Web Analytics Made Easy - Statcounter

برند ورزشی "دکتلون"، فروش قایق‌های "کایاک" و ورزشی کوچک در شمال فرانسه را ممنوع کرد تا مانع از خروج مهاجران از مرزهای این کشور و ورود آنها به آب‌های بریتانیا شود.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برند ورزشی و خرده فروشی "دکتلون" فرانسه با تائید گزارش رسانه‌های محلی گفت:"خرید این قایق ها با توجه به شرایط فعلی در نمایندگی و فروشگاه‌های مناطق "کاله" و "گرند سنت" در نزدیکی "دانکرک" فرانسه دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه خرده فروشی گفت: "قایق های کایاک دیگر با هدف وزش و تفریح مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما می‌توان از آنها برای "عبور از کانال (مانش) استفاده کرد".

دکتلون در استدلال خود گفت: "فروش قایق‌ها جان افراد را به خطر می‌اندازد".

دکتلون در این باره گفت: "خود فروشگاه‌ها در نواحی شمالی فرانسه تصمیم توقف فروش قایق‌های کایاک (کانو) و انواع دیگر قایق‌های سبک را گرفتند و مدیریت نیز این تصمیم را تائید کرد".

قایق‌ها در بخش خرید و فروش آنلاین این فروشگاه یا در شعبات نواحی دیگر در دسترس خواهند بود. سایر تجهیزات ایمنی مانند جلیقه نجات و محافظ حرارتی نیز در فروشگاه‌های منطقه کاله و گراند سنت همچنان فروخته خواهند شد.

برند ورزشی "دکتلون"، فروش قایق "کایاک" (کانو) در شمال فرانسه را ممنوع کرد تا مانع از خروج مهاجران از مرزهای فرانسه و ورود آنها به آب‌های بریتانیا شود

گزارش‌ها حکایت از گم شدن سه مهاجری دارد که روزهای گذشته با قایق کایاک پارویی از کانال مانش به سمت بریتانیا رفتند.

روز پنجشنبه گذشته نیز دو قایق کایاک و سبک در حوالی شهر کاله پیدا و جسد دو نفر در این منطقه از آب گرفته شد.

پلیس فرانسه در اوایل روز گذشته یک کمپ بزرگ مهاجران در شمال این کشور را جمع کرد. این کمپ محل زندگی هزاران مهاجر بود.

مهاجرانِ این کمپ امیدوار بودند تا خود را از این منطقه به بریتانیا برسانند. تنش بین فرانسه و بریتانیا بر سر گذرگاه‌های مرزی بالا است.

براساس آمار بریتانیا تعداد مهاجرانی که در پنجشنبه گذشته با قابق‌های کوچک از فرانسه به بریتانیا رفته‌اند، رکورد جدیدی زده و به 1185 نفر رسیده‌اند. بریتانیا این روند را "غیر قابل قبول" می‌داند.

"جرالد دارونین" وزیر کشور فرانسه در گفت‌و‌گوی روز دوشنبه خود با "پریتی پتل" همتای بریتانیایی خود گفت: "استفاده از ما (فرانسه) به عنوان کیسه بوکس در سیاست داخلی را متوقف کنید".

نمایی از یک فروشگاه برند ورزشی دکتلون 

مقامات فرانسوی می‌گویند که در 10 عملیات جداگانه روز سه شنبه، 272 مهاجر را در حین عبور از کانال مانش در مسیر بریتانیا نجات داده اند. همه آنها سعی داشتند با قایق های سبک و کوچک به بریتانیا بروند و یعضی از آنها شرایط ناامنی داشتند.

فرانسه می‌گوید این مهاجران به بنادر کاله و دانکرک منتقل شده‌اند و پلیس مرزی و آتش‌نشانان از آنها مراقبت خواهند کرد.

"فیلیپ دوتریوکس" افسر نیروهای دریایی فرانسه گفت: بین 11 دی تا 9 شهریور حدود 15 هزار 400 مهاجر از گذرگاه‌های خطرناک کانال مانش عبور کرده‌اند که حدود 3500 نفر از آنها از قایق‌های خطرناک نجات یافته و به سواحل فرانسه بازگردانده شدند.

حرکت مهاجران با قایق سبک از شهر کاله فرانسه به سمت بریتانیا/ عکس آرشیوی سال 2018 خبرگزاری فرانسه

در سال 2020 نیز حدود 9500 نفر از مهاجران اقدام به عبور از کانال کرده یا از این منطقه عبور کردند. تعداد مهاجران گذر کرده از این کانال در سال 2019 حدود 2300 نفر و در سال 2018 حدود 600 نفر بوده است.

قایق های مهاجران در بندر "دوور" بریتانیا- گروهی از مهاجران با این قایق ها از فرانسه به بریتانیا رفته‌اند/ عکس": رویترز

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برند ورزشی فروش قایق قایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با تانک چلنجر ۲

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ رسما در سال ۱۹۹۸ توسط وزارت دفاع بریتانیا معرفی و در خدمت نیروی زمینی بریتانیا پذیرفته شد. هلدینگ صنایع نظامی ویکرز طراح و تولید کننده این تانک است.

آخرین آمار این شرکت حاکی از آن است که از ۱۹۹۸ تاکنون ۴۰۸ زره پوش برای نیروی زمینی بریتانیا تولید شده است. عمان و اوکراین نیز به ترتیب دارای ۳۸ و ۲۵ دستگاه هستند. در ابتدای معرفی چلنجر ۲ با توجه به ظاهر این زره پوش گمانه زنی ها مبتنی بر ارتقای چلنجر ۱ بود. با این همه بعدها مشخص شد که چلنجر ۲ کامل ترین تانک میدان نبرد اصلی بریتانیا است و چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد قطعات آن می تواند توسط چلنجر ۱ جایگزین شود. آزمودن چلنجر ۲ در جنگ‌های بوسنی، کوزوو، عراق و افغانستان صورت گرفت و نتیجه عمدتا مثبت ارزیابی شده است.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

یک سند نظامی بریتانیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارتش بریتانیا جایگزینی برای چلنجر ۲ به دلیل عدم وجود تهدیدات متعارف قابل پیش‌بینی در آینده نخواهد داشت. با این حال، بنظر می رسد با توجه به رونمایی تی ۱۴ آرماتا توسط روسیه که عنوان مدرن ترین تانک میدان جنگ جهان را به خود اختصاص داده، بریتانیا شدیدا در فکر جایگزینی برای چلنجر ۲ باشد. گفته می شود چلنجر ۳ در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت خواهد شد.


شناسنامه تانک چلنجر ۲ محصول: بریتانیا تاریخچه خدمت: ۱۹۹۸-اکنون استفاده‌شده توسط: نیروی زمینی بریتانیا، ارتش سلطنتی عمان جنگ‌ها: جنگ عراق جنگ کوزوو جنگ افغانستان جنگ بوسنی قیمت واحد: ۴۲۱۷۰۰۰ پوند تاریخ تولید: ۱۹۹۳–۲۰۰۲ تعداد ساخته‌شده: حدود ۴۴۶ وزن: ۶۲٫۵ تن (۶۱٫۵ تن بزرگ؛ ۶۸٫۹ تن کوچک) طول: ۸٫۳ متر (۲۷ فوت ۳ اینچ) , ۱۳٫۵۰ متر (۴۴ فوت ۳ اینچ) با اسلحه رو به جلو عرض :۳٫۵ متر (۱۱ فوت ۶ اینچ) , ۴٫۲ متر (۱۳ فوت ۹ اینچ) با زره‌های کاربردی ارتفاع :۲٫۴۹ متر (۸ فوت ۲ اینچ) خدمه ۴ (فرمانده، توپچی، بارگذار/اپراتور، راننده) زره: چوبام سامانه تعلیق: هیدروپنوماتیک ظرفیت سوخت ۱٬۵۹۲ لیتر (۳۵۰ گالون بریتانیایی؛ ۴۲۱ گالون آمریکایی) برد عملیاتی:۵۵۰ کیلومتر (۳۴۰ مایل) بیشینهٔ سرعت: ۵۹ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت)

Apr ۲۶, ۲۰۲۴ - جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر 847239 برچسب‌ها همشهری آنلاین مجله نظامی جهان

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!