Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:40:11 GMT

رشد ۶۴ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۳۷۴

رشد ۶۴ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، هشتم آبان ماه امسال سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تمدید هشدار ریسک پذیر بودن فضای آسمان ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا خبرداد.

ماجرا از این قرار بود که اتحادیه هوانوردی اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۰، اطلاعیه‌ای را مبنی بر محدودیت پروازی شرکت‌های اروپایی زیر ارتفاع ۲۵ هزار پا در فضای ایران صادر کرد که تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ (برابر با ۸ آبان ماه ۱۴۰۰) معتبر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اما سازمان هواپیمایی کشوری در جهت رفع و حذف این محدودیت، رایزنی‌هایی توسط دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با شرکت‌های هواپیمایی اروپایی، سازمان های هواپیمایی کشورهای منطقه و اروپا انجام داد که منجر به رفع این محدودیت توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپایی برای شرکت های هواپیمایی اروپایی شد.

عدم تمدید این محدودیت، تاثیر مثبتی در افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور داشت. همزمان رفع محدودیت های پروازی به دلیل کرونا نیز آمار پروازها در منطقه را افزایش داد ومنجر به انتخاب کریدورهای هوایی در آسمان ایران برای رسیدن پروازهای عربی به اروپا و پروازهای اروپایی به آسیا شد.

 بر پایه این خبر در مهر ماه امسال ۱۵ هزار و ۵۵ فقره پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد که نسبت به ماه قبل خود ۱۰ درصد و نسبت به ماه قبل تر تا ۲۰ درصد افزایش دارد.  این شاخص در شهریور امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ سورتی پرواز بود

مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران در ۷ ماهه امسال ۸۰ هزار و ۹۹۴ سورتی پرواز ثبت شده است.  در حالی که در مدت مشابه سال قبل (۷ ماهه ۱۳۹۹) مجموع پروازهای عبوری ۵۲ هزار و ۱۱۹ سورتی بوده است که افزایش ۶۴.۳ درصدی را نشان می دهد.

شاخص پروازهای عبوری در خرداد امسال با پرواز ۸ هزار هواپیما از آسمان کشور، کمترین میزان پروازهای عبوری را ثبت کرده است.

برچسب‌ها افزایش پرواز اتحادیه اروپا سازمان هواپیمایی کشوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افزایش پرواز اتحادیه اروپا سازمان هواپیمایی کشوری افزایش پرواز اتحادیه اروپا سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای عبوری عبوری از آسمان آسمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال