Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاگردان دراگان اسکوچیچ در رده‌بندی پیش‌روی فیفا یک پله صعود خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه هفته آینده (چهارم آذر) جدیدترین رده‌بندی ماهیانه تیم‌های ملی جهان را اعلام خواهد کرد، سایت «football-ranking.com» با پایان یافتن بازی‌های ملی اخیر و طبق فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان کرد که بر این اساس تیم ملی کشورمان با 1557 امتیاز و با یک پله صعود در رده بیست‌ویکم جهان و اول آسیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان دراگان اسکوچیچ در دو بازی اخیر خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا ابتدا با نتیجه 2 بر یک بر لبنان غلبه کردند و سپس موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر سوریه را از پیش‌رو بردارند.

در قاره آسیا ایران با 1557 امتیاز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و ژاپن با 1531 امتیاز (رده 26 جهان)، کره جنوبی با 1507 امتیاز (رده 33 جهان)، استرالیا با 1484 امتیاز (رده 35 جهان)، و عربستان با 1441 امتیاز (رده 48 جهان) نیز به‌ترتیب رده‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

تات: بازیکنان ایرانی فوق‌العاده و مثال‌زدنی هستند و با آنها کار ساده می‌شود

جایگاه 10 تیم برتر جهان هم دستخوش تغییر می‌شود که بر این اساس بلژیک همچنان صدرنشین خواهد بود و تیم‌های برزیل و فرانسه هم بدون تغییر در رده‌های دوم سوم خواهند بود. انگلیس با یک پله صعود، آرژانتین با یک پله صعود، ایتالیا با دو پله سقوط، اسپانیا بدون تغییر، پرتغال بدون تغییر، دانمارک با یک پله صعود و هلند با یک پله صعود نیز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سایت «فوتی رنکینگز» نیز جایگاه ایران را رتبه بیست‌ویکم جهان پیش‌بینی کرده است. در زیر رده‌بندی 10 تیم برتر قاره آسیا در رده‌بندی پیش‌روی فیفا را می‌بینید:

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جام جهانی قطر فیفا تیم ملی جام جهانی قطر فیفا تیم ملی یک پله صعود رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور

ایسنا/فارس معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: با انتشار گزارش اشپرینگر نیچر، رتبه دانشگاه جهرم در بین دانشگاه‌های ایران با صعود نسبت به سنوات گذشته، به رتبه ۲۳ ارتقا یافته است.

محمد قناعتیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جایگاه دانشگاه جهرم را از نظر پژوهشی بالاتر از ۸۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی دیگر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایه سنجه‌های گوناگون ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بر پایه گزارش اشپرینگر نیچر در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲ مؤسسه ایرانی توانستند در لیست نیچرایندکس قرار گیرند.

قناعتیان بیان کرد: بر پایه این گزارش مقاله‌های منتشر شده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ نشریه برتر نیچر در حوزه‌های شیمی، علوم محیط، زمین‌شناسی، علوم زیست، بهداشت و علوم فیزیکی، شمارش و ارزیابی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رتبه‌بندی بر پایه بخش محدودی از برون‌دادهای پژوهشی مؤسسه‌ها انجام می‌شود و برای فهم بهتر جایگاه مؤسسه‌ها باید نظام‌های رتبه‌بندی دیگر نیز بررسی شوند.

هیچ یک از مؤسسات ایرانی نتوانسته‌اند در میان موسسه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی آکادمیک نیچرایندکس جای گیرند. نیچر ایندکس به رتبه‌بندی مؤسسه‌های سراسر جهان بر پایه خروجی‌های پژوهشی با کیفیت بالای آن‌ها در سال گذشته می‌پردازد.

نیچر ایندکس با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در نشریات نمایه‌ شده‌اش، رتبه‌های مؤسسات را بر پایه‌ی دو سنجه شمار آثار و میزان مشارکت در پدیدآوری آثار، شدنی می‌کند.

رتبه ملی مؤسسه‌های ایرانی در لیست بر پایه میزان مشارکت گزارش شده است و میزان مشارکت به شمار پدیدآورندگان یک مقاله بستگی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جهرم با رتبه ۶۱ در جایگاه میانی این فهرست قرار دارد. دانشگاه شیراز در فهرست نیچرایندکس ۲۰۲۳ رتبه نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران