Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@14:49:10 GMT

برخی از دانه درشت‌ها هنوز رد مال نکرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۰۲۵

برخی از دانه درشت‌ها هنوز رد مال نکرده‌اند

سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید برخی از دانه درشت‌ها در پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی که در زندان به سر می‌برند تاکنون همه یا بخشی از دیون احکام ردمال و جزای نقدی خود را پرداخته‌اند اما عده‌ای نیز همچنان بدهکار هستند و دستگاه قضا در حال شناسایی اموال و املاک آن‌هاست.

در مورد دانه درشت‌ها و آقازاده‌هایی که نامشان در پرونده‌های مفاسد اقتصادی آمده شاید در فضای رسانه‌ای آنچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، این بوده که آن‌ها دوران حبس خود را چگونه می‌گذرانند و آیا در زندان هستند یا از مرخصی‌های بعضاً طولانی برخوردار شده و می‌شوند، اما آنچه برای افکار عمومی بیشتر اهمیت دارد، موضوع بازگشت اموال و دارایی‌های تضییع شده و پول های نامشروع به بیت المال است که این افراد از راه زد و بند، ارتشا، تخلف، پولشویی و رانت و دیگر روش‌های غیر قانونی بدست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان این افراد شاید نام‌هایی چون حسین فریدون با ۳۱ میلیارد تومان جزای نقدی، شبنم نعمت زاده با بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان رد مال، مهدی هاشمی با ۸/۱ میلیارد تومان رد مال و جزای نقدی و محمد هادی رضوی داماد وزیر سابق تعاون در دولت دوازدهم با ۱۰۷ میلیارد تومان شناخته شده‌تر باشند.

این حساسیت برای افکار عمومی موجب شد در نشست سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت اجرای احکام رد مال و جزای نقدی این دسته از محکومان پرونده‌های مفاسد اقتصادی و ارقام بازگشته به بیت‌المال را جویا شویم.

ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه که رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم هست با اشاره به اینکه در سال های اخیر و برپایی محاکم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی افراد و متهمان دانه‌درشتی محکومیت‌های سنگین ردمال و جزای نقدی گرفته‌اند، گفت:  آماری که صرفاً از دادسرای تهران گرفته‌ایم نشان می‌دهد رقمی بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان از اموالی که توسط افراد دانه درشت که بعضاً ابربدهکاران بانکی بوده‌اند، وصول شده و به بیت‌المال بازگشته است. وی دراین‌باره توضیح داد: آقای محمدهادی رضوی بخشی از رد مال را نقدی پرداخت کرده و دو فقره پلاک ثبتی را معرفی کرده که  به نظر می‌رسد با این دو ملک رد مال او به اتمام می‌رسد. خانم شبنم نعمت زاده هم بیش از ۶۳ میلیارد تومان از محکومیت رد مال خود را تسویه کرده و بقیه آن هم در جریان وصول است.

وی در ادامه افزود: این طور نیست که در همه پرونده‌ها رد مال و پرداخت جزای نقدی به‌طور کامل انجام شده باشد. برخی تمام شده برخی در جریان است و چون محکومیت به حبس دارند در مورد شناسایی اموال آن‌ها اقدام شده است و دیون آن‌ها تا پایان مجازات حبسشان تسویه خواهد شد. با این وصف و بنا بر اظهارات سخنگوی قوه قضائیه به نظر می‌رسد مهدی هاشمی و حسین فریدون هنوز آن بخش از محکومیت جزای نقدی و رد مال خود را را تأدیه نکرده‌اند. سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره عدم استفاده برخی متهمان دانه درشت مانند شبنم نعمت زاده و حسین فریدون از پابند الکترونیک تصریح کرد: جرایم این افراد به گونه ای است که مشمول نظارت الکترونیک و استفاده از پابند نیستند.

صدور کیفرخواست برای زنگنه در پرونده کرسنت

ذبیح الله خدائیان همچنین در بخشی از نشست خبری دیروز خود از صدور کیفرخواست برای بیژن نامدار زنگنه وزیر سابق نفت و شماری از اعضای وقت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در بخش مفتوح پرونده کرسنت خبر داد و گفت امیدواریم دادگاه این افراد هرچه زودتر برگزار و حکم آن صادر شود. وی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات در همان سال ۸۶ نیز در ارتباط با سوء استفاده‌های صورت گرفته و مفاد قرارداد به دستگاه قضایی گزارشی ارسال کردند که پرونده‌ای در مورد اعضای هیئت مدیره شرکت نفت، افرادی که با آن‌ها مرتبط بودند و وزیر وقت نفت تشکیل و حکم این پرونده نیز صادر گردید، اما تا کنون اجرا نشده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ذبیح الله خدائیان مفاسد اقتصادی سخنگوی قوه قضائیه مال و جزای نقدی مفاسد اقتصادی میلیارد تومان دانه درشت پرونده ها رد مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل

با توجه به این که ذرات قهوه پس از آسیاب شدن تمایل زیادی به جذب رطوبت،روغن و ذرات قهوه قدیمی دارند،نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه از اهمیت بسزایی برخوردار است.از آنجایی که این ذرات،در طعم و عطر قهوه باعث ایجاد قابل ملاحظه ای می شوند،نگهداری و تمیزکاری صحیح آسیاب قهوه می تواند به شما کمک کند تا همواره از بهترین و تازه ترین قهوه خود لذت ببرید.

در این مقاله،به طور دقیق به راهنمایی های نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه می پردازیم تا شما بتوانید بهترین نتیجه را از آسیاب قهوه خود به دست آورید و لذت یک فنجان قهوه تازه را تجربه کنید.

معرفی آسیاب قهوه

در فرآیند تهیه قهوه،آسیاب قهوه به عنوان یکی از ابزارهای اساسی شناخته می شود که وظیفه آسیاب کردن دانه های قهوه را بر عهده دارد.با آسیاب کردن دانه های قهوه،سطح آن ها افزایش می یابد و اسانس های قهوه بیشتری از آن ها استخراج می شود.آسیاب قهوه می تواند به صورت دستی یا برقی عرضه شود و در انواع مختلفی مانند آسیاب های برشی،مخروطی یا فولادی موجود باشد.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب قهوه برشی:این نوع آسیاب قهوه از شفره های چرخشی برای برش دانه های قهوه استفاده می کند.آسیاب قهوه برشی معمولا به صورت دستی استفاده می شود و برای مصارف خانگی مناسب است.

آسیاب قهوه مخروطی:در این نوع آسیاب قهوه،دانه های قهوه از بین دو مخروط یا مخروط و صفحه چرخشی فشرده می شوند.آسیاب قهوه مخروطی به صورت دستی یا برقی عرضه می شود.

آسیاب قهوه فولادی:آسیاب قهوه فولادی از ساختار فولادی برای آسیاب کردن دانه های قهوه استفاده می کند.این نوع آسیاب قهوه ممکن است در هر دو نوع دستی یا برقی عرضه شود و برای مصارف خانگی و تجاری مناسب باشد.

چرا باید به تمیزکاری و نگهداری آسیاب قهوه بیشتر دقت کنیم؟

1-حفظ طعم و اسانس قهوه:دانه های قهوه دارای روغن ها و اسانس های طبیعی هستند که با آسیاب شدن،آزاد می شوند.با گذشت زمان و تماس با هوا،این روغن ها ممکن است اکسیده شوند و طعم و عطر قهوه را تغییر دهند.تمیزکاری منظم آسیاب قهوه می تواند از این اتفاق جلوگیری کند و کیفیت قهوه را حفظ کند.

2-جلوگیری از تراکم ذرات قهوه:در صورت عدم تمیزکاری منظم،ذرات قهوه قدیمی و روغن های اکسیده ممکن است به داخل آسیاب رسوب کنند و منجر به تراکم و گرفتگی مکانیسم های آسیاب شوند.این مسئله باعث کاهش کیفیت آسیاب شدن و حتی خرابی دستگاه می شود.

3-افزایش عمر مفید آسیاب:تمیزکاری منظم و نگهداری صحیح باعث افزایش عمر مفید آسیاب قهوه می شود.با این کار،می توانید از آسیاب خود برای مدت زمان بیشتری بهره ببرید و نیاز به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش دهید.

4- آسیاب قهوه،به عنوان یک وسیله که با مواد غذایی در تماس است،نیاز به تمیزی و بهداشت دارد.تمیزکاری منظم این وسیله به شما کمک می کند تا از احتمال آلودگی و باکتری های مختلف در قهوه جلوگیری کنید و سلامت خود و خانواده تان را حفظ کنید.

راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در 5 مرحله

1-خالص کردن دستگاه پس از هر بار استفاده:پس از هر بار استفاده از آسیاب،از یک برس نرم و خشک استفاده کنید تا هر ذره قهوه باقی مانده در دستگاه از بین ببرید.این کار به جلوگیری از تراکم ذرات قهوه در دستگاه کمک می کند.

2-تمیزکاری عمیق هفتگی:هر هفته یکبار،آسیاب را به طور کامل تمیز کنید.برای این کار،برسی سخت تر و مرطوب را برای پاک کردن تمام قسمت های دستگاه استفاده کنید و از مواد شوینده ملایم برای حذف هر گونه روغن و یا رسوب استفاده کنید.

3-تنظیم مجدد درجه آسیاب:به منظور حفظ کیفیت آسیاب شدن،بعد از هر تمیزکاری،درجه آسیاب را مجدد تنظیم کنید.این کار به شما کمک می کند تا همیشه از درجه آسیاب مناسب برای قهوه خود استفاده کنید.

4-نگهداری در محیط خشک و خنک:آسیاب قهوه را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید تا از اکسید شدن روغن ها و ذرات قهوه جلوگیری شود.همچنین،بهتر است از قرار دادن آسیاب در معرض نور مستقیم آفتاب و محیط های خیلی گرم خودداری کنید.

5-تعویض قطعات آسیاب:به موقع قطعات آسیاب قهوه را تعویض کنید،به خصوص اگر به هر دلیلی نشانه های ساییدگی،یا عدم کارایی دستگاه وجود دارد.

نکته مهم:در هر مرحله از نگهداری و تمیزکاری،به دقت راهنمایی های تولید کننده آسیاب قهوه توجه کنید و همچنین از مواد شوینده مناسب و غیر خوراکی برای تمیزکاری استفاده کنید تا از خرابی دستگاه و آلودگی قهوه جلوگیری شود.

جمع بندی

در این مقاله،به اهمیت نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه پرداختیم و راهنمایی های برای حفظ کیفیت و عمر آن ارائه دادیم.با رعایت راهنمایی های ارائه شده در این مقاله،می توانید آسیاب قهوه خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کرده و از کیفیت بالای قهوه خود لذت ببرید.

پرفروش ترین آسیاب های قهوه را می توانید با کلیک بر روی لینک زیر مشاهده کنید.

https://biatobazar.ir/product-category/coffee-grinder/

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان