Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکای نیوز از کشته شدن دو تظاهرات کننده بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در سودان خبر داد.

منابع سودانی به استفاده گسترده نیروهای امنیتی سودان از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان اشاره کردند که بر اثر آن شماری مجروح شده اند.

از سوی دیگر منبعی در خارطوم اعلام کرد، مقامات سودانی امروز چهارشنبه) تمامی ارتباطات تلفنی را به صورت کامل در سرتاسر نقاط این کشور قطع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان سودانی اعلام کردند، مقامات این کشور ارتباطات تلفنی در خارطوم را کمی قبل از تظاهرات میلیونی ۱۷ نوامبر که کمیته‌های مقاومت به آن فراخوانده بودند، قطع کردند.

شهروندان سودانی همچنین گفتند، تماس‌های داخلی از حدود ساعت ۱۲ به وقت محلی و یک ساعت قبل از برگزاری تظاهرات در مخالفت با تصمیمات اخیر ارتش و درخواست بازگشت دولت غیرنظامی قطع شده است.

تاکنون مقامات سودان هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

در آستانه برگزاری تظاهرات در پایتخت سودان هم، نیروهای امنیتی این کشور مانع آمد و شد بین خارطوم و شهر «أم درمان» شدند و اقدام به بستن پل «نیل الأبیض» کردند.

فعالان روز سه‌شنبه خواستار برگزاری تظاهراتی در اعتراض به تحت کنترل گرفتن دولت توسط ارتش شدند.

سودان از ۲۵ اکتبر شاهد کنترل ارتش بر قدرت، اوضاع امنیتی متشنج و اعتراضات گسترده در مخالفت با سلطه نظامی است.

این اعتراضات تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی و درخواست‌های بین‌المللی برای عدم استفاده از خشونت توسط ارتش و سرویس‌های امنیتی علیه معترضان شده است.

کد خبر 5354462

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان تظاهرات خارطوم ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی بلاروس ایران فلسطین عربستان سعودی سوریه اتحادیه اروپا افغانستان ترکیه ارمنستان امارات متحده عربی نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما حساب کاربری شبکه ای بی سی نیوز در فضای مجازی ایکس، تصاویری از پدری منتشر کرد که دخترش در دانشگاهی در جنوب کالیفرنیا تحصن کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: من برای حمایت از دخترم اینجا هستم. او اینجا تحصیل می‌کند و علیه کشتار جمعی اعتراض کرده است. من هم با کشتار جمعی مخالف هستم. خانواده ام هم با کشتار جمعی مخالف است. به نظر ما هیچ کودکی نباید کشته بشود. 

پدر دانشجوی آمریکایی افزود: دخترم تصمیم درست را گرفته است. اگه تصمیم بگیرد که بخاطر فلسطین در معرض بازداشت قرار بگیرد، من پدر خوشبختی هستم. من چند تا بچه از جمله یه پسرهفت ساله دارم و تصور میکنم که پدری در فلسطین هستم و فرزندم را میبینم که به دست اسرائیل کشته شده است.

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن