Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در سخنانی مرحله پس از اعلام نتایج انتخابات کشورش را "خطرناک‌ترین" بحرانی خواند که عراق پس از ۲۰۰۳ آن را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، هوشیار زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس هیئت مذاکره کننده این حزب در بغداد در سخنانی طی همایش "صلح و امنیت در خاورمیانه" به میزبانی دانشگاه آمریکایی در دهوک اظهار کرد: مرحله پس از نتایج انتخابات پارلمانی که دهم اکتبر برگزار شد، خطرناک‌ترین بحرانی است که عراق پس از ۲۰۰۳ و سقوط رژیم صدام درحال تجربه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات با یک توافق عراقی برگزار شد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از برگزاری انتخابات حمایت نکرده است و این رهبران عراق بودند که قانون جدید انتخابات را وضع کردند و ما در حزب دموکرات از مخالفان این قانون بودیم.

زیباری ادامه داد: این رهبران خواستار تشکیل کمیساریای جدید برای انتخابات بودند و آنها بودند که خواستار رای گیری و شمارش الکترونیکی و نظارت بین‌المللی بر آن شدند و شورای امنیت در این باره تصمیم گرفت و یک تیم بین‌المللی را به عراق اعزام کرد و ما و رهبران عراق نیز با آن موافقت کردیم و منشور رفتار انتخاباتی را امضا کردیم.

وی تاکید کرد: نتایج انتخابات ممکن است همه را راضی نکند و از نظر ما از جمله چنین انتخاباتی، انتخابات سالمی است که در عراق برگزار شد.

زیباری همچنین گفت: در این سیستم انتخاباتی عراق تعداد رأی‌ها اهمیتی ندارد و نکته مهم تعداد کرسی‌های به دست آمده است بنابراین ما باید در برخورد با این نتایج واقع بینانه و عمل گرا باشیم.

وی درباره خواسته های مطرح شده از سوی معترضان به نتایج انتخابات نیز تاکید کرد:اگر بخواهیم انتخابات را ابطال کنیم به آن معناست که هرگز دیگر انتخاباتی در عراق برگزار نخواهد شد و اگر بخواهیم روند دموکراتیک را کنار بگذاریم یعنی بازگشت به مرحله "دیکتاتوری" و اگر بخواهیم همه رأی‌ها را به صورت دستی بازشماری کنیم خلاف قانون است. اما در برخی از مراکز اخذ رای که درخواست تجدیدنظر درباره آنها مطرح شده باشد، این امکان وجود دارد.

این مقام کرد همچنین افزود: روزهای سخت و حساسی را پشت سر می‌گذاریم و این خطرناک‌ترین بحرانی است که عراق تجربه می‌کند؛ چراکه شکاف شدیدی وجود دارد و طرف‌هایی هستند که نتایج انتخابات را رد می‌کنند و ما به دنبال راه حلی برای برای این مسئله که دولت بعدی فراگیر باشد.

وی ادامه داد: ما در مرحله حساسی قرار داریم و این مرحله شامل ۱۰ روزی است که روند تصویب نتایج انتخابات آن را طی می‌کند. ما از تصویب آن حمایت می‌کنیم؛ چراکه اخلال در این روند و جلوگیری از تصویب نتایج، منجر به هرج و مرج می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق حزب دموکرات کردستان عراق نتایج انتخابات خطرناک ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟