Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛سیدمهدی قویدل،به مناسبت روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار پس از بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان،در دیدار با احمد وفایی،مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان اظهار داشت:جایگاه والای علم در احادیث و روایات متعددی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بااشاره به اینکه مطالعه وکتابخوانی از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است،افزود:امروز مهمترین راهکار جهت رفع آسیب های اجتماعی،توجه به کتاب و مطالعه و علم آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام قضایی بیان کرد:حجم آسیب های اجتماعی نشان می دهد متولیان فرهنگی و نهادهای مردمی که وظیفه فرهنگ سازی را برعهده دارند،ورود جدی به این مقوله نداشته اند و اغلب جرایم ماهیت اجتماعی و ریشه در کم‌کاری‌ برخی مسئولین دارد از این رو می توان با ارتقاء سطح آگاهی عمومی و افزایش سرانه مطالعه از بروز این جرایم پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان،فرهنگ سازی،ترویج مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج است،گفت:هدف ما این است که علاوه بر کمک به توانمندسازی روستاها و جوامع آسیب پذیر،ظرفیت سازی برای خانواده های حاشیه شهر جهت با استفاده از امکانات فراهم شده و ارتقاء سواد و آگاهی را داشته باشیم.

قویدل،سپس به ایجاد پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی در حاشیه شهر کرمان اشاره و تصریح کرد:این پایگاه در محله شهید همت(صنعتی) ایجاد شده و قرار است در نقطه دیگری از حاشیه شهر کرمان نیز ایجاد شود چراکه آسیب هایی مانند خشونت علیه کودکان و زنان،ازدواج ناآگاهانه با اتباع خارجی اثرات بسیار سویی دارد که همه این موارد نیاز به فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی و مهارت های زندگی منطقه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه جای کتابخانه و کتاب در مناطقه حاشیه ای شهر کرمان خالی است،تصریح کرد:هرچند که ممکن است در بعضی از مساجد، کتاب وجود داشته باشد اما اقناع کننده نیست و یا به اطلاع اهالی نرسیده است،به همین جهت وظیفه ما است که در بحث اطلاع رسانی و استفاده از ابزارهای نوین علمی  و مشوق های مختلف جهت ارتقا سواد خانواده ها تلاش کنیم چراکه نتیجه این اقدامات کاهش آسیب ها و جرایم در سطح جامعه است.

این مقام قضایی در بخش دیگری از صحبت های خود با ابراز نگرانی از ماهیت اجتماعی پرونده ها که ضروت دارد قبل از ورود به دستگاه قضایی برای آن ها چاره اندیشی شود،گفت:لازم است در پرونده های فرهنگی-اجتماعی اقدامات فرهنگ ساز در ابعاد مختلف انجام و علت یابی و سهم هریک از دستگاه ها نیز مشخص شود.

قویدل،همچنین تاکید کرد:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تاکنون کودکان فاقد هویت،بازماندگان از تحصیل و... را نیز شناسایی کرده است و در صدد هستیم با آموزش مهارت های زندگی، فرهنگ سازی و بالابردن سرانه مطالعه و نیز استفاده از مربیان آموزشی و ظرفیت خیرین، در حاشیه شهر اقدامات اثربخش و کاربردی را انجام دهیم.

وی در پایان اظهار داشت:جامعه‌ای که به فرهنگ و علم مسلط باشد،پویا و پیشرفته خواهد بود و طبق فرموده مقام معظم رهبری،فرهنگ سازی و تمدن‌ سازی بهترین ابزار است و زمانی که جامعه ‌ای به فرهنگ مسلط شود نیازی به ابزار تحکمی و الزام آور ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ سازی حاشیه شهر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود