Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد پرنیان شهردار صدرا گفت: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان ۱۳۹۹ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب اعلام شد که شهر صدرا به عنوان نامزد این دوره خود را معرفی و با انعقاد تفاهم نامه با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اقدامات خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص جشنواره پایتختی کتاب در شهر صدرا، اظهار داشت: در حقیقت فرهنگ کتابخوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است و در شرایط فعلی جامعه و ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه دینی و از طرفی در مسیر حرکت به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی و با توجه به پتانسیل موجود در شهر صدرا و تعدد فرهنگ‌های گوناگون در شهر، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

پرنیان ادامه داد: از این رو سازمان فرهنگی شهرداری مامور برنامه ریزی حوزه کتاب شد تا توسعه و ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی، پیوست تمام فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی و حتی عمرانی شود که در مدت کمتر از یکسال، اقدام متعدد، متنوع و فراگیری اجرا گردیده و در حال اجراست.

او با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه‌های محله ای، چاپ و انتشار کتاب، چاپ کتاب‌های یک صفحه ای، طراحی ساخت کافه کتاب، حمایت از هر برنامه کتابخوانی در شهر صدرا، تشکیل شورای سیاستگذاری کتاب و... گفت: حجم اقدامات انجام شده در شهر و برنامه ریزی برای فعالیت‌های آتی باعث شد شهر صدرا از بین ۱۹۱ شهر به همراه یک شهر دیگر استان، به عنوان نماینده استان فارس به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

شهردار صدرا افزود: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاورد‌های نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش‌ها و توصیه‌های دینی و اسلامی که در آن‌ها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر صدرا معرفی پایتخت کتاب ایران مرحله نیمه نهایی شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند