Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:50:59 GMT

آمریکا: با هند در افغانستان منافع مشترک زیادی داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۰۸۷۶

آمریکا: با هند در افغانستان منافع مشترک زیادی داریم

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دیدار با مقامات دیپلماتیک و امنیتی هند درباره منافع مشترک دو کشور در افغانستان گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در ادامه تور منطقه‌ای خود عازم هند شد و با مشاور امنیت ملی، قائم مقام وزارت خارجه و دیگر مقامات هندی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه آمریکا در بیانیه‌ای پیرامون این نشست گفت: ما با شریک نزدیک خود برای رسیدگی به منافع مشترک فراوان خود در یک افغانستان باثبات و صلح‌آمیز همکاری خواهیم کرد.

وزارت خارجه آمریکا چندی قبل پس از رایزنی با هند اعلام کرده بود که طالبان اطمینان حاصل کند که از خاک افغانستان هرگز تهدیدی علیه کشوری صورت نمی‌گیرد.

 آمریکا و هند بر اساس قطعنامه 2593 شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان خواسته بودند تا اطمینان حاصل کند که خاک افغانستان هرگز برای تهدید یا حمله به کشوری، پناه دادن یا آموزش تروریست‌ها، برنامه ریزی یا تأمین مالی حملات تروریستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مک‌کال: دارایی‌های افغانستان تنها ابزار فشار آمریکا علیه طالبان استژنرال کارتر: جهان باید با طالبان تعامل کندطالبان: برای فراگیری بیشتر دولت جدید افغانستان تلاش می‌کنیم

«توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پیش‌تر نیز در توئیتی اعلام کرد که در دیدار با «ضمیر کابلوف» همتای روس خود و «الکساندر وندیکتوف» معاون شورای امنیت روسیه درباره تحولات افغانستان و دولت طالبان گفت‌وگو کرده است.

نماینده ویژه آمریکا گفته بود که در این دیدار دو طرف درباره «منافع مشترک دو کشور در افغانستان و ضرورت اینکه طالبان تعهداتش در قبال جامعه جهانی را عملی کند» بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نماینده ویژه آمریکا منافع مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند