Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@08:31:01 GMT

سینوفارمی‌ها هم می‌توانند آسترازنکا دریافت کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۱۷۵

سینوفارمی‌ها هم می‌توانند آسترازنکا دریافت کنند؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نوع و زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا توضیحی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد علوی اظهار کرد: خوشبختانه سیستم ایمنی بدن به خوبی نسبت به واکسن‌ها پاسخ می‌دهد. همچنین می‌دانیم که برای به دست آوردن ایمنی کافی در مقابل کرونا، دریافت یک نوبت واکسن کافی نیست و واکسیناسیون کامل به دریافت دو تا سه نوبت واکسن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نوع دوز سوم واکسن افزود: نوع و زمان دریافت دوز سوم به این بستگی دارد که در نوبت اول چه واکسنی دریافت کرده‌ایم؛ عموما هر واکسنی در نوبت اول تزریق شده باشد باید در نوبت دوم یا سوم نیز حتما از همان نوع دریافت شود. به طور مثال کسانی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند باید مرحله دوم و سوم را نیز سینوفارم دریافت کنند. کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده‌اند نیز باید نوبت سوم را از نوع آسترازنکا تزریق کنند.

علوی با اشاره به اینکه برخی کشورها واکسن سینوفارم مسافران را قبول نمی‌کنند، تصریح کرد: برخی کشورها برای پذیرش مسافر، کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند را می‌پذیرند بنابراین با اخذ رضایت‌نامه، برای افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و می‌خواهند به سفر خارج از کشور بروند، واکسن آسترازنکا تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند بعد از چهار ماه و کسانی که واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند نیز عموما پس از گذشت شش ماه از نوبت اول اسپوتنیک، می‌توانند واکسن آسترازنکا را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 535996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عوارض سینوفارم ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا دوز سوم واکسن کرونا نوع دوز سوم واکسن واکسن سینوفارم مسافران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سینوفارم دریافت دریافت کرده اند واکسن سینوفارم کسانی که واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟