Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:57:45 GMT

جزئیات تخریب 12 واحد مسکونی در چابکسر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۴۰۲۶

جزئیات تخریب 12 واحد مسکونی در چابکسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، تغییر کاربری‌ها و غارت زمین‌های کشاورزی یکی از آفت‌های حوزه کشاورزی استان گیلان در سال‌های اخیر است که به دلیل غیراقتصادی بودن کشاورزی، حمایت نشدن کشاورزان از سوی دولت‌ها، افزایش قیمت زمین‌ها و هجوم غیربومی‌ها سبب شده تا ما شاهد تغییر کاربری‌های بی‌رویه و غارت زمین‌های کشاورزی از سوی سودجویان باشیم و این در حالی است که روستاییان از ساخت‌وساز در اراضی خود محروم بوده اما مسیر ساخت‌وساز و دریافت مجوزها برای غیربومی‌ها به سرعت انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حفظ باغ‌ها و اراضی زراعی استان گیلان در تامین امنیت غذایی منطقه نقش موثر و ارزشمندی دارد و این امر سبب شده تا دستگاه قضایی با اقدام‌های سودجویانه که به نوعی تضییع حقوق عامه هم می‌تواند باشد برخورد قاطعانه‌تری داشته باشد به طوری که دو روز گذشته شاهد تخریب تعدادی از واحدهای غیرمجاز در چابکسر بودیم. 

محمدصالح جنت رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان بحث پیشگیری را یکی از مباحث مهم در سال‌های اخیر عنوان کرد و معتقد است دهیاران و دستگاه‌های متولی به موجب قوانین و مقرراتی که به آن‌ها ابلاغ شده باید در روستاها و حوزه فعالیتی خود انجام وظیفه کنند. 

قانون‌گذار به موجب تبصره‌های ا و ۲ و ماده ۱۰ برای حفظ اراضی زراعی و باغی به صراحت و تاکید به ماموران جهاد کشاورزی تکلیف کرده در صورت مواجه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و خارج از طرح هادی بلافاصله نسبت به توقیف آن عمل کنند و در صورت استنکاف صاحب سازه، جهاد کشاورزی مکلف است مراتب را به مراجع قضایی اعلام کرده تا با معرفی نماینده دادستان یا حوزه قضایی اقدام به قلع و قمع و اعاده به وضع سابق نمایند. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر با اشاره به پرونده محکومیت کوشیار پاس بخش در روستای سورخانی بخش چابکسر می‌گوید اگر جهاد کشاورزی وقت برای پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به موقع اقدام می‌کرد امروز ما شاهد تخریب ۱۲ واحد مسکونی در دو طبقه و هر واحد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع در بخش چابکسر و نابودی سرمایه‌های زیادی نبودیم. 

قلع و قمع ۱۲ واحد در چابکسر این سوال را در ذهن مردم ایجاد که اگر ساخت این واحدها غیرقانونی بوده پس دستگاه‌های نظارتی تاکنون کجا بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر به این سوال پاسخ می‌دهد و گفته «شخص مالک مدعی است برای ساخت این واحدها دارای پروانه بوده و حسب بررسی‌های به عمل آمده از جمله تحقیق از دهیاری مبنی به اینکه آیا جهاد کشاورزی نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن ساخت مسکونی اعلام کرده که دهیاری بر همان اساس اقدام به صدور پروانه نموده، پس از مدتی جهاد کشاورزی متوجه جعلی بودن اسناد می‌گردد یعنی مکاتبه‌های پاسخ استعلام دهیاری سورخانی بلافاصله در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۶ اقدام به اعلام جرم علیه سازنده می‌نماید، در مرحله تحقیق آقای کوشیار پاس بخش چندین فقره پروانه ساختمانی به بازپرسی شعبه اول ارائه می‌دهد که بر اساس آن قرار منع تعقیب صادر می‌شود و جهاد کشاورزی بر قرار صادره اعتراض می‌نماید و پس از ارجاع پرونده به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ و انجام تحقیقات و ارجاع امر به کارشناس قرار منع تعقیب نقض و جهت صدور جلب به بازپرسی اعاده می‌شود و شعبه بازپرسی متهم را احضار و قرار جلب به دادرسی صادر می‌نماید». 

وی با بیان اینکه دادگاه کیفری شعبه ۱۰۱ پس از تحقیقات کامل اقدام به صدور حکم قلع و قمع ۱۲ واحد از ۱۴ واحد احداثی و تخریب دیوار احداثی زمین فوق را صادر می‌نماید، گفت: پس از تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر دادنامه بدوی تایید شده و پس از قطعیت و اقدام قانونی نسبت به تخریب، قلع و قمع صورت می‌گیرد. 

جنت رستمی با اشاره به اظهار بی‌اطلاعی شخص مالک از ماجرای پرونده کیفری و اقدام به فروش برخی واحدها را دروغ محض خواند و افزود: به نظر می‌رسد قرار منع تعقیب بهانه‌ای بوده که صاحب ملک آن را به خریداران ارائه می‌کرده و خریداران هم با ملاحظه آن اقدام به خرید نموده‌اند در صورتی که از محکومیت کیفری به خریداران چیزی نگفته است. 

وی از شهروندان خواست که قبل از خریداری ملک حتما از مراجع ذیصلاح تحقیق کرده و در صورت منع قانونی سپس اقدام به خرید نموده و همچنین دهیاران به عنوان یک نهاد همکار با دیگر مراجع و دستگاه‌های اجرایی به محض هر گونه تخلف از احداث بنا و دیوارکشی در حوزه روستایی با اعلام به مراجع قانونی از ادامه هر گونه عملیاتی جلوگیری کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر با اشاره به اینکه کارکنان متخلف مدیریت وقت جهاد کشاورزی پس از شناسایی به حبس و جزای نقدی و انفصال از کار محکوم شدند، افزود: در خصوص اینکه فرد یا افرادی اعم از اداری و غیراداری دخالت در این موضوع داشتند در صورت احراز تخلف یا جرم متعاقباً اقدام و اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی واحد مسکونی تخریب دادستان جهاد کشاورزی قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین