Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:53:35 GMT

خواهران مبارزی که رویا می‌دوزند+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۸۸۸

خواهران مبارزی که رویا می‌دوزند+عکس

به گزارش خبرگزاری مهر آژانس عکس سو در تازه‌ترین گزارش-داستان تصویری خود از زندگی افراد موفق به سراغ فاطمه و ساناز فروغی رفته و زندگی این دوخواهر موفق را به صورت تصویری روایت کرده است. عکس‌های این گزارش را زهرا استادزاده تهیه کرده است و برای دیدن عکس‌های بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

وسیع باش و تنها و سربه زیر و سخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویا را خواب‌ها و حجمِ وهم آلودی معنا می‌کنند که واقعیتِ آینده حجم راستی اش را معلوم می کند. ساختن الگوی راه و اینکه چه پیراهنی طراحی و تن این زندگی کنیم، تاحدود زیادی به قلم و هنر دست ما بستگی دارد. فاطمه و ساناز گفتند: «بر تن ما هیچ نتوان دوخت جز آزادگی» ولی خودشان قاعده را یک طور دیگر بازی کردند، سخت الگو کشیدن، پارچه خریدن و پیراهن تن زندگی کردند.

در نوجوانی رویایی در ذهن فاطمه قد علم کرد و رهایش نکرد. آنقدر در ذهنش تاب خورد که فاطمه الگو و طرحش را کشید. گشت و گشت تا برایش پارچه و چرخ خیاطی خرید و واقعیت آینده را به رویایش نزدیک کرد. او خودش و جوانی اش را بین پارچه، ونخ و سوزن ها پیدا کرد وحالا در بیست و یک سالگی کارگاه و مزون و شاگردان خودش را دارد.

مهر مادری از همان بدو کودکی و برای عروسک ها در تن دختران ریشه میدواند. فاطمه هم این مهر را خرج خواهر کوچکترش، ساناز نوزده ساله میکند. ساناز درکنار فاطمه خیاطی یاد گرفت و حالا باهم آرزوهای خوش تراششان را می برند و میدوزند..

روح این دو خواهر با هنر عجین شده است و همانطور که از انگشت هایشان هنر میریزد، مشت های هنرمندی هم دارند، حالا چرا مشت هنرمند؟؛ آنها هنر مبارزه کردن دارند، «ووشو» در لغت به این معناست. هر دو می جنگند تا هنرمندانه با زندگی و سختی ها ونتوانستن ها مبارزه کنند. آنها چند سالی است که به صورت جدی ورزش ووشو را دنبال می کنند و رتبه هایی نیز کسب کرده اند.

چند ماهی است این دو خواهر شانه به شانه ی هم، خشت به خشت زندگی خود را به تنهایی ومستقل و با یاری خدا می سازند. در شهرستان خود مقبولیت و محبوبیتی کسب کرده اند و با شوق و امید کار می کنند. آنها پشت چرخ خیاطی که می نشینند، آرزو های بلند قامت وخوش تراش خود را می بینند و هر گلی که به لباس ها می دوزند، لبخندی برای آینده شان است. هرچند پارچه ها که زیر چرخ هستند گاهی سوزن زندگی می شکند و آنها را به زحمت می اندازد اما آزاده زیستن و مبارزه کردن با سختی ها را یاد گرفته اند ومی گویند:

«برتن ما هیچ نتوان دوخت جز آزادگی
گر همه سوزن دمد چون سرو از اعضای ما»

کد خبر 5354207 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه فروغی ووشو زهرا استادزاده تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان جشنواره نمایش های آیینی و سنتی محمد خزاعی جشنواره سینمایی کارگردان تئاتر فیلم منصور سریال ایرانی برنامه رادیویی عکاسی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس