Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا از دیوان عالی کشور، در جلسه هیأت عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور در روز سه شنبه ۲۵ آبان سال  جاری پرونده ردیف ۱۴۰۰/۳۲ با موضوع بزه تشکیل و رهبری شبکه ارتشا، پولشویی به میزان حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ ریال، اخذ رشوه به میزان دو میلیارد ریال بابت پرداخت تسهیلات توسط تعدادی از کارکنان صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرونده شعبه سوم کیفری یک استان خراسان رضوی متهم ردیف اول پرونده را به اتهام رهبری شبکه ارتشا به  استناد مواد ۲، ۳، ۴ و ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و ضبط وجوه ناشی از رشوه و جزای نقدی محکوم کرد.

 در مرحله فرجام خواهی، شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور با استناد به تبصره ۱و ۲ ماده ۱۳۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ اتهام متهم ردیف اول را با عنوان سردستگی و رهبری شبکه ارتشا منطبق ندانسته و سازماندهی متهمان را که نوعاً کارمند صندوق یا اشخاص دریافت کننده وام خارج از ضوابط بوده‌اند، منتفی دانست و رأی صادره را نقض و به شعبه هم عرض ارجاع کرد.

 شعبه هم عرض نیز بر رأی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان اصرار داشته است.

بعد از آن پرونده در اجرای بند پ ماده ۴۷۰ قانون آیین دادرسی کیفری به هیأت عمومی اصراری دیوان عالی کشور ارجاع شد، که اکثریت اعضای حاضر با پذیرش رأی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رأی صادر کردند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اخبار حوادث خراسان رضوی پرونده کیفری پولشویی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از تأئید حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی (محمود رضا جعفر آقایی) در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تایید و ابرام کرد.

وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر