Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اقتصادی دولت از تأیید کلیات نقشه راه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رونق تولید همزمان با کاهش تورم در ستاد اقتصادی دولت خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید احسان خاندوزی درباره جزئیات نشست ستاد اقتصادی دولت که سه‌شنبه‌شب برگزار شد گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت، کلیت نقشه راه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه رشدآفرینی و افزایش تولید از یک سو و همچنین مهار تورم از سوی دیگر مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اقتصاد با اشاره به شرایط ناگوار اقتصادی که از دولت قبل به دولت سیزدهم تحمیل شده، افزود: با توجه به اینکه دولت سیزدهم در یکی از پایین‌ترین درآمد‌های سرانه مردم ایران بر سر کار آمد، بنا شد از طریق دو دسته اقدامات به افزایش تولید و سهولت محیط کسب‌وکار کمک شود. ابتدا کاهش اصطکاک‌های تولید و کسب‌وکار از طریق ثبت‌محور شدن حدود یک‌سوم فعالیت‌های کسب‌وکار، تأمین مالی زنجیره‌ای برای کسب‌وکار‌ها و افزایش مالیات بر سوداگری هم‌زمان با کاهش نرخ مالیات بر تولید در دستور کار قرار گرفته است.

خاندوزی درباره دسته دوم سیاست‌های مدنظر اقتصادی دولت افزود: توجه جدی و حمایت از پروژه‌های پیشران برنامه دوم نقشه راه اقتصادی دولت است. پروژه‌های پیشران، پروژه‌هایی هستند که پیوند‌های متعددی دارند و ارزآوری و اشتغال‌زایی وسیعی خواهند داشت.

سخنگوی اقتصادی دولت از تدوین سه راهکار برای تأمین مالی پروژه‌های پیشران خبر داد و آن‌ها را اینگونه بیان کرد: اولاً مشارکت شرکای خارجی با تکیه بر کشور‌های دوست و همسایه، ثانیاً از طریق انتشار سهام پروژه و صندوق پروژه‌هایی که در داخل کشور ایجاد خواهد شد و ثالثاً از طریق هدایت اعتبار و استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های زیرمجموعه بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و عمومی اقتصاد.

خاندوزی برنامه دولت برای مهار تورم را هم بر مبنای تدابیر پولی و اعتباری و بودجه‌ای با محوریت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور توصیف کرد و افزود: تدابیر بودجه‌ای و به کارگیری ابزار‌های پولی ازجمله کنترل ترازنامه بانک‌ها به طور ماهانه، کنترل نرخ بازار بین بانکی وعملیات بازار باز از این جمله این برنامه هاخواهد بود.

وزیر اقتصاد ابزار‌های کاهش ناترازی بودجه را هم شامل کاهش فرار مالیاتی، کنترل مخارج و هزینه‌های دولت، فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و مولدسازی دارایی‌ها در ما‌های پایانی امسال و سال آینده عنوان کرد.

وی همچنین از برنامه دولت برای کاهش ناترازی‌های ارزی کشور با هدف مدیریت نوسانات ارزی خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه رییس جمهور در این جلسه بر پیگیری این برنامه توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تصریح کردند در پایان عنوان کرد: ما در آغاز مسیری هستیم که با تاکید آقای رئیس‌جمهور سیاست قطعی اقتصادی در ماه‌های آینده افزایش رشد اقتصادی، تسهیل محیط کسب‌وکار، ثبات بخشی به اقتصاد و مهار تورم خواهد بود. امیدواریم با پیگیری این سیاست‌ها در ما‌های آینده شاهد به ثمر نشستن آن‌ها باشیم و گزارش عملکرد آن را به مردم بدهیم.   بیشتر بخوانید: نسخه «خاندوزی» برای رشد تولید و مهار تورم   انتهای پیام/ برچسب ها: سخنگوی اقتصادی دولت رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی اقتصادی دولت رئیس جمهور سخنگوی اقتصادی دولت مهار تورم نقشه راه کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، صبح امروز چهارشنبه در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدعوین برگزار شد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علی خطیر و رضا درویش مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی، از حضار در این مراسم بودند.

پیش از این در بازار فرابورس، سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی شامل ۶ بانک و باشگاه استقلال نیز به کنسرسیوم پتروشیمی زیر نظر هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده‌اند.

در حاشیه این واگذاری مجری مراسم به شوخی در مورد این واگذاری به مالکان جدید گفت: دیگر راه برگشتی نیست و وارد دنیایی شدید که هیچ پیش‌بینی از آن ندارید. خدا به دادتان برسد!

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899042

دیگر خبرها

  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند