Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:32:03 GMT

استقرار جوی آرام تا پایان هفته در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۰۳۵

استقرار جوی آرام تا پایان هفته در مهاباد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: تحلیلی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی حاکی از آن است که تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در مهاباد و جنوب استان آذربایجان غربی برقرار خواهد بود.

وی افزود: افزایش مه در ارتفاعات و وارونگی هوا بدلیل ساکن بودن وضعیت جوی، یکی از پدیده‌های غالب در پایان هفته خواهد بود، به نحوی که آلاینده‌ها در شهر‌های پر جمعیت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور توصیه کرد: بیماران ریوی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری در فضای آزاد تا حد امکان خودداری نمایند.

وی اضافه کرد: از شب گذشته کاهش دما در منطقه آغاز شده و شاهد کاهش ۵ الی ۷ درجه‌ای دما در دو روز آینده خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه بیان کرد: خبر‌های منتشر شده در خصوص ورود سامانه بارشی و بارندگی‌ها مربوط نقاط دیگر کشور است و در مهاباد و جنوب استان تا پایان روز جمعه بارندگی روی نخواهد داد.

اردلان محمدپور افزود: از ابتدای سال زراعی (مهرماه) تاکنون ۵۱ میلیمتر بارندگی در مهاباد ثبت شده که نسبت به میانگین نرمال ۹ میلیمتر کمتر است، اما در مقایسه با سال گذشته ۱۸ میلیمتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به تحلیل داده‌های هواشناسی برای مهاباد و جنوب استان آذربایجان غربی ادامه داد: ورود سامانه بارشی برای روز شنبه دور از انتظار نیست، اما نمی‌توان بصورت دقیق آن را پیش بینی کرد، لذا در روز جمعه وضعیت دقیق آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی مهاباد جوی آرام وضعیت آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم

ایسنا/قم کارشناس هواشناسی قم، با بیان اینکه سرعت وزش باد امروز به حدود ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، گفت: برای فردا (جمعه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای امروز بعدازظهر بارش رگباری را پیش‌بینی‌ می‌کنیم، اظهار کرد: پدیده غالب برای امروز وزش باد شدید و گرد و غبار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی قم، ادامه داد: سرعت وزش باد امروز به حدود ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: برای فردا (جمعه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

قاضی با بیان اینکه برای امروز کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا را پیش‌بینی می‌کنیم، تصریح کرد: روز گذشته حداکثر دمای هوا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود و انتظار داریم امروز حداکثر دمای هوا به ۲۵ درجه‌ سانتی‌گراد برسد.

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به روند افزایشی دما از فردا، یادآور شد: انتظار داریم از روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی، آسمان استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته