Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:39:15 GMT

نقش امام خمینی(ره) و شهید تجلایی در آزادسازی سوسنگرد+ موشن‌گرافی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۱۷۸

نقش امام خمینی(ره) و شهید تجلایی در آزادسازی سوسنگرد+ موشن‌گرافی

‍‍‍‍‍‍

حماسه آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹، حماسه‌ای بی‌نظیرست که سبب رهایی این شهر از چنگال متجاوزان بعثی عراق شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی به دلیل عدم شناخت صحیح از دشمن و کمبود نیروهای مختصص نظامی، روزهایی نفس‌گیر و بسیار حساس بود. روزهایی که رزمنده‌‌ها با جانشان در برابر تانک‌ها و سرب‌های داغ بعثی ایستادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها دلدادگان به امام خمینی(ره) برای دفاع از میهن و اسلام به جبهه حق علیه باطل شتافتند.

یکی از مهترین اقدامات رزمندگان که در نوع خود بی‌نظیر از موضوع آزادسازی سوسنگرد است که در محاصره دشمن بعثی قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با نقش شهید تجلایی در پایان دادن به محاصره این موشن‌گرافی را ببینید:

نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی «سوسنگرد»/حکایت نامه‌های شبانه امام خامنه‌ای+ فیلم

حماسه آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان 1359 همان حماسه‌ای است که سبب رهایی این شهر از چنگال متجاوزان بعثی عراق شد و نقطه عطفی در دوران پر افتخار 8 سال دفاع مقدس است.

این شهر اولین شهری بود که در دوران جنگ تحمیلی در سایه همدلی و وحدت نیرو‌های نظامی و مردمی با رقم خوردن حماسه‌ای عظیم، دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس را نشان می‌دهد که با اراده راسخ رزمندگان اسلام و هوشمندی امام خمینی (ره) به ثمر نشست و درس ایستادگی و پایداری را به مردمان این دیار کهن داد.

* اشغال سوسنگرد

در آخرین روز شهریور 1359 خورشیدی و در حالی که یکی 2 ساعت از ظهر گذشته بود، ارتش رژیم بعثی با استعداد بالغ بر 12 لشکر به سراسر نوار مرزی غرب ایران از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین آن هجوم آورد و با توجه به آمادگی قبلی و برتری تجهیزات خیلی سریع توانست پاسگاه‌های مرز ایران را یکی پس از دیگری اشغال و در ادامه طی هشت روز با پیشروی در خاک ایران بخش‌هایی از شهرها و روستاهای مرزی به ارتفاعات مهم ایران را اشغال کند. همزمان نیز هواپیماهای جنگنده‌اش ضمن تجاوز به حریم هوایی شهرهای مختلف کشور، برخی از تأسیسات اقتصادی و مناطق استراتژیک مانند فرودگاه‌ها و پادگان‌های نظامی را بمباران و مردم را دچار اضطراب و وحشت کردند.

در این تهاجم، ارتش بعث با استعدادی شامل لشکرهای 3، 9 و 10 زرهی 1 و 5 مکانیزه و تیم‌های 31 و 33 نیروی مخصوص از سه محور به جبهه جنوب حمله کرد. هدف اصلی متجاوزان در محور شمالی جبهه جنوب، دستیابی به شهر راهبردی دزفول در محور میانی اشغال شهر اهواز و در محور جنوبی افزون بر تصرف سواحل شمالی اروندرود، اشغال شهرهای خرمشهر و آبادان در قسمت شرقی اروند رود بود.

* امام خمینی(ره) و خبر اشغال سوسنگرد

هنگامی که خبر اشغال سوسنگرد به امام خمینی(ره) می رسد، ایشان در پاسخ فرمودند: فردا سوسنگرد باید آزاد شود. به همین دلیل در حالی که جبهه سوسنگرد وضعیت بحرانی و حساسی داشت، رزمندگان جوان و انقلابی به پیام مراد خود لبیک گفتند و برای اجرای فرمان امام(ره) برای دفع تجاوز دشمن آماده شدند. آنها با درک این پیام کوتاه دریافتند که ارزشمندترین مولفه لشکر برای شکست دشمن استفاده بهینه و به موقع از زمان و اقدام فوری و غافلگیرانه علیه قوای دشمن است. از این رو ضمن آنکه به دلیل اعتماد رهبرشان به توانایی آن‌ها نیرو و انرژی مضاعفی پیدا کرده بودند، همه آماده اجرای دستور فرمانده برای مقابله با دشمن شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره شهید دفاع مقدس امام خمینی ره شهید دفاع مقدس آزادسازی سوسنگرد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این شهید بزرگوار سال ۱۳۴۷ در روستای مرزیجران پا به عرصه وجود گذاشت پس از گذراندن دوران تحصیلات و در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.
خدمت سربازی شهید آگلی همزمان با جنگ تحمیلی بود که ایشان برای پاسداری از اسلام و دفاع از حق و حقیقت به جبهه اعزام شد.
شهید مجتبی آگلی دلاور مردی که علاوه بر اینکه سرباز وطن بود از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیز دفاع کرد و داستان زندگی اش سرشار از همه خوبی هاست.
سرانجام شهید مجتبی آگلی در سی و یکمین روز از تیرماه سال ۶۷ در سن ۲۰ سالگی در پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عکس| عروس امام خمینی (ره) کیست؟/ همسر سیدمصطفی خمینی درگذشت