Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:19:57 GMT

اسرائیل به حاکمان ابوظبی و دوبی پگاسوس داده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۳۵۹

اسرائیل به حاکمان ابوظبی و دوبی پگاسوس داده است

کمپانی سایبری اسرائیلی "NSO" به دو شاهزاده اماراتی، یکی حاکم ابوظبی و دیگری حاکم دوبی نرم افزار جاسوسی هک تلفن همراه "پگاسوس" را فروخته است.

به گزارش ایسنا، سایت "مارکر" متوجه شد قیمتی که هر کدام از این دو شاهزاده برای نرم افزار مذکور پرداخت کرده‌اند یک مبلغ هفت تا هشت رقمی است.

روزنامه هاآراتص نیز نوشت، چرا یک کشور با یک ارتش فدرال، نیروی امنیتی و پلیس مشترک و تحت فرمان بن زاید باید دو سیستم جاسوسی داشته باشد که توسط حاکمان دوبی و ابوظبی خریداری شوند؟

یک احتمال این است که به دلیل رقابت‌های سیاسی و داخلی بین هفت امیر امارات، حاکمان این دو شهر تمایل داشته‌اند تا خودشان این سیستم‌ها را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجایی که اطلاعات در دسترس هستند، حاکمان پنج شهر دیگر به دنبال خریداری این سیستم برای خودشان نبوده‌اند.

احتمال دیگر این است که یکی از حاکمان به دنبال استفاده از سیسمی برای اهداف شخصی بوده که برخلاف مفاد استفاده از این نرم افزاری جاسوسی اسرائیلی است که تنها برای مقاصد مقابله با تروریسم و جرایم خشن است. در این مورد، کسی که آن را برای استفاده شخصی به کار برده بن راشد آل مختوم است.

بر اساس حکم دیوان عالی عدالت انگلیس در ماه گذشته میلادی، حاکم دوبی از سیستم پگاسوس برای هک موبایل همسر فراری خود و پنج عضو خانواده او استفاده کرده است. در میان کسانیکه موبایلش هک شده می‌توان به دو وکیل همسر حاکم دوبی اشاره کرد.

بر اساس آمارهایی که NSO به دولت لندن داده و توسط گاردین گزارش شد، موبایل زن سابق حاکم دوبی ۱۱ بار به دستور و اطلاع وی هک شده و از آن ۵۰۰ عکس و ۶۵ مگابایت اطلاعات و داده برابر با ۲۴ ساعت صوت مداوم استخراج شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل دوبی ابوظبی پگاسوس حاکم دوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • در زمانه ای که حکومت حاکمان به نام دین بود، امام صادق (ع) چه کردند؟
  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی
  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی