Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور را به شش منطقه تقسیم کرده که هر منطقه یک معین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در قالب شورای راهبردی ما از اول سال جلساتی را با حضور روسای هیئت استانی هر منطقه تشکیل داده ایم که دغدغه‌هایی که در هر منطقه به نتیجه می‌رسد در جمع‌بندی در شورا مطرح می‌شود تا سیاست گذاری‌های خوبی انجام شود که ما در ادامه مسیر فعالیت بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

او بیان داشت: ما چندین جلسه ابتدایی را در خود تهران برگزار کردیم که سیاست هم بر این بود که در استان‌ها هم به همین صورت حضور داشته باشیم و شورا تشکیل و مسائل گفته شود.

امیری خراسانی با بیان اینکه بحث مهم در دو حوزه اصلی است، تصریح کرد: یکی توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و بحث دیگر احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: جامعه ورزش روستایی و عشایری جزو مظلوم‌ترین اقشار هستند و همیشه با وجودی که برای دفاع از این مرز و بوم و نظام و موضوعات دیگر در خط مقدم بوده اند، ولی متاسفانه زمان توزیع اعتبار و توجه بیشتر همیشه ته صف هستند و این رسالت سنگینی است که بر دوش ما است و باید در حوزه ورزش سعی کنیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم تا بشود هم از جنبه قهرمانی و هم همگانی برای ساکنین در روستا‌ها و عشایر گام مثبتی برداریم.

امیری خراسانی افزود: قهرمانان ملی ما که در عرصه‌های بین المللی افتخار می‌آفرینند، اکثریت روستا زاده و عشایر زاده هستند، پس چه بسا اگر یک برنامه‌ریزی بهتر با هماهنگی فدراسیون‌های تخصصی در این مناطق داشته باشیم، برای کشف استعداد‌ها اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

او تصریح کرد: از طرف دیگر بحث توسعه و احیای ورزش سنتی و بازی‌های بومی محلی که عقبه فرهنگی، ملی و هم مذهبی دارند مطرح است و همیشه مقام معظم رهبری تاکید ویژه بر احیای این بازی‌ها و ورزش‌های اصیل ایرانی داشته اند، پس وظیفه ما است، در این راه گام برداریم.

امیری خراسانی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال به لطف خدا و همکاری ادارت کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان رقم خورد، ثبت ملی بازی قلعه قوس، بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و ما به دنبال این هستیم، هفته آینده در هفته بسیج نیز، طی یک برنامه مناسب بتوانیم از ثبت، بازی و کلیپ آموزشی که با زیرنویس‌های انگلیسی و عربی به صورت جداگانه آماده کرده ایم، رونمایی کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: امیدواریم بتوانیم بهمن ماه در دهه مبارکه فجر، رویداد ملی قلعه قوس را در روستای قنات ملک داشته باشیم؛ چون ما رویداد استانی آن را بهمن ماه پارسال داشتیم و امسال هم اگر بتوانیم به دنبال این هستیم به رقابت‌های بین‌المللی تبدیلش کنیم.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد، بتوانند برای تمام بازی‌های بومی و محلی گام‌های مثبتی بردارند.

او افزود: در جلسات شورای راهبردی با بررسی‌هایی که در سطح روستا‌ها و استان‌ها انجام می‌شود، نقاط مثبت و ضعف بررسی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای آینده بهتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی کرمان بومی و محلی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی امیری خراسانی اتفاقات خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فلاح دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، از دو پلتفرم زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت ها توسعه پلتفروم ها و افزایش ضریب نفوذ ارکان پلتفرم ها در بخش های مختلف جهش گونه باشد، گفت: ظرفیت های بالقوه ای که در توسعه زیرساخت ها با سیاست های کلان توسعه یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش ها در مازندران به دنبال آن هستیم که فعالان اقتصادی در حلقه های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال پررنگ شود، افزود: در این نمایشگاه از دو پلتفورم در حوزه گردشگری و مرکبات رونمایی شد.

فلاح ادامه داد: پلتفرم «هفت گالری» برای حوزه صنایع دستی و ارکان تامین کننده صنایع دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و پلتفرم «ایران تراول» در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

این مسئول یادآور شد: این پلتفرم ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 6092673

دیگر خبرها

  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک