Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴.۵ درصد موارد ثبت شده در سامانه تصمیم در این استان منجر به سازش شده است، گفت: انتظار می‌رود که مراکز مشاور خانواده قوه قضاییه ضمن شناسایی موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای کار و رفع آنها، زمینه افزایش صلح و سازش در پرونده‌های طلاق را فراهم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در دومین آئین تحلیف و اعطای پروانه فعالیت مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان بیان کرد: پیام کلی ساختارسازی‌ها و تلاش‌ها برای فعالسازی مراکزی از جمله مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه این است که باید بر اساس همکاری همه عوامل ذی مدخل و به کارگیری امکانات و توانمندی‌های موجود، در حد توان از آسیب دیدگی کانون خانواده جلوگیری شود.
وی برارزیابی اقدامات انجام شده در مراکز مشاوره قوه قضاییه در بازه‌های زمانی معقول و منطقی تاکید کرد و افزود: با بررسی عملکرد این مراکز متوجه خواهیم شد تا چه میزان در ایجاد صلح و سازش بین زوجین موفق بوده ایم.
موحد، با بیان این مطلب که نقش مشاوران خانواده در رفع اختلافات بین زوجین بسیار اثرگذار است، خطاب به مشاوران خانواده اظهارداشت: انتظار می‌رود که از هیچ کوششی برای بقای خانواده‌ها و زوجینی که به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند، دریغ نکنید، زیرا اگر مسائل حاشیه‌ای مداخله کرده و یا قصوری در راستای ارائه مشاوره به زوجین و ایجاد صلح و سازش در بین آن‌ها صورت گیرد، فاجعه آفرین خواهد بود.
وی، اظهارنظر‌ها و نظرات ارائه شده از سوی مشاوران خانواده را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و افزود: امید است که تلاش و همت شما در توسعه صلح و سازش در بین زوجین مفید واقع شده و شاهد افزایش کاهش بخش زیادی از پرونده‌های طلاق باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به طلاق باید دردمندانه به فکر حل مشکلات بین زوجین باشیم تا در نهایت سلامت جامعه و کشور ارتقاء یابد.
موحد، تاکید کرد: تلاش مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای ایجاد صلح و سازش بین زوجین بسیار مهم و اثرگذار است.
در این آئین، مشاوران قوه قضاییه متن سوگندنامه حرفه‌ای مربوطه را قرائت کردند.   بیشتر بخوانید: توسعه مشاوره‌های خانواده از ضروریات اجتماعی است   انتهای پیام/ برچسب ها: کاهش آسیب های اجتماعی دعاوی خانوادگی دستگاه قضایی کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش آسیب های اجتماعی دعاوی خانوادگی دستگاه قضایی کرمان خانواده قوه قضاییه مشاوران خانواده استان کرمان صلح و سازش بین زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده

خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»

به گزارش مهر، او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.»

دیگر خبرها

  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است