Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان کمبودهای متعدد از جمله کمبود سوخت، هزاران تن در پایتخت سریلانکا، در اعتراض به وضع اقتصادی رو به وخامت، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب "نیروی متحد مردم" که برجسته‌ترین اپوزیسیون سریلانکا بوده و دولت "گوتابایا راجاپاکسه"، رئیس جمهوری این کشور را مقصر بحران اقتصادی می‌داند، اعتراضات در کلمبو، پایتخت این کشور را رهبری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی در حالی صورت پذیرفت که پارلمان سریلانکا، در حال بررسی بودجه ملی سال ۲۰۲۲ این کشور بود.

معترضان گفتند که سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور، منجر به کاهش ذخایر خارجی، قیمت بالای غذا و کمبود اقلام ضروری مانند شیرخشک، گاز برای پخت و پز و سوخت شده است.

حامیان اپوزیسیون، مدعی شدند که تصمیم دولت برای پیشبرد کشور به سوی کشاورزی ارگانیک و ممنوع کردن واردات کودهای شیمیایی، می‌تواند منجر به یک بحران غذایی شود.

به گزارش بانک جهانی، ذخایر خارجی سریلانکا در ماه اوت، به میزان واردات تنها ۲ ماه این کشور کاهش یافته و ارزش روپیه، ارز رایج سریلانکا در برابر دلار آمریکا، در هشت ماه اول سال میلادی جاری، ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

دولت سریلانکا سعی کرده قیمت‌ها را کنترل کند؛ این دولت حتی اعلام وضعیت اضطراری کرده و یک افسر سابق ارتش را در رأس خدمات ضروری قرار داده است، اما تاکنون در جلوگیری از احتکار و افزایش قیمت‌ها موفق نبوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سريلانكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر