Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@15:27:47 GMT

روسای قدیمی باید از فدراسیون‌ها کنار بروند!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۳۹۳۷

روسای قدیمی باید از فدراسیون‌ها کنار بروند!

با تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی به نظر می‌رسد برخی از روسای فدراسیون‌ها آخرین دوره ریاست خود را سپری می کنند.

به گزارش "ورزش سه"، از چندی پیش با تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی موضوع چگونگی برگزاری انتخابات فدراسیون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و چالش هایی را برای روسای فعلی و به ویژه قدیمی ترها به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهمترین نکته ای در باب محدودیت برای روسای فدراسیون ها به وجود آمده، نهایتا حضور در سه دوره متوالی به عنوان رییس فدراسیون است. البته در این میان برخی معتقد بودند مدیرانی که از قبل در فدراسیون ها بودند، هم اکنون مشکلی بابت این محدودیت ندارند و از زمان ابلاغ قانون مهم است که هر فردی سه دوره بیشتر در راس یک فدراسیون حضور نداشته باشد.

 

از سوی دیگر مسئله ای که در مورد آیین نامه نحوه فعالیت هیأت های ورزشی استانی و شهرستانی نیز وجود داشت چرا که در بند ۲ ماده ۱۳ آن آمده است: رییس هیات استان توسط مجمع برای یک دوره (چهار) ساله انتخاب می شود و حضور رییس هیات در صورت انتخاب برای حداکثر (دو) دوره متوالی یا متناوب دیگر بلامانع است.

 

حالا با اعلام نظر سازمان بازرسی این ابهام ها رفع شده است: « سوابق حضور افراد به عنوان رییس فدراسیون در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می شود. همچنین در مورد آیین نامه نحوه فعالیت هیأت‌های ورزشی استانی و شهرستانی اعلام شد که سوابق حضور افراد به عنوان رئیس هیأت استان در دوره های گذشته نیز در احتساب سه دوره یاد شده محاسبه می شود.»
با این وضعیت به نظر می‌رسد برخی از روسای فدراسیون ها همین حالا آخرین دوره حضورشان در فدراسیون‌ها را سپری می‌کنند و نمی توانند برای انتخابات پیش رو کاندیدا شوند. البته این موضوع در هیات های استانی بیشتر دردسرساز خواهد بود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون ها سه دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی انتخابی المپیک از یکم تیر ماه آغاز خواهد شد و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران برای حضور هر چه پرقدرت‌تر در این رقابت‌ها از هشتم اردیبهشت ماه در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال تمرینات خود را آغاز کردند.

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال همراه با غلامرضا بحریه سرپرست کمیته ساحلی صبح امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت ماه) از تمرینات تیم‌های ملی والیبال ساحلی بازدید کرد و خطاب به ملی‌پوشان گفت: حمایتی همه جانبه از والیبال ساحلی خواهیم داشت و این حوزه باید از زیر سایه والیبال سالنی خارج شود و به راه خود به صورت مستقل ادامه دهد.

وی ادامه داد: پاداش صعود به المپیک برای ملی‌پوشان ساحلی مانند والیبال سالنی در نظر گرفته شده و فرقی میان سالنی و ساحلی در پرداخت پاداش المپیک نیست. پاداش قهرمانی در تور فیلیپین و نائب قهرمانی در رقابت‌های تایلند هم طی هفته آینده به تیم ملی ساحلی پرداخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین قول داد که راه شرکت تیم‌های ملی والیبال ساحلی به مسابقات برون مرزی را هموار خواهد کرد و گفت: فدراسیون والیبال به دنبال میزبانی رویدادهای بین‌المللی ساحلی رده‌های سنی در کشور است.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی، بهمن سالمی، سینا شوکتی و مهدی محفوظی 6 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران هستند.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه به عنوان سرپرست تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را در این اردو همراهی می‌کنند.

اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران که از هشتم اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

ملی‌پوشان ساحلی با پایان این اردو راهی تور ملی والیبال ساحلی گلستان خواهند شد و 29 خرداد ماه عازم مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک خواهند شد.

کد خبر 6092334 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک