Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی گزارش جدید آژانس گفت: علیرغم تفاوت نظرهای فنی تعاملات دو طرف همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی گزارش فصلی آژانس اعلام کرد: در گزارش جدید فصلی آژانس در مورد اجرای برجام اعلام شده است آژانس به فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارتی خود درخصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این گزارش به ملاقات مدیرکل با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ۱۲ سپتامبر سال جاری و بیانیه مشترک پس از این ملاقات و همکاری ایران با آژانس برای انجام برخی سرویس‌های فنی در مکان‌های مورد توافق اشاره شده و یک مورد اختلاف نظر در مورد یک مکان به دلیل آنکه ایران اعلام کرده «در حال انجام تحقیقات قضایی و امنیتی در مورد انجام عملیات تروریستی در این مکان است و تا پیان نیافتن این روند دسترسی آژانس به این مکان را  فراتر از تعهدات حقوقی می‌داند و اینکه ایران از «آژانس درخواست کرده تا در انجام این تحقیقات به ایران کمک کند»، اشاره شده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش آژانس، فعالیت‌های غنی سازی در نطنز و فردو، از جمله با نصب آبشارها و ماشین‌های جدید سانتریفیوژ و غنی سازی تا ۶۰ درصد و فراتر از ۳.۶۷ درصد مقرر در برجام، همچنان با اطلاع آژانس  ادامه دارد.

غائبی ادامه داد: گزارش آژانس همچنین میزان ذخایر اورانیوم غنی شده  ایران در درجات مختلف را تا ۶ نوامبر، ۲۴۸۹.۷ کیلوگرم اعلام کرده و اشاره شده است که مدیرکل دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفته تا دیدارهای سطح بالایی با مقامات دولت ایران برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین بر اساس بیانیه مشترک ۱۲ سپتامبر داشته باشد.

سرپرست نمایندگی ایران همچنین اظهار داشت: با وجود تفاوت نظرهای فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه بین دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوعات فیمابین همچنان ادامه دارد و کشورهای عضو آژانس باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه یا با اهداف سیاسی در این زمینه پرهیز کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد ایران به حدود ۱۴۸ کیلوگرم رسیده است.

لازم به ذکر است دوشنبه هفته آینده (اول آذر ماه) رافائل گروسی مدیرکل آژانس قرار است به تهران سفر کند و یک روز بعد (سه‌شنبه) با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو آژانس بین المللی انرژی اتمی حسین امیرعبداللهیان رافائل گروسی برجام سازمان انرژی اتمی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

بارش باران از شامگاه چهارشنبه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت، در بارش‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت، در فیلگاه ۳۹، بوستان ۳۶، امامزاده پهلوان ۳۶، دهدشت ۳۴.۳، چرام ۳۴، تنگ پیرزال ۳۳، سی سخت ۳۲.۳، دژسلیمان ۳۱، امیر آباد بابکان ۳۰، سرآب ننیز ۳۰، برم سبز ۳۰، میلیمتر باران باریده است.

میزان بارش در امامزاده جعفر ۲۹.۵، فرودگاه یاسوج ۲۹، ماهورباشت ۲۹، گنجگون ۲۹، دلی خمسیر ۲۹، باشت ۲۸.۵، ستنگان ۲۸.۵،، ممبی ۲۷، دیشموک ۲۷، کریک ۲۷، سوق ۲۶، علی کرمی دمچنار ۲۵، دشتروم ۲۴.۵، چیتاب ۲۳، لنده ۲۲، آبده گاه ۲۲، درغک ۲۱.۵، لیکک ۲۱.۳، قلعه دختر ۲۱،و زگ ۲۱، ده برآفتاب ۲۰.۵، تل گاه ۲۰، منصورخانی کاکان ۱۸، جاورده ۱۸ میلیمتر بوده‌است.

میزان بارندگی در سرآسیاب یوسفی ۱۶، قلعه رئیسی ۱۵.۵، موشمی زیلایی ۱۵، پاتاوه ۱۴، مارگون ۱۴، لوداب ۱۲، سیرون شبلیز ۱۰، تنگ رواق هفت میلیمتر بوده‌است.

به گزارش ایمنا، بارش‌ها همچنان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

کد خبر 750270

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟