Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 222 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،شمار مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 255 میلیون و 99 هزار و 870 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 129 هزار و 847 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین 230 میلیون و 635 هزار و 853 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از 48.1 میلیون مبتلا و بیش از 786 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 34.4 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 21.9 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 611 هزار و هند با بیش از 464 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 257 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی 9 میلیون و 637 هزار و 190 بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 51 هزار و 642 ابتلا و 128 هزار و 406 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه هشتم در بین 10 کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
 بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 17 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، اندونزی، مکزیک، اوکراین و لهستان نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

ثبت رکوردی جدید از قربانیان کرونا در روسیه 
در مجموع تاکنون 259 هزار و 84 شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 96 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 84 مورد، در منطقه کراسنودارسک-58 مورد و در منطقه مسکو -57 مورد گزارش شده است.
 در شرایطی که موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-19 در روسیه به حدود 36 هزار نفر در روز کاهش یافته، بار دیگر رکورد جدیدی در موارد فوت بیماران (1247 مرگ) ثبت شد تا تعداد کل قربانیان این عفونت به 260 هزار نفر برسد.
به گزارش خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 247 نفر افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل یک هزار و 240 مورد ثبت شده بود.
بدین ترتیب، در مجموع تاکنون 259 هزار و 84 شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 96 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 84 مورد، در منطقه کراسنودارسک-58 مورد و در منطقه مسکو -57 مورد گزارش شده است.
این در حالی است که تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در روسیه روندی رو به کاهش پیدا کرده و طی شبانه روز گذشته 36 هزار و 626 مورد شناسایی شد تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به این عفونت به 9 میلیون و 182 هزار و 538 نفر رسیده است.
دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ و منطقه مسکو همچنان کانون اصلی شیوع بیماری کووید-19 در روسیه هستند. طی 24 ساعت اخیر، 7 هزار و 477  مورد آلودگی جدید در شهر مسکو، 2 هزار و 793 مورد در شهر سن‌پترزبورگ، 2 هزار و 43 مورد در منطقه مسکو و یک هزار و 785 مورد در منطقه سامارسکی شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به یک صد و 40 هزار و 618 نفر افزایش یافته است.
این در حالی است که تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 36 هزار و 388 نفر افزایش یافت که این رقم نیز رکورد جدیدی در بیشترین موارد بهبودی بیماران در کل دوره اپیدمی در روسیه است. در مجموع تعداد شهروندان روس درمان شده به 7 میلیون و 882 هزار و 836 نفر افزایش یافته است.  
در 24 ساعت گذشته، دو هزار و 966 بیمار در شهر مسکو، دو هزار و 573 بیمار در شهر سن‌پترزبورگ، دو هزار و 808 بیمار در منطقه مسکو و 988 بیمار هم در منطقه یاکوتای روسیهبعد از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند

محدودیت‌های کرونایی دوباره به اروپا باز می‌گردند
بسیاری از کشورهای اروپایی هم زمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا و وخامت اوضاع، بازگشت محدودیت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند.
به گزارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان، شرایط کرونایی در اروپا همزمان با سرد شدن هوا و در آستانه کریسمس رو به وخامت می گذارد.
خرده فروشی ها در آلمان درباره خطر تشدید محدودیت ها در این کشور که در دستور کار دولت ائتلافی جدید قرار گرفته است هشدار داده‌اند.
مدیر عامل انجمن تجاری HDE در کنگره تجاری آلمان در برلین در این باره گفته است که در صورت اجرای قاعده سختگیرانه موسوم به 2G در فروشگاه ها خطر کاهش فروش گسترده، خرده فروشی ها را تهدید خواهد کرد.
ایالت زاکسن آلمان هم جزو کانون بحران کرونا در این کشور محسوب می شود . شاخص ابتلا به کرونا در این ایالت در عرض یک هفته به 742.2 رسیده است. این شاخص در ایالت بایرن به 568.4 رسیده است.
در این شرایط "استفان وایل"، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن اعلام کرده که می خواهد واکسینه نشده ها را محدودتر کند.

رکورد مبتلایان روزانه در آلمان شکسته شد
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 52826 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده که رکورد بی سابقه‌ای از ابتدای وقوع بحران کرونا محسوب می شود. تعداد موارد ابتلا نسبت به هفته گذشته 13150 مورد بیشتر شده به این ترتیب شاخص ابتلای جدید به کرونا در عرض یک هفته و به ازای هر 1000 هزار نفر به 319.5 رسیده است.

بیشترین آمار ابتلای روزانه در جمهوری چک
در جمهوری چک هم موارد ابتلای روزانه به کرونا رکورد بالای جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض 24 ساعت 22479 نفر به کرونا مبتلا شده اند. بالاترین رکورد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور 17778 مورد و در 6 ژانویه بود. نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته هم در این کشور به 813 مورد رسیده است.
در بیمارستان های جمهوری چک بیش از 4400 بیمار کرونایی تحت درمان قرار دارند و از بین آن ها بیشتر از 660 نفر در شرایط بسیار وخیم و جدی قرار دارند.
در این کشور همسایه آلمان تنها 6.2 میلیون نفر از 10.7 سکنه کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. دولت این کشور قرار است روز پنج شنبه درباره تشدید اقدامات کرونایی مشاوره کند.

تشدید محدودیت‌ها در بخش‌هایی از ایتالیا
به دلیل آمار روزافزون ابتلا به کرونا و بدترین نرخ واکسیناسیون در ایتالیا، تیرول جنوبی در این کشور محدودیت های جدید در زندگی عمومی را در دستور کار قرار داده است.
به گفته مقام های بهداشتی در این استان خودمختار در شمال این کشور روز سه شنبه 390 مورد ابتلای روزانه به کرونا ثبت شد که بالاترین رکورد از آغاز بحران کرونا بود. در این منطقه تنها 68 درصد کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند که 76.8 درصد کم تر از میانگین ایتالیا است.

بازگشت محدودیت‌ها در ایرلند
در کشور ایرلند هم سه ماه بعد از پایان محدودیت ها مجددا قواعد سختگیرانه باز می گردد. حزب نخست وزیر این کشور در پیامی توئیتری اعلام کرد که از روز پنج شنبه رستوران ها و بارها از نیمه های شب باید تعطیل شوند. به کارمندان هم توصیه شده تا جایی امکان دارد از خانه کار کنند. با وجود اینکه تقریبا 90 درصد همه ایرلندی ها کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند تعداد مبتلایان جدید به بالاترین رقم از ژانویه گذشته نزدیک می شود.

رکورد مبتلایان جدید در کشور هلند
موارد ابتلای جدید به کرونا در کشور هلند هم در هفت روز گذشته به بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است. نهادهای بهداشتی در این کشور روز سه شنبه از 110558 مورد ابتلای جدید به کرونا که 44 درصد بیشتر از هفته گذشته بود خبر داده اند. تعداد پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ها هم 12 درصد افزایش پیدا کرده است که بیش از 3 درصد به بخش های مراقبت های ویژه می روند. بر این اساس در هفته گذشته 173 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد قربانیان به 18785 مورد رسیده است.

بازگشت محدودیت‌ها به بلژیک 
موارد ابتلا به کرونا در بلژیک هم به شدت افزایش پیدا کرده است. اخیرا 1086.5 ابتلای جدید به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در عرض دو هفته در این کشور ثبت شده است که افزایش 38 درصدی را نشان می دهد. در 14 روزگذشته به صورت میانگین روزانه 208.8 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان رفته اند که افزایش 57 درصدی را نشان می دهد.
بر اساس اطلاعات رسمی در کشور بلژیک 75 درصد همه مردم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و با این حال موارد ابتلا به این بیماری چندین هفته است که به شدت در این کشور روند افزایشی را در پیش گرفته است. به همین دلیل دولت قرار است محدودیت های جدید برای مهار کرونا را در دستور کار قرار دهد.
در یونان هم روز سه شنبه بسیاری از کافه ها و رستوران ها و مغازه ها تعطیل کردند و از دولت اقدامات حمایتی برای بهبود اوضاع خود را خواستار شدند.

هشدار مرکل درباره وخامت اوضاع کرونایی
با توجه به وخامت شرایط کرونایی در آلمان آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است. وی در اظهاراتی در جمع برخی سیاستمداران اعلام کرد که شرایط از آغاز بحران کرونا در آلمان بدتر از همیشه بوده است. وی درباره شرایط فعلی کرونایی هشدار داده و پیش بینی کرد که تخت های مراقبت های ویژه در ماه دسامبر کمیاب و این بخش ها تحت فشار بیش از حد قرار گیرند.
احزاب آلمانی که برای تشکیل دولت ائتلافی آینده در حال مذاکره بوده و به زودی دولت جدید را بر سر کار می آورند هم روی مبانی قانونی برای تشدید محدودیت ها توافق کرده‌اند. نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بسیاری از شهروندان با این طرح موافقند.

قرص پاکسلووید 89 درصد در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است
 مطالعات نشان می دهد قرص «پاکسلووید» (Paxlovid) که با داروی قدیمی‌تری به نام «ریتوناویر» تجویز می‌شود، 89 درصد در کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-19 و بستری شدن در بیمارستان بیماران پرخطر موثر است.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، شرکت داروسازی فایزر صدور مجوز استفاده اضطراری قرص پاکسلووید را از اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا درخواست کرده است. در صورت صدور این مجوز، پاکسلووید اولین قرص برای درمان کووید-19 خواهد بود که به بازار عرضه می شود.
«آلبرت بورلا»، رئیس و مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: معتقدیم که درمان‌های ضد ویروسی خوراکی می‌توانند نقشی حیاتی در کاهش شدت عفونت‌های کووید-19، کاهش فشار بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و نجات جان‌ها ایفا کنند.
این شرکت بر اساس توافق نامه‌ای که با سازمانی به نام «مدیسینز پتنت پول» (MPP) امضا کرده است، اجازه داد که قرص ضدویروسی که برای درمان کووید-19 تولید می‌شود، به طور گسترده‌تری در کشورهای کم درآمد توزیع شود.
این توافقنامه، سازمان MPP مورد حمایت سازمان ملل، فایزر را قادر می‌سازد که تا با اعطای مجوز برای تولید ژنریک، این قرص را توزیع کند. هدف از این قرارداد این است که این قرص را در برخی از فقیرترین کشورها که حدود 53 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، در دسترس قرار دهد.
این توافق شامل کشورهای با درآمد کم و متوسط در جنوب صحرای آفریقا و همچنین کشورهایی است که در پنج سال گذشته درآمد متوسط رو به بالا داشته اند و فایزر اعلام کرد که حق امتیاز مجوزهای این قرص را مطالبه نخواهد کرد.
شرکت داروسازی «مرک» نیز دارویی برای درمان ویروس کرونا ابداع کرده است که اکنون تحت بررسی فدرال قرار دارد. 

 موج پنجم کرونا در فرانسه
 به گزارش رسانه های فرانسوی، درحالی که زنگ هشدار پیک پنجم کرونا در فرانسه به صدا درآمده است، مقامات بهداشتی این کشور از وضع تدابیر جدید برای مقابله با موج جدید کووید-19 خبر دادند.
 شبکه ب. اف. ام. تی وی فرانسه گزارش داد: وزارت بهداشت فرانسه در 24 ساعت اخیر 19778 مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد که این رقم 7302 نفر بیشتر از روز گذشته است.
الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه که پیش تر از آغاز موج پنجم کرونا در این کشور خبر داده بود، در گفتگو با خبرنگار  «ون مینوت» از شتاب شیوع کرونا در فرانسه و تاثیرات مخرب آن بر نظام بهداشت و درمان این کشور ابراز نگرانی کرد.
وی با اعلام اینکه شاخص ابتلا به کرونا به بالای 100 یعنی دو برابر سطح هشدار رسیده است،  افزود: موج جدید کرونا ممکن است تا دسامبر و حتی ژانویه (بهمن) سال آینده میلادی تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.
وزیر بهداشت فرانسه با اشاره به رشد 40 درصدی میزان ابتلا به کرونا طی هفته گذشته  هشدار داد: بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت نیز به این بحران دامن زده و نظام سلامت با وضعیت شکننده ای مواجه خواهد شد.
به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسه در راستای تشدید محدودیت‌های کرونایی در برابر بروز موج پنجم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دوشنبه گذشته (15 نوامبر/24 آبان)  دوباره اجباری اعلام کرد. دولت فرانسه در ماه گذشته (اکتبر) تدابیر سختگیرانه بهداشتی در مدارس را کاهش داده بود. 
«ژان فرانسوا دلفرسی» رئیس شورای علمی دولت فرانسه در گفتگو با رادیو «فرانس انتر» خواستار استفاده ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان برای قطع زنجیره های انتقال ویروس کرونا شد.
وی هشدار داد: موج پنج کرونا در فرانسه که احتمالا از اواسط ماه گذشته در این کشور آغاز شده است، درحال حاضر شتاب بیشتری گرفته است.
لوفیگارو افزود: دولت فرانسه همچنین از تشدید کنترل مرزی برای مقابله با موج جدید کرونا در این کشور خبر داد.
بنا بر اعلام دولت، مسافران واکسینه نشده بالای  12 سال از مبدا کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، اتریش، یونان، مجارستان، ایرلند، هلند و جمهوری چک باید در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونای منفی کمتر از 24 ساعت را ارائه دهند.
از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از 7 میلیون و 310  هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از 118 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دولت فرانسه اعلام کرده است، افراد بالای 46 سال می توانند دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

آسیای جنوب شرقی همچنان درگیر کرونا
شناسایی و تایید سویه پرخطر "دلتا پلاس" سبب افزایش نگرانی‌ها در سنگاپور و مالزی شد.
به گزارش "تمپو اندونزی" پس از شناسایی و تائید سویه خطرناک "دلتاپلاس" در سنگاپور و مالزی با اعمال مقررات سختگیرانه، روند بازگشایی مرز‌های دو کشور به روی گردشگران خارجی کند شد. شناسایی 252 کانون جدید انتشار دلتا در مالزی نیز هشدار جدی کارشناسان حوزه بهداشت را درباره وقوع موج تازه کرونا در پی داشت.
روند افزایشی آمار مبتلایان و جان باختگان تایلند در مجموع با ثبت بیش از دو میلیون مبتلاء و بالغ بر بیست هزار فوتی، زمینه ساز تعویق 45 روزه بازگشایی مراکز تفریحی این کشور برای حفظ سلامت مردم شد.
فیلیپین، اما با بازگشایی مدارس پس از 20 ماه تعطیلی، استفاده از شیلد محافظ صورت را اختیاری کرد

فایزر به دنبال اخذ مجوز قرص کرونا 
شرکت داروسازی فایزر از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درخواست کرد تا قرص ضد ویروسی کووید-19 را تأیید کند.
 شرکت داروسازی فایزر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: از سازمان غذا و دارو درخواست کرده ایم تا مجوز استفاده اضطراری قرص ضد ویروسی کووید-19 با نام تجاری Paxlovid را تایید کند.  
داروهای ضد ویروسی از این رو اهمیت دارند که در روند مقابله با همه گیری می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد چرا که تمامی افراد در برابر ویروس واکسینه نخواهند شد. همچنین در صورتیکه این دارو مورد تایید قرار گیرد این امکان فراهم می‌شود تا بیمار در خانه روند درمان را طبی کند.
قرص ضد ویروسی فایزر در آزمایشات انجام شده توانسته خطر بستری و مرگ ناشی از کووید-19 را در افرادی که در معرض نوع شدید بیماری قرار دارند تا 89 درصد کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، این دارو به گونه ای تولید شده که بتواند بیماری کووید-19 را از طریق متوقف کردن فعالیت نوعی آنزیم که ویروس برای تکثیر به آن نیاز دارد، درمان کند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین جان خود را از دست داده اند ابتلای جدید به کرونا شهر سن پترزبورگ کرونا در این کشور بیماری کووید 19 تشدید محدودیت ها کرونا در فرانسه بازگشت محدودیت کرونا در روسیه ابتلا به کرونا شمار مبتلایان شرکت داروسازی آمار مبتلایان ابتلای روزانه بیشترین موارد منطقه مسکو میلیون مبتلا بیمارستان ها دستور کار ویروس کرونا بحران کرونا دولت فرانسه موارد ابتلا نشان می دهد شهر مسکو هفته گذشته نفر افزایش روز گذشته پیدا کرده ضد ویروسی هزار نفر حال حاضر بر اساس موج پنج سه شنبه ثبت شد 24 ساعت قرص ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه که «فعالیت‌های مضر» در قلمرو کشورهای ناتو خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ناتو در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: متحدان ناتو عمیقا نگرانی فعالیت‌های مضر اخیر در قلمرو اعضای خود است؛ از جمله فعالیت‌هایی که منجر به انجام تحقیقات و پیگرد چندین فرد در ارتباط با اقدامات دولتی خصمانه علیه جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و انگلیس شده است.

این بیانیه افزود: این حوادث بخشی از کارزار فزاینده روسیه در منطقه یورو-آتلانتیک از جمله در قلمرو ناتو است که توسط نیابتی‌ها انجام می‌شود.

ناتو اعلام کرد: این اقدامات شامل کارشکنی، اقدامات خشونت‌آمیز، مداخله سایبری و الکترونیک، کارزارهای انتشار اطلاعات غلط و سایر اقدامات ترکیبی است. متحدان ناتو درباره اقدامات ترکیبی روسیه که امنیت این پیمان را تهدید می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی می‌کنند.

ناتو گفت: ما بطور فردی و جمعی برای مقابله با این اقدامات عمل خواهیم کرد و به همکاری نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهیم. ما به اعمال و تقویت ابزارهای خود برای مقابله و رقابت با اقدامات ترکیبی روسیه ادامه خواهیم داد و به ائتلاف خود و متحدانمان اطمینان می‌دهیم که برای بازدارندگی و دفاع در مقابل اقدامات یا حملات ترکیبی آمادگی داریم.

در بخش پایانی بیانیه ناتو آمده است: ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. اقدامات روسیه نمی‌تواند مانع از ادامه حمایت ناتو از اوکراین شود.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه