Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، یک تیم تحقیقاتی بین المللی از دانشگاه کالیفرنیا، این نتیجه را به دست آورده‌ که تامین نیاز برق در کشور‌های پیشرفته را می‌توان با ترکیب انرژی باد و خورشید به دست آورد. در مجله Nature Communications منتشرشد: تیم تحقیقاتی کالیفرنیا، اطلاعات انرژی برق را، در ۴۲ کشور بزرگ تجزیه و تحلیل کرد تا کفایت انرژی باد و خورشید را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، ترکیب انرژی باد و خورشید توانسته نیاز ۷۲ تا ۹۱ درصدی برق را در کشور‌های توسعه یافته تامین کند. اما نکته قابل توجه این است که این درصد در زمانی بوده که استفاده از انرژی باد و خورشید بدون نیاز به ابزار ذخیره برق باشد و امکان افزایش ظرفیت آن وجود داشته باشد. این درصد در برخی کشور‌ها به ۹۴ درصد می‌رسد. به طور کلی، این مطالعه نشان می‌دهد: استفاده ترکیبی از انرژی باد و خورشید می‌تواند بیش از ۸۰ درصد انرژی برق را در بسیاری از مکان‌ها تامین کند. این نتایج امیدوارکننده اند، زیرا امروزه جهان در حال حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده است، در نتیجه می‌توان از سوخت‌های فسیلی که با تولید مقادیر بسیار زیادی دی‌اکسید‌کربن زمین باعث گرم شدن بیشتر زمین می‌شوند، صرف نظر کرد.

همچنین بر اساس مطالعات انجام شده، انتقال کامل منابع تجدیدپذیر می‌تواند برای کشور‌هایی که در (نزدیکی به خط استوا) قرار دارند، راحت‌تر باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند به در دسترس بودن انرژی خورشیدی در طول سال تکیه کنند. علاوه بر آن، مطالعه دانشمندان نشان داد که در مورد کشور‌های دور از خط استوا که دچار کمبود انرژی می‌شوند، کشور‌هایی در نزدیکی مدار استوا می‌توانند برای حل این مشکل خطوط انرژی را با یکدیگر مبادله کنند. این تیم نظری را در اروپا ارائه می‌دهد که در آن سیستمی می‌تواند شامل منابع خورشیدی از کشور‌های (اسپانیا، ایتالیا و یونان) با باد‌های فراوان موجود در کشور‌های (هلند، دانمارک و منطقه بالتیک) باشد. این تحقیق در شرایطی انجام می‌شود که به دنبال تعیین راه‌های بعدی برای جلوگیری از انتشار بیشتر دی اکسید کربن توسط ساکنان سیاره ما در جو است.

 

بیشتر بخوانید

طراحی توربین بادی برای استفاده از انرژی طوفان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق باد تکنولوژی جدید فناوری جدید توربین بادی انرژی باد و خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر شهر‌های استان مشکل چندانی در تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تامین بخشی از زمین‌های ۲ شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

او با بیان اینکه ۸۶ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر‌های همدان و ملایر هستند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش باقی مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

صالحی‌امیر گفت: با حمایت‌های انجام شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحد‌های مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت: هم اکنون تعداد واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!