Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر پورجمشیدیان روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد و تجلیل از رزمندگان و مدافعان آذربایجانی این شهر، با ابراز تاسف از اینکه محبت در میان نیروهای انقلاب به خصوص در آذربایجان شرقی و تبریز نسبت به سال های قبل کاهش یافته است، افزود: من به عنوان فرزند این خطه و شهروند تبریزی، از تمامی متعهدان و معتقدان به انقلاب اسلامی تقاضا دارم از هر گونه انگیزه های فردی دست برداشته و همه برای اعتلای استان یکدل و همدل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان در شرایط کونی به شدت نیازمند وحدت و انسجام است، ادامه داد: به هر طریق ممکن باید وحدت و یکدلی بین نیروهای انقلاب بیشتر شود و برای تحقق این امر باید دل و خواسته های خود را کنار گذشته و طبق نیازهای انقلاب و کشور رفتار کنیم و اگر چنین شود انسجام موجود در میان آحاد مردم نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که بدون وحدت و انسجام درونی، خدمت به مردم میسر نخواهد شد و برای اینکه آذربایجان به ریل توسعه و پیشرفت بر گردد چاره ای جز تن دادن همه به وحدت، یکپارچگی و همدلی وجود ندارد.

پورجمشیدیان خطاب به مدیران و مسئولان آذربایجان شرقی نیز، گفت: مردم این خطه که در تمامی دوران پس از انقلاب با تمام توان و امکانات خود با نظام همراه بوده و در برهه های مختلف تاریخی در برابر مشکلات ایستادگی و صبر کرده اند، به خدمت بی وقفه مسئولان نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور فرصت و زمینه های خدمت به مردم فراهم شده است، یادآور شد: یکدستی موجود در ارکان مختلف نظام و بین قوای سه گانه، این فرصت بی بدیل را ایجاد کرده است تا مسئولان بیش از پیش در خدمت مردم بوده و برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند؛ چون مردم ما از شعور بالایی برخوردارند، بدون تردید خدمت مدیران و مسئولان را نیز به خوبی درک کرده و در شرایط سخت نیز از خود صبوری نشان خواهند داد، اما باید بدانند که مسئولان نوکری آنها را می کنند.

پورجمشیدیان افزود: خدا نکند روزی فرا برسد که زمینه خدمتی برای مسئولی در کشور و آذربایجان شرقی فراهم شود و او نتواند کمکی به مردم کند که در این صورت همه در پیشگاه خدا، امام و شهدا پاسخگو خواهیم بود و البته باید توجه داشت که در فضای اختلاف، امکان خدمت فراهم شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه هر گونه اختلاف مانع خدمت رسانی است، توضیح داد: بروز اختلاف بین نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام آفت بزرگی است که این روزها در فضای مجازی تبریز بیشتر به چشم می خورد و این امر جای نگرانی دارد که باید همه کمک کنند تا این شرایط جمع شود.

فرمانده اسبق لشکر عاشورا با طرح این پرسش که چرا محبت از بین ما رفته است، افزود: انقلاب ما انقلاب محبت و دوستی و صمیمت بود، اما اینکه چرا امروز این خصلت های اصیل از میان رفته است، جای تامل دارد و باید اذعان کنیم که محبت گمشده نیروهای انقلاب در تبریز شده است.

پورجمشیدیان به دلاوری، جان فشانی، وحدت و یکپارچگی بین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: آزادسازی سوسنگرد نمونه بی بدیل و بی مانند انسجام بین نیروهای مختلف سپاهی، ارتشی، بسیجی، ژاندارمری و بسیجی بود که چنین روحیه ای باید در شرایط کنونی نیز جاری و ساری شود.

وی رشادت های شهید تجلائی و جانباز سرافراز ناصر بیرقی در شکست حصر سوسنگرد را بسیار وسیع تر از بیان در الفاظ خواند و اظهار داشت: این رشادت ها در کتابی تحت عنوان «شهادت شکار» در قالب دست نوشته های شهید تجلایی منتشر شده است که یکی از ماندگارترین و ممتازترین آثار مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد می باشد و از رسانه های گروهی درخواست می کنم در معرفی این اثر نفیس به تولید خبر و گزارش های مفصل اقدام کنند.

پورجمشیدیان، دلاوری های رزمندگان آذربایجان در سوسنگرد را بسیار وسیع خواند و ادامه داد: به گواه تاریخ و نوشته های شهید تجلایی، در این عملیات کربلا به سوسنگرد آمده بود و در حالی که شهدای آن عملیات در آرزوی زیارت امام حسین (ع) بودند، حسینی جنگیدند و حماسه آفریدند که برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه رزمندگان و مدافعان سوسنگرد حتی غذا هم نداشتند و با دهان و لب های خشک می جنگیدند، گفت: اعتقاد و ایثار در میان این رزمندگان به حدی بود که حتی به مغازه ها و سوپرمارکت هایی که در سطح شهر رها شده بود نیز نگاه نمی کردند تا اینکه مجوز استفاده از آنها از سوی مقام رهبری صادر شد.

پورجمشیدیان رزمندگان حاضر در عملیات آزادسازی سوسنگرد را خالقان معنویت و ارزش ها توصیف کرد.

کد خبر 5354262

منبع: مهر

کلیدواژه: سوسنگرد انقلاب اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه کرمانشاه آمار کرونا بارش برف هفته بسیج کتاب و کتابخوانی واکسن کرونا عکس استانها گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل آزادسازی سوسنگرد نیروهای انقلاب بین نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: عین‌اللهی: درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228471 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد