Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:19:49 GMT

زنان برای رفع پنج آسیب و تهدید کشور نقش اساسی دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۸۴۱

زنان برای رفع پنج آسیب و تهدید کشور نقش اساسی دارند

به گزارش ایرنا، معصومه حکیمیان روز چهارشنبه در همایش فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت خواهران با محوریت الگوی سوم زن  در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار داشت: ولایت اجتماعی زنان در رهبری و ترویج فضائل و از بین بردن رذایل در الگوی سوم زن مسلمان بی بدیل است.

وی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت برادران و خواهران در کنار یکدیگر موثر خواهد بود  و بی شک هیچ پرنده ای با یک بال توان حرکت نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمیان یادآور شد: تبیین جایگاه نماز، انس و ترویج قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی مرتبط با تعالیم بزرگان برای افزایش ازدواج، کاهش طلاق، استحکام بخشی نهاد خانواده، الگوسازی و ترویج جشن ها و فرهنگ ها و جهاد امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: پایگاه ها و حوزه های بسیج سرلوحه هایی چون تشکیل شبکه برای شناساسی و ساماندهی نخبگان به منظور هدایت و مطالبه گری، تشکیل جبهه مردمی با سازماندهی موسسات و نهادها، استفاده از ظرفیت های مساجد برای جوشش معنویت و اخلاق در پایگاه های تمدن ساز مسجد و ترویج و گسترش نماز را به نسخه اجرایی درآورند.

لزوم تمرکز بر احیا و تحکیم هویت ایرانی و اسلامی 

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: برای احیای هویت دینی، هویت ملی نقش اساسی دارد و شبکه های صهیونیستی سال هاست با برنامه ریزی سعی  بر تحمیل افکار خود بر هویت ملی ما دارد.

حکیمیان تصریح کرد: تربیت مسلمان که دینداری در وجودش مقاوم سازی شده باشد با تاکید بر  توحید عملی، نبوت و معاد همراه با عدل و عدالت محکم و میسر می شود.

وی تاکید کرد: مستکبران شکست خورده در جنگ نظامی سریع متوسل به سرمایه گذاری در جنگ عقیدتی و  تقدس شکنی از زنان می شوند تا به اهدافی که در سر پرورش داده اند برسند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: در جنگ نامتقارن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و بی سر و صدای  مستکبران باید در سنگرهای خود تمرکز بر  احیا و تحکیم هویت ایرانی و اسلامی در مقابل آنان داشته باشیم.

حکیمیان اظهار داشت: در کشور و حرمی به وسعت خاک ایران و به ظرفیت هشتاد میلیون ایرانی با هر دین و مذهبی نیاز به تربیت مدافع حرم داریم و هر ملتی بخواهد استقلال آزادی و اقتدارش را  در مقابل مستکبران حفظ کند باید از  سلامت اخلاق، روان و جسم مردم مراقبت کند و بی شک ملتی که این سه مورد در آن خراب شد قدرت اقتدار خودش را از دست می دهد.

به تاکید وی امروز باید تجدید پیمان کنیم تا رزمندگان توانگری در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  اکنون جهان با ۲ بحران معنویت و مدیریت رو به رو است، بحران معنویت جامعه بشری را به سمتی هدایت می کنند که دیگر بدها را بد ندانند و بحران مدیریت در جامعه جهانی به تعداد انگشتان دست مدیرانی با افکار شیطانی در جهت مدیریت بشر به سمت افکار پلید خود هستند.

شاهده سادات میرعرب مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نینوا گلستان در این مراسم گفت: هدف برگزاری این همایش تبیین هویت ایرانی اسلامی زن؛ ضرورت مقاوم سازی فرهنگی ملی و دینی در راستای مقابله کارساز با ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنگ نرم؛ توانمندسازی کنشگران فرهنگی بسیج و  تبیین نقش و جایگاه تفکر بسیجی در تحقق تمدن نوین اسلامی بوده است.

به گزارش ایرنا، برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه با شعار"بسیج پاره تن مردم" همراه با هزار و ۲۶ برنامه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها گرگان طلاق گلستان اعتیاد آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان طلاق گلستان گرگان طلاق گلستان اعتیاد آسیب ها پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابراین مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟