Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:17:47 GMT

توسعه مکانیزاسیون باغبانی مورد توجه ویژه قرار می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۴۲۲۸

توسعه مکانیزاسیون باغبانی مورد توجه ویژه قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، در رابطه با ابلاغ سهمیه مکانیزاسیون باغبانی اظهار کرد: در راستای تاکید وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون باغبانی کشور، طی روزهای اخیر پیش فروش ۷۰۰ دستگاه تراکتور ویژه باغات با تکیه بر صنعت داخلی کشور به استان ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تراکتورها، تراکتور سبک و کمرشکن باغی و مناسب کاربری در باغات هستند.

عباسی با بیان این که در حوزه مکانیزاسیون باغبانی به توسعه بیشتری نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از نکات کلیدی و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰، توجه ویژه به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در کشور است.

وی افزود: در یک ماه گذشته و با پیگیری‌ وزارت جهاد کشاورزی و همکاری تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات کشاورزی و بانک کشاورزی اقدامات مثبتی در این حوزه صورت گرفته و در راستای این اقدامات، فروش نقدی تراکتور از ماه گذشته آغاز و ۴ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی پیش فروش نقدی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: با احتساب پیش فروش ۷۰۰ دستگاه تراکتور باغبانی در روزهای اخیر، ۴۷۰۰ دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی پیش فروش نقدی شده‌اند که این اقدام در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده و با هدف ارتقای شاخص‌های مکانیزاسیون، بهبود فضای عملیات ماشینی در عرصه باغات و مزارع کشور انجام شده است.

عباسی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است، پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲.۹ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که حدود ۱.۵ میلیون هکتار باغات سنتی است و مابقی باغات امکان ورود ماشین را دارند، عموما تراکتور برای باغات غیر سنتی کاربرد دارد و امیدواریم که بتوانیم شاخص‌های مکانیزاسیون و روند ورود ماشین آلات به باغات را به ویژه در حوزه برداشت محصولات توسعه دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شرایط کنونی به غیر از باغات زیتون و پسته که شاخص مکانیزاسیون در مرحله برداشت آنها حدود ۲۰ درصد است، در سایر باغات در عملیات برداشت کمتر از ۸ درصد مکانیزه هستیم که درصدد توسعه بیشتر مکانیزاسیون کشور در سال ۱۴۰۰ هستیم تا بتوانیم برنامه های راهبردی وزیر جهاد کشاورزی در این حوزه را عملیاتی کنیم. کد خبر 5354369

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی قیمت دلار زلزله قشم وزارت جهاد کشاورزی نهضت ملی مسکن شاخص کل بورس قیمت خودرو گمرک ایران سید احسان خاندوزی قیمت یورو مرکز مدیریت راه های کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی شرکت توانیر قیمت سکه بهار آزادی دلار 4200 تومانی مکانیزاسیون کشاورزی مکانیزاسیون باغبانی توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است