Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، علی العبودی ،مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق  در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی،رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ابتدا به تاریخچه‌ای از نحوه شکل گیری کتائب حزب الله اشاره و اظهار داشت: این مجموعه، پس از سقوط نظام صدام به همت برخی از جوانان مومن، ولایی و حزب اللهی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان این که رویکرد کتائب حزب الله بیشتر فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با ظهور داعش تمرکز عمده این جریان به سمت نظامی گرایش پیدا کرده و به مبارزه با آن‌ها پرداخت.


العبودی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکایی‌ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای خروج از این کشور هستند.


مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق بیان کرد: آمریکایی به شدت موسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را فعال کرده و درحال نفوذ و حضور و اثرگذاری خودشان را در این بخش بوده و می‌خواهند جای پای خود را به این شکل نگه دارند که در این راستا نیاز است در زمینه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی حضوری جدی‌تر و فعال‌تر داشته باشند و از دانشگاه باقرالعلوم (ع) در این زمینه تقاضای همکاری داریم.


در این نشست رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق اظهار کرد: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است که باید در جهاد اکبر کار‌های نرم افزای و علمی بیش از پیش نمود پیدا کند.


حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی که به لحاظ مطالعاتی آشنایی با فضای داخلی کشور عراق دارد، تصریح کرد: همچنین باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اندیشه‌ای و اجتماعی سبقه جدی‌تر و فعال تری به خودش بگیرد تا بتواند نیرو‌های موجود را حفظ و هم اینکه سبب جذب و اثرگذاری طیف بیشتری از جامعه عراق باشد.


او  بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در بهره گیری از میراث اسلامی و پیاده سازی آن با نیاز‌های امروز خودمان در طی سال‌های گذشته در جمهوری اسلامی داریم، در دانشگاه باقرالعلوم (ع) آمادگی کامل داریم که این مسیر را به شکل تعامل و دوسویه با عراق بازکنیم.


رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) تاکید کرد: در صورتی که میراث اسلامی و اندیشه دینی که به مثابه نور است را پیاده سازی کنیم، تاریکی‌ها و دشمنی‌ها خودشان ضعیف شده و کنار می‌روند.


مریجی با اشاره به همکاری‌های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه‌های مختلف بین المللی گفت: زمان آن رسیده که دست به دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها آن‌ها را غنا بخشیده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت ببخشیم، در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم (ع) آمادگی همکاری تمام با علاقه‌مندان و مشتاقان به بحث‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.


انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه باقرالعلوم اخبار دانشگاهی دانشگاه باقرالعلوم کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج