Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، خودنگاره، سلف پرتره، فریدا کالو به نام «دیگو و من»، فراتر از پیش بینی‌ها و به مبلغ ۳۴.۹ میلیون دلار فروخته شد.

دورخیز خودنگاره فریدا کالو برای رکوردشکنی | دیگو و من ۳۰ میلیون دلاری می‌شود؟

حراجی ساتبیز در نیویورک، این تابلو را با عنوان ارزشمندترین اثر هنری آمریکای لاتین که تا کنون در حراجی فروخته شده شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر فریدا آخرین بار در سال ۱۹۹۰ در همین حراجی و با قیمت ۱.۴ میلیون دلار فروخته شد؛ این پرتره درخشان زنی گریان و غمگین است که مردی بر پیشانی او جای گرفته؛ خود نقاشی کوچک است، حدود ۳۰ سانتی متر طول و ۲۲.۴ سانتی متر عرض دارد.

در آن زمان نیز فریدا به اولین هنرمند آمریکای لاتین تبدیل شد که اثرش بیش از ۱ میلیون دلار حراج شد. سخنگوی ساتبی، خریدار این اثر را ادواردو اف کوستانتینی، بنیانگذار موزه هنر آمریکای لاتین در بوینس آیرس، آرژانتین، معرفی کرد. او این تابلو را برای مجموعه خصوصی خود خریداری کرده است.

ایده این اثر را فریدا از ازدواج دوم و پر سر و صدای خود با دیگو ریورا، دیوارنگار مکزیکی گرفته و در سال ۱۹۴۹ تکمیل کرده است. این نقاشی آخرین خودنگاره نیم تنه وی است که قبل از مرگ او در سال ۱۹۵۴ و در سن ۴۷ سالگی کشیده شد.

این اثر به حاشیه‌های رابطه ریورا اشاره دارد، شایعات متعددی که خوراک روزنامه‌های آن زمان بود و کالو علنا در مورد آن شوخی ‌میکرد. موهای تیره کالو، که در نقاشی‌هایش معمولا آن‌ها را با بافته‌های مرتب به تصویر می‌کشید، دور صورتش آویزان شده و تقریبا گردنش را خفه کرده؛ گونه‌هایش سرخ شده است و سه اشک از چشمانش جاری می‌شود.

این حراجی می گوید اثر فریدا شامل «قدرت عاطفی سرد» است و «بی قراری و پریشانی درونی» را به تصویر می‌کشد. فریدا کالو یکی از نخبگان هنرمند است که از دنیای هنرهای زیبا فراتر رفته و به چهره‌ای تأثیرگذار در فرهنگ عمومی و فراتر از آن تبدیل شده‌. جذابیت تجاری او در دهه‌های اخیر به چنان اوجی رسیده که به ندرت در صنف نقاشان دیده می‌شود.

تابلوئی که کپی‌اش هم به حراج می‌رود | پاریس در انتظار یک رکورد

گرگوریو لوک، مدیر سابق موزه هنر آمریکای لاتین در کالیفرنیا می‌گوید: «فریدا در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین هنرمندان جهان است.» با این حال قوانین مکزیک از فروش آثار هنرمندان برجسته قرن ۱۹ و ۲۰، مانند فریدا کالو، از داخل کشور جلوگیری می‌کند. و این قیمت نتیجه علاقه زیاد به آثار هنرمندی است که موجودی بسیار کمی در دنیا دارد. احتمال می‌رود کمتر از ۲۰ تا ۳۰ نقاشی از او در بازار وجود داشته باشد.

برخی از ستایشگرانی که حراج را تماشا می‌کردند، توانایی فریدا در پیشی گرفتن از رکورد همسرش را نشانه‌ای از دوره زمانی معاصر دانستند. خورخه دانیل ونسیانو، متصدی ارشد موزه هنر روایی لوکاس در لس آنجلس توضیح داد که اغلب در میان زوج های هنرمند متاهل، این زن است که فراموش می‌شود. اما  اکنون می‌توانیم بگوییم که دیگو ریورا شوهر فریدا کالو است، زیرا او از او پیشی گرفته است.

تصاویری از دستبند محبوب ملکه اعدامی | خریدار این جواهر ناشناس است کد خبر 638035 برچسب‌ها فرهنگ آمریکای لاتین حراج- ساتبیز نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ آمریکای لاتین حراج ساتبیز نقاشی نقاشان آمریکای لاتین فریدا کالو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)




منبع:پیج sunmanandwifelady

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 5 راز نقاشی ساختمان که نقاشان به شما نمی گویند (فیلم) ایده چراغ‌قوه برای نقاشی کودکان (فیلم) نقاشی های خلاقانه با سکه (فیلم)

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی