Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد، یکی از دستاوردهای مهم و محوری هشت سال دفاع مقدس را جاری شدن فرهنگ ایثار و شهادت در متن جامعه دانست و افزود: باید توجه داشت که توسل به این فرهنگ ناب ما را از گردنه های سخت و دشوار تاریخی عبور می دهد.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم توان نرم خود را در برابر تهدیدات مختلف دشمنان افزایش و توسعه دهیم باید فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال تاریخ هشت سال دفاع مقدس را بین نسل جدید ترویج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم آزادسازی سوسنگرد را یکی از فرازهای مهم تاریخ دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: امام راحل (ره) تنها در دو مورد از کلمه باید استفاده کردند که یکی مربوط به شکست حصر آبادان بود و دیگری به آزادسازی سوسنگرد تعلف داشت که در این مورد حتی  در کنار کلمه "باید" از کلمه "تا فردا" نیز استفاده کردند.

وی با بیان اینکه اهالی و متخصصان مسایل جنگی و رزمی به خوبی نسبت به موقعیت راهبردی سوسنگرد آگاه هستند، اضافه کرد: این شهر برای ایران در دوران جنگ کلیدی بود چون اگر دشمن این شهر را تصرف می کرد، حمیدیه سقوط می کرد و سپس اهواز در آستانه اشغال قرار می گرفت که در این صورت خوزستان سقوط می کرد و معادلات جنگ به هم می ریخت و تغییر پیدا می کرد.

آل هاشم آزادسازی سوسنگرد را اوج تبعیت محض از رهبری و ولایت فقیه دانست که طی آن تمامی رزمندگان در قالب نیروهای بسیجی، ارتشی، سپاهی، ژاندارمری، عشایر و نیروهای مردمی در کنار یکدیگر برای دفاع از شهر ایستادگی کرده و به موفقیت رسیدند.

وی رشادت ها و دلاوری های رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد را شگفت آور خواند و گفت: این دلاوری ها در قالب خاطرات و نوشته های ژنرال های ارتش بعث عراق به وفور یافت می شود که یکی از همین فرماندهان عراقی بر دلاوری و شجاعت شهید تجلایی اشاره کرده و عنوان می کند، سوسنگرد به رهبری و فرماندهی یک آذربایجانی آزاد شد.

آل هاشم ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ را روزی فراموش ناشدنی در تاریخ ایران بیان و اضافه کرد: پس از فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر لزوم آزادسازی سوسنگرد، رزمندگان دلاور ایران و در راس آنها آذربایجانی با اراده ای پولادین و با خلق حماسه ای بی نظیر حلقه تنگ محاصره دشمن را شکستند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید در این زمینه فعالیت های گسترده تری از خود نشان داده و نسبت به ثبت و ضبط حوادث تاریخی دفاع مقدس توسط رزمندگان آذربایجانی وارد عرصه شده و آثار فاخری نشر کند.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به فداکاری های رزمندگان تبریز و آذربایجانی در آزادسازی سوسنگرد، گفت: اگر امام راخل ان فرمان تاریخی را صادر نمی کرد و رزمندکان به این دعوت لبیک نمی گفتند، سقوط شهر ختمی بود و درگیری های بیشتری در شهرهای مختلف خوزستان رخ می داد.

سردار اصغر عباسقلی زاده اطاعت از رهبری و ولی فقیه زمان را از ویژگی های بارز رزمندکان اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امروز نیز باید آحاد مردم و نیروهای مسلح تابع محض رهبری انقلاب شوند تا آسیبی به مملکت نرسد.

وی با تاکید بر نقش رهبری ولی فقیه در عبور دادن ایران از گردنه های مهم تاریخی و مخاطرات گوناگون، اضافه کرد: اگر فرمان فرمانده معظم کل قوا برای مقابله با داعش در سوریه و عراق صادر نمی شد،  امروز شاهد درگیری با داعش در داخل خاک ایران بودیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی تبریز آزادسازی سوسنگرد دفاع مقدس آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید