Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم قرعه کشی لیگ برتر ورزش‌های زورخانه‌ای سال ۱۴۰۰ با عنوان «پهلوانان واقعی، شهدا هستند» برگزار گردید.  

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، همزمان با بزرگداشت یازدهمین سال ثبت آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سازمان جهانی یونسکو، آیین قرعه کشی لیگ برتر ورزش‌های زورخانه‌ای سال ۱۴۰۰ با عنوان «پهلوانان واقعی، شهدا هستند» برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که صبح روز در ساختمان شماره ۲ فدراسیون برگزار گردید، دکترمهرعلی باران چشمه (سرپرست فدراسیون)، سیدحسن سبزواری (نایب رییس فدراسیون)، مسعود ملکی (دبیر فدراسیون)، محمدشهباز علیزاده (رییس سازمان لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی)، مسوولین کمیته‌های مختلف فدراسیون و سازمان لیگ و نمایندگان ۸ تیم شرکت کننده در لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای سال ۱۴۰۰ حضور داشتند.

مهرعلی باران چشمه در این مراسم اظهار داشت: لیگ‌ها در هر رشته‌ای زمینه ساز توسعه آن رشته ورزشی خواهد بود و اگر بخواهیم شاهد شکوفایی این ورزش اصیل و ایرانی در جای جای ایران اسلامی باشیم باید لیگ‌های پرباری را در ورزش زورخانه‌ای برگزار نماییم. 

ایشان در ادامه افزود: هدف اصلی ما در برگزاری لیگ برتر زورخانه‌ای ۱۴۰۰ توسعه بیش از پیش فرهنگی و رسانه‌ای این ورزش در جامعه است و ما در صدد این هستیم که با برنامه ریزی‌های دقیق نسبت به توسعه جنبه‌های فرهنگی این ورزش اقدامات موثری را اعمال نماییم و از جهتی دیگر برای اینکه عموم مردم ایران با زیبایی‌های این رشته ملی بیشتر آشنا شوند می‌بایست از ظرفیت بالا و بسیار خوب و همدلی مسوولین رسانه ملی در جهت پخش جریان این رقابت‌ها استفاده کنیم.

سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای خاطرنشان کرد در این دوره از رقابت‌های لیگ زورخانه‌ای زیبنده است که باشگاه‌های شرکت کننده نام و تصاویر شهدا را زینت بخش تیم‌های خود کنند تا از برکات شهدای گرانقدر در این ورزش بیش از گذشته بهره‌مند شویم تا جامه عمل به شعار این رقابت‌ها با عنوان پهلوانان واقعی شهدا هستند، بپوشانیم. 

گفتنی است اعلام برنامه و ارائه گزارش در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، تشریح برخی از موارد آیین نامه سازمان لیگ و نحوه قرعه کشی رقابت‌ها توسط دبیر فدراسیون، بیان سیاست‌های فدراسیون توسط سرپرست فدراسیون از برنامه‌های این مراسم محسوب می‌شد. 

بنابراین گزارش رقابت‌های لیگ ۱۴۰۰ در رشته‌های چرخ تیز، چرخ چمنی، ۲ میل بازی، سنگ، ۳ و ۴ و ۵ و ۶ میل بازی، کباده و میل گیری سنگین برگزار و تیم‌های برتر این رقابت‌ها انتخاب شوند.

بر همین اساس رقابت‌های لیگ زورخانه‌ای ۱۴۰۰ در ۲ گروه ۴ تیمی با عنوان «پهلوانان واقعی، شهدا هستند» برگزار خواهد شد که به صورت رفت و برگشت با یکدیگر رقابت خواهند کرد و با توجه به قرعه کشی انجام شده، در «گروه الف» تیم‌های بسیج الف، هیئت زورخانه‌ای استان کرمان، امیرکبیر مشهد، پتروشیمی مسجدسلیمان و در «گروه ب»  تیم‌های بسیج ب، فتوت شاهرود، هیئت زورخانه‌ای اصفهان و هیئت زورخانه‌ای مازندران قرار گرفته‌اند.

آغاز این رویداد ملی از ورزش‌های زورخانه‌ای روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه در تهران خواهد بود که در صبح این روز تیم‌های «گروه الف» و در عصر این روز تیم‌های «گروه ب» با هم رقابت  خواهند داشت. گفتنی است با رای کلیه نمایندگان تیم‌ها برای پوشش رسانه‌ای بهتر، کلیه مسابقات لیگ زورخانه‌ای ۱۴۰۰ در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: رشیدلمیر: اردوی آمادگی تیم ملی کشتی پهلوانی در کرج آغاز شده است

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای لیگ برتر زورخانه‌ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زورخانه ای فدراسیون ورزش های زورخانه ای لیگ برتر زورخانه ای ورزش های زورخانه ای پهلوانان واقعی شهدا هستند رقابت ها لیگ برتر قرعه کشی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می شد تا کسی که می خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و ... از جمله خصلت هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار(ع)، معنویتی است که در زورخانه ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجددا در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و ... را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان