Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@08:35:28 GMT

کارگر هتل چمران از مالک شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۳۷۷۳

کارگر هتل چمران از مالک شکایت کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد مویدی در نشست خبری با بیا اینکه در نشست دلجویی مالک هتل چمران از این کارگر به عنوان میمهمان حضور داشته و چند دقیقه‌ای بیشتر آنجا نبوده است، گفت: بیش از ۱۱ وکیل اعلام کردند که به صورت رایگان آماده دفاع از حقوق کار گر هستند، اما در تماسی که مادر این کارگر با شورای هماهنگی داشته اعلام کرد که این کارگر قصدبازگشت به کار خود را دارد و شکایتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکیدکرد: این‌شورا تحت تاثیر هیچ شخص و جایگاهی و دغدغه آن دفاع از حقوق کارگران است.

مویدی ادامه داد: در بحث سیلی خوردن یک کارگر از سوی کارفرما یا مالک هتل شخصا اعلام کردیم که باید این مسئله از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد که یک بُعد آن مسئله فردی و حقوق شخصی کردن کارگر است و بُعد دیگر خدشه به جنبه عمومی جایگاه کارگراست لذا در این دو بعد کار پیگیری شده است.

او در پایان ضمن قدردانی از همراهی بسیاری از رسانه‌ها و وکلاء و دیگر حوزه‌های مرتبط از حقوق و حایگاه کارگران گفت: البته گلایه‌هایی نیز مطرح است که فعلا مجال گفتن آن نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار با بیان این که مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما می گوییم تاوان عملکرد مدیران ناکارآمد و تصمیم¬های نابخردانه را نباید تولید و کارگر پس دهد، گفت: اضافه کردن تبصره مزد توافقی به ماده ۴۱ قانون کار، مصداق برده داری است.

مؤیدی با اشاره به این که بسیاری از کسانی که به دنبال اصلاح قانون کار هستند، سواد کارشناسی اصلاح این قانون را ندارند، افزود: ما هم با افزایش بی رویه حقوق و دستمزد مخالفیم اما امروز بحث تعیین حقوق کارگران به صورت شیر و خطی است و حتی متناسب با تورم نیست.

او اظهار کرد: قطعا افزایش حقوق و دستمزد باید منطقی، کارشناسی شده و براساس معیارهای شورای عالی کار باشد.

مؤیدی گفت: به جای کیفیت بخشی به تولید و بازارسازی برای تولید به دنبال اصلاح قانون کار هستیم در حالی که قانون کار به هیچ وجه معضل نیست.

او تصریح کرد: کسانی که قانون کار را معضلی بر سراه تولید می دانند پااسخ دهند چرا در مناطق ویژه اقتصادی که قانون کار بر آن مترتب نیست وضعیت تولید به این صورت درآمده است.

مؤیدی با اشاره به طرح خیریه کار نذر امام حسین در مجلس و امضاء 39 نماینده در پای آن، گفت: با نذر و نیاز که نمی شود جمعیت را جوان کرد باید به دنبال راهکارای ارتقاء تولید، ایجاد اشتغال، امنیت شغلی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیره بود. وی افزود: اصلاح قانون کار باید به نفع تولید کشور اصلاح شود.

مؤیدی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آیا فرزندان مجرد شما می توانند با حداقل حقوق یک کارگر یک ماه خود را بگذرانند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تأکید کرد: جامعه کارگری امروز طلبکار نمایندگان مجلس و تصمیم گیرندگان است که چرا قراردادهای موقت، طرح طبقه بندی مشاغل، اضافه شدن پایه سنوات و قوانین حمایتی از کارگر اصلاح و دیده شده است.

او با بیان این که آماده مناظره با طراحان و پیشنهاددهندگان اصلاح قانون کار در فضای کارشناسی هستیم گفت: مدعیان کاهش نرخ بیکاری در استان بیایند تا با آمار به آن ها بگوییم، نرخ بیکاری در استان نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است و امروز بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان فقط حقوق بیمه بیکاری در فارس پرداخت می شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکایت کارگر هتل اصلاح قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی راستی در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری رزن که مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد با بیان اینکه افتخار ما این است که بیشترین نیروهای شهرداری را کارگران تشکیل می‌دهد گفت: بیشترین دغدغه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، بهبود معیشت کارگران است.

وی کارگران شهرداری را از زحمتکش ترین اقشار جامعه عنوان کرد که در گرما و سرما خدمات رسانی می‌کنند افزود: عاقبت بخیری همه ما در گرو دعای خیر شما عزیزان است چرا که کارگران حلال‌ترین روزی را سر سفره خود می‌برند.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت شهرداری رزن حفظ سلامت کارگران است اظهار داشت: هر کاری که توسط کارگران و پرسنل انجام می‌شود باید پیوست ایمنی داشته باشد و تا زمانی که ایمنی کار فراهم نشود هیچ کاری انجام نخواهد شد.

شهردار رزن افزود: اگر کل شهر را گلستان کنیم اما خدای ناکرده برای کارگری حادثه‌ای اتفاق بیافتد به هیچ عنوان جبران ناپذیری نخواهد بود و در واقع زحمات همه هم هدر رفته است.

محمدی گفت: باید با استاندارد سازی فعالیت‌ها و کار و تلاش هم بهروزی و هم سلامت را در کارها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۸ نفر کارگر در شهرداری رزن مشغول به کار هستند افزود: پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بروز است و قبل‌از اینکه کارمندان و مدیران حقوق دریافت کنند کارگران شهرداری حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده عملیات اجرای جدولگذاری، لکه گیری و آسفالت ریزی بصورت گسترده در شهر رزن آغاز خواهد و در تلاش هستیم امسال نسبت به سال گذشته معابر بیشتری را بهسازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن هم ضمن تبریک فر رسیدن روز جهانی کارگر گفت: کار و تلاش تک‌تک کارگران در توسعه شهر و کسب رضایت شهروندان نقش مهمی دارد و به امید خدا با یاری و همراهی شما می‌توانیم به اهداف مهم و مدنظر شهرداری که همان رضایت شهروندان است دست یابیم.

شهرام وثاقتی با عنوان اینکه اگر امروز می‌بینیم کشورهای توسعه یافته در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند نتیجه کار و خلاقیت است افزود: اگر افتخاری شامل حال شهرداری شود فقط با تلاش‌های شما این افتخار حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شهر رزن به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است گفت: امسال سال نتیجه اقدامات ۳ سال گذاشته شهرداری و شورای اسلامی است و خواهشی که از شما کارگران داریم این است که امسال با تلاش و همت بیشتری پروژه‌های نیمه تمام شهر رزن را ساماندهی کنیم.

در پایان این مراسم از کارگران شهرداری رزن تجلیل شد

کد خبر 6096237

دیگر خبرها

  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند