Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شد و گفت: حمایت از تشکل‌های دانشجویی شناسنامه دار اولویت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   یاسوج ، سید جواد هاشمی ‌مهر در آئین معارفه رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: دانشگاه باید گامی به سوی تغییرات اساسی بردارد و علاوه بر جنبه‌های آموزشی، ابعاد عمیق‌تر از اخلاق و معنویت در جامعه  را نیز دربرگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حضور دانشگاهی نباید منفعل و ستیزه جو باشد بلکه باید در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد، دانشگاه را نمی‌توان یک نهاد مستقل دانست بلکه یک نهاد اجتماعی بوده و آموزش عالی در جامعه مستلزم ظرفیت نقادانه و بی‌طرفی سیاسی و حرکت در جهت رشد و تعالی اهداف اجتماعی است.

هاشمی با اشاره به اینکه پیوند دانشگاه صنعت و جامعه از مهم‌ترین موضوعات بوده که دولت باید به آن توجه داشته باشد، ادامه داد: به عقیده فوکو دانشگاه صرف نهادی نیست که به ترویج دانش بپردازد و دانشگاه می‌تواند گفتمان‌های باطل را به زیر بکشد و جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق بدهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهم‌ترین فعالیت در هر دانشگاهی رویکرد پژوهشی است و امیدواریم که دانشگاه یاسوج به جایگاه عالی خود در کشور و در خاورمیانه ادامه بدهد و همچنان بدرخشد.

هاشمی تصریح کرد: انتظار داریم که رئیس جدید دانشگاه، به راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه و حمایت از تشکل‌های دانشجویی شناسنامه دار دانشگاه توجه داشته باشند و  امیدواریم این تشکل‌ها در پیاده‌سازی معنویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

رئیس سابق دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: در مدت چهار ساله خدمت در این دانشگاه شب و روزم را برای خدمت وقت گذاشتم و هیچ پیامی را بدون جواب نگذاشته و تمام تلاشم را برای راه‌اندازی رشته‌های جدید و فاخر نمودن عرصه پژوهش و انجام فعالیت‌های عمرانی به کار بستم.

احمد عریان با بیان اینکه قانون سرلوحه کارها بوده‌ و در رفتارها علی‌السویه با افراد برخورد شد و کارها به صورت علمی و مستقل انجام می‌شد، افزود: از بیرون هیچ نسخه‌ای را نمی‌پذیرفتم و دانشگاه از نگاه‌های سیاسی و طایفه‌ای فارغ بوده و در چهارساله اخیر آرامش بر محیط دانشگاه یاسوج حاکم بود.

وی افزود: سطح علمی دانشگاه بالا رفت و در سال 96 پنج نفر در این دانشگاه باز علمی را به دوش می‌کشیدند و هم اکنون این بار بر روی دوش 50 نفر بوده و دانشگاه یاسوج امروز قدم‌هایی جلوتر از دانشگاه‌های کشور نظیر دانشگاه شیراز بوده و جز 500 دانشگاه برتر و صدمین دانشگاه جوان جهان است.

عریان به ضعف زیرساخت‌های صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 96 شش طرح پژوهشی داشتیم و در سال 1400 این تعداد به 26 فقره رسیده و 130 قرارداد با سازمان‌ها و نهادها، استان‌های دیگر منعقد شده‌ و انتظار داریم که از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه یاسوج و منابع انسانی متخصص استفاده شود.

وی یادآور شد: در طول دوره خدمت در دانشگاه یاسوج نهایت همکاری با تشکل‌ها انجام شد و کرسی‌های آزاداندیشی به طرز اولا توسط نهادهای متولی برگزار می‌شد.

درخواست تشکل‌های دانشجویی؛ در انتخاب رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان تسلیم لابی‌گری‌ها نشوید آموزشگاه‌های موسیقی کم باشند مافیا به وجود می‌آید / دانشگاه رفتن هیچ نقشی در تربیت نوازنده حرفه‌ای ندارد اصلاحات رتبه‌بندی معلمان دقیق انجام نشد/ همترازی با دانشگاه‌ها قابل اجرا بود

عریان به برخی دخالت‌های سیاسی و تلاش برای دخالت در موضوعات دانشگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس نباید در تصمیم‌گیری ‌های دانشگاه دخالت کنند، هیچ وقت هیچ کدام از نمایندگان مجلس برای رفع مسائل و مشکلات موجود در دانشگاه قدمی بر نداشت و همواره سعی در تحمیل موضوعات مدنظر خود به دانشگاه بودند.

وی به مصاحبه رئیس دفتر وزیر علوم و تحقیقات واکنش نشان داد و گفت: رئیس دفتر وزیر علوم در مصاحبه‌ای نسبت به انتخاب نیروها در مناصب مختلف گفته بود که نیروهای انتخاب شده از یاران انقلاب و نیروهای دلسوز انقلاب هستند.

عریان افزود: آن وقت که این افراد در گهواره بودند من در کنار مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در زندان عادل آباد شیراز به جرم فعالیت های انقلابی در اسارت بودیم.

رئیس جدید دانشگاه یاسوج با اشاره به جایگاه دانشگاه در رشد و تعالی جامعه، بیان کرد:  امام راحل فرمودند دانشگاه کارخانه انسان سازی است اما متأسفانه در جامعه ما تا رسیدن به دانشگاه اسلامی فاصله زیادی داریم.

بهادر کرمی افزود: بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت و جایگاه آموزش و پژوهش در جامعه است و این موضوع نقش و جایگاه دانشگاه در جامعه را گوشزد می‌کند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: کشور اگر می‌خواهد به جایی برسد باید به جایگاه دانشگاه توجه داشته باشد چرا که ریشه بسیاری از شاخص‌های توسعه و پیشرفت در دانشگاه می‌باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به 50 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل هستند موضوعی که قبل از انقلاب وجود خارجی نداشت و به ندرت نیروی دانشگاهی در این استان پیدا می‌شد.

به گزارش تسنیم، در پایان این آئین از زحمات احمد عریان رئیس سابق دانشگاه یاسوج تقدیر و بهادر کرمی به عنوان ریاست این دانشگاه معارفه شد.

انتهای پیام/542/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم کرسی های آزاداندیشی کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه یاسوج دانشگاه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

جعفر میعادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بدو ورود به شهر یاسوج، از سمت محور یاسوج به شیراز، مورد استقبال رئیس‌، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.وی هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بازدید و بررسی خدمات اورژانس بیمارستانی در قسمت‌های مختلف، سایر بازدیدهای میدانی، بازدید از ساختمان مرکزی در حال ساخت و کمک جهت تسریع ساخت این بیمارستان عنوان کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارشاتی که از روند ساخت این بیمارستان به دست می‌رسد پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور تاکید کرد: در بخش اورژانس هوایی نیز بازدیدهایی در یکی از شهرستان‌ها داریم. همین طور بررسی اینکه به چه شکلی می‌توان خدمات را در این استان توسعه داد از دیگر اهداف سفر به این استان است.

به گزارش ایسنا، میعادفر بیان کرد: بعد از نیازهای اولیه آمبولانسی در مناطق صعب العبور باید نسبت به تامین نیازهایی که مربوط به مناطق کوهستانی هستند اقدام کنیم البته در سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به این دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم اما یک دستگاه آمبولانس کافی نیست و این استان جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند