Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارخانه چای فجر لاهیجان یکی از کارخانه های دولتی قدیمی و معروف این استان است که قرار بود در سال ۸۲ بر اساس مصوبه هیات وزیران به بخش خصوصی واگذار شود و در سال ۸۳ به تعاونی چایکاران واگذار شد.

یکی از شروط این واگذاری، عدم تغییرکاربری این کارخانه و حفظ فعالیت آن در حوزه فرآوری چای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در سال ۸۶ کارخانه به قیمت ۲۲ میلیارد ریال فروخته شد اما در سال ۹۲ این کارخانه تخریب و کاربری آن نیز تغییر داده شد.

مسئولان دستگاه قضای استان گیلان در تازه ترین اتفاق روز گذشته(سه شنبه) ضمن بازدید از این کارخانه تخریب شده ، اعلام کردند که با مسببان و مدیرانی که باعث تخریب و همچنین باعث تغییر کاربری آن شده اند، برخرود خواهد شد.

این بازدید با حضور حمزه خلیلی ریاست دادگستری کل گیلان، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و برخی مسئولان استانی و شهرستان همراه بود تا ابعاد مختلف سرنوشت کارخانه فجر لاهیجان بررسی شود.

عدم برگزاری مزایده برای فروش کارخانه، واریز وجه حاصل از فروش به حساب‌های شخصی اعضای وقت تعاونی چایکاران، تخریب و تغییر کاربری از جمله تخلفات این پرونده است که دستگاه قضا آن را پیگیری خواهد کرد.

برخورد قاطع با مدیران متخلف 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان ضمن بازدید از کارخانه تخریب شده چای فجر لاهیجان اظهار داشت: این کارخانه که به شرکت سهامی خاص واگذار شده بود، قرار بود که با حفظ کاربری به فرد دیگری منتقل شود که این وعده محقق نشده است و پس از واگذاری، تمام دستگاه‌های آن به فروش رفته و سوله های آن نیز تخریب شد.

احمد آقایی افزود: پرونده قضایی توسط دادستانی لاهیجان در این مورد تشکیل شده و در حال تکمیل است و مدیرانی که در روند واگذاری کارخانه اخلال ایجاد کرده و ترک فعل نموده اند، بازخواست خواهند شد.

چای یکی از محصولات استراتژیک و مهم در بخش باغبانی است و برگ چای تنها محصول باغبانی کشور است که به دلیل مصرف عام و روزمره جزو کالاهای اساسی کشور قرار گرفته است.

استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد که حدود ۹۰ درصد باغ های چای در استان گیلان و ۱۰ درصد آن در استان مازندران واقع است که حاصل دسترنج این خانواراهف تولید سالانه ۳۰ هزار تن چای در کشور است.

با وجود مصرف سالانه ۱۰۰ هزار تن چای در ایران، هم اینک شاهد سرمایه گذاری مناسب در این صنعت و همچنین ورود سرمایه گذاران خارجی در صنعت چای کشور هستیم اما با این وجود شاهد تخریب، تعطیلی و تغییر کاربری کارخانه های بومی هستیم.

هم اینک نیز چایکاران گیلانی انتظار دارند که تعداد کارخانه‌های چای در این استان افزایش یابد و کارخانه هایی همچون فجر لاهیجان دوباره در چرخه تولید قرار گیرند تا هنگام مراجعه و تحویل برگ سبز چای دچار مشکل نشده و با افزایش کارحانه‌ها، چایکاران زودتر برگ سبز خود را تحویل دهند.

برچسب‌ها رشت دادگستری گیلان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دادگستری گیلان رشت دادگستری گیلان قوه قضاییه فجر لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل