Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:57:53 GMT

موج پنجم کرونا در فرانسه/ وضع مقررات جدید کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۷۹۴

موج پنجم کرونا در فرانسه/ وضع مقررات جدید کرونایی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه ب. اف. ام. تی وی فرانسه گزارش داد: وزارت بهداشت فرانسه در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۷۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد که این رقم ۷۳۰۲ نفر بیشتر از روز گذشته است.

الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه که پیش تر از آغاز موج پنجم کرونا در این کشور خبر داده بود، در گفتگو با خبرنگار  «ون مینوت» از شتاب شیوع کرونا در فرانسه و تاثیرات مخرب آن بر نظام بهداشت و درمان این کشور ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه شاخص ابتلا به کرونا به بالای ۱۰۰ یعنی دو برابر سطح هشدار رسیده است،  افزود: موج جدید کرونا ممکن است تا دسامبر و حتی ژانویه (بهمن) سال آینده میلادی تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.

وزیر بهداشت فرانسه با اشاره به رشد ۴۰ درصدی میزان ابتلا به کرونا طی هفته گذشته  هشدار داد: بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت نیز به این بحران دامن زده و نظام سلامت با وضعیت شکننده ای مواجه خواهد شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسه در راستای تشدید محدودیت‌های کرونایی در برابر بروز موج پنجم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دوشنبه گذشته (۱۵ نوامبر/۲۴ آبان)  دوباره اجباری اعلام کرد. دولت فرانسه در ماه گذشته (اکتبر) تدابیر سختگیرانه بهداشتی در مدارس را کاهش داده بود. ‌

«ژان فرانسوا دلفرسی» رئیس شورای علمی دولت فرانسه در گفتگو با رادیو «فرانس انتر» خواستار استفاده ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان برای قطع زنجیره های انتقال ویروس کرونا شد.

وی هشدار داد: موج پنج کرونا در فرانسه که احتمالا از اواسط ماه گذشته در این کشور آغاز شده است، درحال حاضر شتاب بیشتری گرفته است.

لوفیگارو افزود: دولت فرانسه همچنین از تشدید کنترل مرزی برای مقابله با موج جدید کرونا در این کشور خبر داد.

بنا بر اعلام دولت، مسافران واکسینه نشده بالای  ۱۲ سال از مبدا کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، اتریش، یونان، مجارستان، ایرلند، هلند و جمهوری چک باید در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونای منفی کمتر از ۲۴ ساعت را ارائه دهند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از ۷ میلیون و 310  هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دولت فرانسه اعلام کرده است، افراد بالای ۴۶ سال می توانند دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه محدودیت های کرونا ویروس کرونا فرانسه محدودیت های کرونا دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر آراسته با بیان اینکه اغلب تخلفات در ادارات و در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است، گفت: آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقررات جاری از بسیاری مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل گیری فساد است جلوگیری می‌کند.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت افزود: کارمندان الزاماً باید آشنایی اجمالی به قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آئین نامه اجرایی، تکالیف و وظایف خود و سایر قوانین و مقررات مربوطه داشته باشند و در جریان این امر قرار گیرند.

آراسته افزود: در صورت فعل یا ترک فعل یا قصور و تقصیر در افعال و اقدامات اداری، مجازات خواهند شد.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت و هیأت همراه از دبیرخانه‌های هیأت تخلفات مستقر در استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و قوه قضائیه بازدید و به بررسی عملکرد اعضای هیأت در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

کد خبر 6091798

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است