Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در بوشهر افزود: عدل اساس ملک و مملکت است به همین دلیل است که در مذهب تشیع نیز عدل را از اصول دین شناخته و باید به آن اعتقاد راسخ داشته باشیم.

وی اظهارداشت: با وجود حجم عظیم سرمایه‏‌گذاری و عمران و آبادی که در مناطق جنوب این استان انجام شده است اما در مراجعه به مردم این منطقه عدالت گمشده‌‏ای مهم  است که باعث احساس رنجش خاطر مردم این مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ‏زاده اظهار کرد: باید عدالت در این منطقه به گونه‌ای برقرار شود که همه مردم با شرایطی مساوی از مزایای صنایع پیرامونی برخوردار شوند.

وی گفت: اکنون با همه سرمایه‌گذاری ها داخل فنس‌ها شرایط آباد است ولی بیرون از این فنس‌ها خبری از آبادی و عمران ایده آل میزبانان صنایع دیده نمی‌شود.

محمدی ‎زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم در کشور با همت و تلاش وکلا روزی برسد که وضع کانون وکلا از این که هست بهتر باشد.

وی افزود: در این زمینه مدیریت ارشد استان بوشهر از هر تلاشی برای کمک به بهبود وضعیت کانون وکلا استفاده خواهد کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: جامعه وکالت در ایران به دلیل برخی روش‌ها و رفتارها با این کانون و اعضای آن غمگین است و ماهیت نهاد وکالت در کشور در حال از دست رفتن و تبدیل به داد و ستد و تجارت است.

عبدالصمد دولاح افزود: هم اکنون نیمی از وکلای ایران از خانواده‌‎های شهدا و ایثارگران هستند و  برخی برخوردها با این نهاد قانونی و رسمی از هر  بعد که مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، شایسته نیست.

وی ادامه داد: این درحالی است که هیج دفاعی نیز از سوی مجریان و ناظران قانون در ارتباط با دشمنی‌هایی که با کانون وکلا وجود دارد، صورت نمی گیرد و اگر این روند ادامه یابد جایگاه کانون در جدول جهانی از لحاظ استقلال که اکنون در میانه جدول رتبه بندی قرار دارد به قعر آن سقوط خواهدکرد و این اعتبار بین المللی را از دست خواهیم داد.

دولاح اضافه کرد: جامعه وکلا به دنبال مسیری است که به حقوق مردم توجه و اصرار بورزد ور در این ارتباط وقت آن است که  راهی نو بگشاییم تا رسالت الهی و انسانی خود که به عنوان میثاقی مشترک آن را پذیرفته ایم به پایان برسانیم.

وی بیان کرد: به طور عملی کانون وکلا اکنون هیچ رسانه ای در اختیار ندارد و باید روابط عمومی خود را متحول کنیم و کانون‌‎های وکلا در ایران باید برای خود کارشناس بگذارند و هر نوع نگاهی که برای بهتر اجرا کردن این رسالت نیاز است را با تغییر ساختار و اصلاحات مبتنی بر خرد جمعی بکار گیرند.

دولاح  ادامه داد: بدنه جامعه وکالت با وحدت و همبستگی در کنار هم می‌تواند گام‌‎های اساسی بردارند تا از این طریق به مردم و کشور خدمات بیشتری ارائه شود.

رئیس کانون وکلا استان بوشهر گفت: همزادی دادگستری و قضاوت به گونه‏‌ای است که چنانچه یکی از این دو مورد نباشد استقرار دیگر باقی نخواهد ماند و باید این مبنای اصولی مورد توجه جامعه و کشور قرار گیرد.

وی گفت: پیام جامعه وکالت قانون، عدالت و زنده ماندن عدل است و در تقابل با جامعه نبوده بلکه در تعامل با آن است.

دولاح با اشاره به اینکه اکنون شماری از وکلا در زندان هستند ادامه داد:  انتظار می‌‏رود از باب رافت اسلامی تا جایی که قانون اجازه می‌دهد به نحو بهتری به این موضوع رسیدگی شود.

دبیر چهلمین همایش  اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این همایش در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‎‌شود که افتخاری ارزشمند برای استان بوشهر و بویژه جامعه حقوقی این استان است.

وی ادامه داد: همواره گفته شده و به این گفته ایمان داریم که فرشته عدالت با ۲ بال وکیل مستقل و قاضی مستقل اوج خواهد گرفت.

بهرام فرهمند صابر اظهار کرد: وکیل از اسم‌‎های‌های الهی است که وظیفه الهی تحقق عدالت را با گنج قارون معاوضه نخواهد کرد و وظیفه سنگین و شرافت خود را بر هر شغل و تجارتی ترجیح خواهد داد.

وی گفت: نهاد مدنی و مستقل کانون وکلای دادگستری ایران در مسیر توفان حوادث با حمایت پیشکسوتان و معمران عرصه وکالت از هرگونه گزند مصون مانده و و همچون گذشته باید استوار بماند.

فرهمند صابر ادامه داد: کانون وکلا به وظیفه تاریخی خود عمل کرده و تاریخ را گواه می‌گیریم که تاکنون تمام توان و قدرت خود را برای دفاع از حقوق ملت به کار بسته است.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران بوشهر استانداری بوشهر اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران همایش وکلای دادگستری ایران استان بوشهر کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • قضات در راستای کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای متقن، دعوت به سازش تلاش کنند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند