Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان جوان تئاتر بیان کرد: فکر می‌کنم این روزها باید بیشتر از هرزمان دیگری به جوانان فعال در عرصه هنر اهمیت داد و هوای آنان را داشت چراکه شرایط عجیب و غریب است و اگر فضا را برای فعالیت جوانان مهیا نکنیم، هنر گسترش پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛سیدمحمدصادق سیادت، کارگردان جوان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری برنا با اشاره براینکه اثر خودرا برای اجرا در آذرماه سال جاری آماده می‌کند، بیان کرد: ایاز شیش آبجی یک کمدی درام واقعی است که در جامعه ما رخ داده است، داستان واقعی نیست اما نمونه‌های مشابه بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن، متن درخشانی است و نیازمند کارگردانی، طراحی صحنه و طراحی گریم و... بسیار خوب و واقعی است تا مخاطب در سالن به طورکامل آن را درک کند.

او افزود: در شرایط فعلی مردم نیاز به خنده دارند اما از آنجا که هدف اصلی تئاتر، آموزش و بیان مشکلات اجتماعی است؛ سعی کردیم در بسیاری از مواقع مخاطب را بخندانیم و پس از آن اورا به فکر فرو ببریم. من و نویسنده باهم عهد بستیم که مخاطب با لبخند از سالن بیرون برود و درباره اتفاقات نمایش صحبت کند؛ چراکه این نشانه موفقیت ماست.

کارگردان نمایش حرف‌هایی که بهش نگفتم در رابطه با حمایت‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مرکز هنرهای نمایشی روند بررسی نمایش‌هارا تسریع کرده است و این اتفاق بسیار خوشایندی است و جای تشکر دارد. در مورد حمایت سالن‌های خصوصی نیز از آنجا که بسیاری از این سالن‌ها موجر می‌باشند و می‌بایست در موعد مقرر مبلغی را تحت عنوان اجاره بها پرداخت نمایند، نمی‌توان انتظار حمایت‌های عجیب و غریبی از آن‌ها داشت اما خوشبختانه برای ما حمایت‌های خوبی از سمت سالن مهرگان رخ داد.

او افزود: فکر می‌کنم این روزها باید بیشتر از هرزمان دیگری به جوانان فعال در عرصه هنر اهمیت داد و هوای آنان را داشت چراکه شرایط عجیب و غریب است و اگر فضا را برای فعالیت جوانان مهیا نکنیم، هنر گسترش پیدا نخواهد کرد. اگر جوانان امروز کار نکنند، چگونه میخواهیم پنجاه سال دیگر همچنان هنرمند پرورش دهیم و کشورمان در صدر فعالان هنر باقی بماند. این روند نباید فرسایشی شود و این موضوع تنها به پیشکسوتان و مسئولین محترم باز می‌گردد که چه مقدار از ما حمایت کنند.

سیادت با اشاره براینکه متاسفانه این روزها کمتر کسی در حوزه تئاتر سرمایه گذاری می‌کند، ابراز داشت: از آنجا که شرایط سالن‌ها به دلیل حفظ پروتکل‌های بهداشتی طوری شده است که نمی‌توان همه صندلی‌هارا پر کرد، قطعا مخاطب کمتری به سالن می‌آید اما در مقابل آن هزینه صحنه، لباس، گریم و... چند برابر شده است و تهیه کننده‌ها کمتر به جوانان اعتماد می‌کنند که این ریسک را بپذیرند و در کار سرمایه گذاری کنند.

کارگردان فیلم کوتاه انفجار قلب تاکید کرد: این روزها از نظر مالی پشتم خالی است و تهیه کننده‌ای ندارم، اما قطعا اثرم را روی صحنه خواهم برد، چراکه گروه من شبانه روز برای آن زحمت کشیده‌اند و هزینه‌های بسیاری از سوی بازیگران، عوامل و حتی بنده صرف شده است.

او ادامه داد: این گروه تقریبا یک ماه است که هر روز تمرین داشته‌اند و تلاش بسیاری کرده‌اند، عوامل اثر خیلی وقت است کارهای خودرا شروع کرده‌اند و درحال تلاش هستند. همه می‌خواهند در کاهش هزینه‌ها کمک کنند و این یعنی همدلی. گروه من تنها افرادی هستند که در این روزهای سخت در کنارم ماندند و قطعا لطف شان را جبران خواهم کرد.

سیادت در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاشم براین است که ایاز شیش آبجی را در بهترین حالت ممکن روی صحنه ببرم و امیدوارم بتوانم این اتفاق را برای جبران زحمات گروه درخشانم رقم بزنم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس تصاویر جدیدی با عنوان «فشار نظامی باعث کشته شدن شماری از اسرا و محرومیت دیگران از جشن‌های عید پسح شده است» پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ابتدای این ویدئو، سخنان یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی پخش شد که گفت «هر قدر فشار نظامی بیشتر شود، شانس ما برای دسترسی به عزیزان شما هم بیشتر می‌شود.»

اسیر صهیونیست گفت: من کیت سیگال، ۶۴ ساله از اهالی کفر عزه هستم.

اسیر دیگر صهیونیست گفت: من عمری میران ۴۷ ساله از اهالی شهرک ناحل عوز هستم.

اسیر صهیونیست گفت: می‌خواهم پیامی به خانواده ام بدهم. می‌خواهم بگویم آنها را خیلی دوست دارم.

اسیر صهیونیست گفت: خانواده عزیزم دلم برای همه شما تنگ شده است. برای پدرم، برادرانم، خواهرم. برای همسرم الیشای. برای دخترانم الما و رونی عزیزم.

اسیر صهیونیست گفت: حال من خوب است. امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

اسیر صهیونیست گفت: امسال به سبب این جنگ هولناک نتوانستیم هیچ عیدی را با هم جشن بگیریم.

اسیر صهیونیست گفت: از عید پسح پارسال که با هم جشن گرفتیم، خاطرات بسیار خوبی دارم. امیدوارم بهترین اتفاق غیرمنتظره‌ای که ممکن است، روی دهد.

اسیر صهیونیست گفت: امیدوارم دستکم بتوانیم روز استقلال بعدی را با هم جشن بگیریم. بیش از ۲۰۲ روز است که در اسارت حماس هستم.

اسیر صهیونیست گفت: جان ما به سبب حملات و گلوله باران‌ها در خطر است. این شرایط که مدت زیادی است در آن قرار داریم، خیلی خطرناک و وحشتناک است. این وضع تا کی ادامه دارد؟

اسیر صهیونیست گفت: تحت گلوله باران‌های شدید در شرایط سختی قرار داریم.

اسیر صهیونیست گفت: گاهی اوقات احساس می‌کنم ما را رها کرده اید. از نخست وزیر و همه وزرای دولت می‌خواهم در مذاکرات نرمش نشان دهند تا هر چه زودتر توافقی به دست بیاید. احساس می‌کنیم دارید تعلل می‌کنید. دستیابی به توافق خیلی طول کشیده است.

اسیر صهیونیست گفت: وقت آن شده است که تا زنده ایم و حال ما خوب است، توافقی برای خارج کردن ما از اینجا به دست بیاید.

اسیر صهیونیست گفت: تا همه اسرا به زودی به منازل و نزد خانواده‌های خودشان برگردند. همانطور که شما (مقامات رژیم اشغالگر) نزد خانواده‌های خودتان هستید.

اسیر صهیونیست گفت: از شما می‌خواهم به هر شیوه‌ای که می‌توانید از جمله ادامه تظاهرات، دولت را تحت فشار قرار دهید.

اسیر صهیونیست گفت: بار‌ها شاهد تظاهرات در تل آویو و قدس بودم. امیدوارم به تظاهرات ادامه دهید.

اسیر صهیونیست گفت: تا مذاکراتی برای دستیابی به توافق انجام شود.

اسیر صهیونیست: به امید دیدار در آینده نزدیک.

در پایان ویدئو، نوشته شده است: مقامات نازی شما اهمیتی به سرنوشت فرزندان اسیر شما و احساسات آنها نمی‌دهند. قبل از آن که فرصت از دست برود، آنها را دریابید.

 

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم