست و  دو رکورد دیگر نیز پیش رو دارد. در واقع رکورد بیشترین تنوع میوه‌های هسته دار در یک درخت و رکورد درختی که بیشترین میوه سیب را دارد. او همچنین قصد دارد رکورد بلندترین گل زنبق را که معمولا بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر رشد می‌کند، ثبت کند.

بیشتربخوانید

جانوری که در یک درخت توخالی مومیایی شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درخت میوه رکورد گینس یک درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان