Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی ‌مهر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد: کرسی های آزاداندیشی باید در دانشگاه با جدیت راه انداری و فعال شوند.
هاشمی گفت: دانشگاه باید به سمت ایجاد تغییرات اساسی حرکت کند و علاوه بر جنبه‌های آموزشی، اخلاق و معنویت را نیز دربرگیرد.
وی افزود: دانشگاه نباید در مسائل منفعل و یا ستیزه جو باشد بلکه باید در تمام جوانب زندگی حضور داشته باشد زیرا دانشگاه نهاد اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آموزش عالی در جامعه مستلزم ظرفیت نقادانه، بی‌طرفی سیاسی و حرکت در جهت رشد و تعالی اهداف اجتماعی است.
هاشمی با بیان اینکه پیوند دانشگاه صنعت و جامعه باید توسط دولت نیز جدی گرفته شود، افزود: به عقیده فوکو دانشگاه نباید صرفا  به ترویج دانش بپردازد بلکه باید گفتمان‌های باطل را به زیر بکشد و جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق بدهد.

رئیس سابق دانشگاه یاسوج: آرامش بر دانشگاه حاکم است
رئیس سابق دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: در مدت چهار ساله خدمت در این دانشگاه شب و روزم را برای خدمت وقت گذاشتم و هیچ پیامی را بدون جواب نگذاشته و تلاشم را برای راه‌اندازی رشته‌های جدید ، فاخر کردن عرصه پژوهش و انجام فعالیت‌های عمرانی به کار بستم.
احمد عریان تاکید کرد: هرکجا به مشکل برخوردیم، قانون سرلوحه کارها بود و سرحد و گرمسیر، راست و چپ، اصلاح طلب و اصولگرا و طایفه و قوم در مدیریت دانشگاه هیچ نقشی نداشت. 
وی گفت: در این سه سال و ۹ ماه امور دانشگاه به صورت علمی و مستقل در خود دانشگاه انجام شد و از بیرون هیچ نسخه‌ای را نمی‌پذیرفتم به همین دلیل آرامش بر محیط دانشگاه یاسوج حاکم بود.
وی افزود: سطح علمی دانشگاه بالا رفته آنچنان که در سال ۹۶ پنج نفر در این دانشگاه بار علمی را به دوش می‌کشیدند و هم اکنون این بار بر روی دوش ۵۰ نفر است و دانشگاه یاسوج امروز مثل دانشگاه شیراز است.
وی یادآوری کرد : دانشگاه یاسوج  جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر و صدمین دانشگاه جوان جهان است.
عریان به ضعف زیرساخت‌های صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ تعداد ۶طرح پژوهشی داشتیم و در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۶ فقره رسیده و ۱۳۰ قرارداد با سازمان‌ها و نهادها، استان‌های دیگر منعقد شده‌ و انتظار داریم که از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه یاسوج و منابع انسانی متخصص استفاده شود.
وی یادآور شد: در طول دوره خدمت در دانشگاه یاسوج نهایت همکاری با تشکل‌ها انجام شد و با تمامی درخواست ها برای انجام فعالیت های دانشجویی موافقت شد.
 

رئیس  جدید دانشگاه یاسوج : راه پیشرفت جامعه از دانشگاه می گذرد

رئیس جدید دانشگاه یاسوج نیز با اشاره به جایگاه دانشگاه در رشد و تعالی جامعه، بیان کرد:  امام راحل فرمودند دانشگاه کارخانه انسان سازی است اما متأسفانه در جامعه ما تا رسیدن به دانشگاه اسلامی فاصله زیادی داریم.
بهادر کرمی افزود: بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت و جایگاه آموزش و پژوهش در جامعه تاکید دارد و این موضوع نقش و جایگاه دانشگاه در جامعه را گوشزد می‌کند.
وی گفت: برای پیشرفت کشور باید به جایگاه دانشگاه توجه شود زیرا ریشه بسیاری از شاخص‌های توسعه و پیشرفت در دانشگاه است.
کرمی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل هستند در حالی که قبل از انقلاب به ندرت نیروی دانشگاهی در این استان پیدا می‌ شد.


 در  این آئین که با حضور  داداش پور رئیس امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد از زحمات احمد عریان رئیس پیشین دانشگاه یاسوج  تقدیر و بهادر کرمی به عنوان ریاست این دانشگاه معرفی شد.
کرمی نخستین استاد تمام دانشگاه یاسوج است و جزو دانشمندان و چهره های علمی بین المللی، کشور و استان بشمار می رود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه انقلاب اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه دانشگاه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان