Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عمامه سفید‌ش را در آورد و قدم زنان به گوشه‌ حیاط رفت و آن را روی تخته چوبی گذاشت. عبای قهوه ای خاک خورده‌ای که بر تن داشت نشان از خدمت به خلق می داد، تا چشم بر هم زدم آن را هم در آورد و به گوشه‌ آرماتور دیوار که تا نصف بلوک چینی شده آویزان کرد.

برایم جالب بود که این روحانی اکنون باید بر روی منبر مردم را به راه راست هدایت کند؛ اما اینجا و در میان این آجر و ماسه ها چه کار می کند؟

به او نزدیک شدم و پرسیدم اینجا در میان دیوارهای آجری تازه بر هم چیده چه می کنید؟ در حالی که دستکش های قرمز ایمنی را می پوشید گفت: جهاد در راه خدا فقط محدود به انجام فرایض عبادی نمی شود!

از او خواستم کمی بیشتر درباره خود و کارش برایم بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین محمدی مسئول گروه جهادی نجوا هستم، نامگذاری و تشکیل گروه جهادی نجوا که بر گرفته  از نیروهای جوان و انقلابی است از سال ۹۷ با ۶ تن از دوستان شکل گرفت.

او در خصوص آغاز فعالیت های اجتماعی گروه جهادی نجوا گفت: فعالیت های ما در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ در اوج شیوع ویروس کرونا برای لبیک گفتن به امر مقام معظم رهبری آغاز شد که به حول و قوه الهی از آغاز تا به امروز توانستیم، طی ۲۵ مرحله در قالب توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه  به قشرهای آسیب پذیر شهر و دیارمان خدمت رسانی کنیم‌.

محمدی بیان کرد: در این ۲۵ مرحله اولین کار مهم جا انداختن فرهنگ اسلامی عقیقه، رفع و دفع بلا بین مردم بود که با گروه جهادی نجوا رقم خورد و به واسطه همین اقدام موفق شدیم ۱۲ ذبح گوسفند به نیت عقیقه داشته باشیم و گوشت این گوسفندان را همراه با بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع کنیم.

مسئول گروه جهادی نجوا تصریح کرد: قیمت هر بسته معیشتی اوایل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بود اما بعداز گذشت چند مرحله به دلیل گرانی، بسته ها به ۲۵۰ تا ۳۰۰ مورد افزایش یافت و در مجموع، این گروه جهادی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در این مدت با حمایت خیرین به محرومین خدمت رسانی کرده است.

او ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی به مبلغ ۲۵۰ هزارتومان برای هر خانواده، خرید پوشاک و کفش، کمک برای هزینه های درمانی اعم از دارو و پول ویزیت، کمک در جهت پرداخت اجاره مسکن، وام قرض الحسنه به نیازمندان، نیروی خدماتی و جهادی برای رفع محرومیت زدایی در بحث ساخت و ساز مسکن، پرداخت هزینه های آموزشی و علمی برای نیازمندان، پرداخت هزینه بخشی از جهیزیه برای عروس و دامادهای نیازمند، پرداخت بدهکاری و آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد، پرداخت هزینه کمپ‌های اعتیاد برای ترک معتادان متاهل، پرداخت هزینه مصالح ساختمانی برای رفع محرومیت زدایی از خدمات این گروه جهادی است.

محمدی افزود:  پرداخت خیرات پنجشنبه ها و صدقات روزجمعه و اول هرماه قمری به حساب گروه، کمک به نیازمندان، روزه و نماز استیجاری که هزینه آن صرف محرومان شناسایی شده از سوی گروه می شود، ساخت مسجد و خانه عالم برای ترویج فرهنگ اسلامی در روستاها، مشاوره به خانواده ها در موضوع آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات خانوادگی و درگیری های قبیله‌ای از جمله خدماتی است که این گروه جهادی ارائه می دهند.

مسئول گروه جهادی نجوا اضافه کرد:  پدر، همسر، پدر خانم، اقوام و خیران نقش به سزایی در شکل گیری و تداوم این گروه جهادی داشته اند و از جمله نیرو های فعال گروه می توان به اصلانی و سید ساداتی که از طلاب حوزه علمیه قم هستند و به مدت یکسال به عنوان نیروهای جهادی از قم به ممسنی آمدند تا با حجت الاسلام محمدی مسئول گروه جهادی کارها را برای خدمت رسانی به مردم شهید پرور ممسنی  پیش ببرند اشاره کرد.

از او در رابطه با شیرین ترین خاطره ای که در این گروه جهادی داشته پرسیدم و او گفت: با توجه به وضعیت بد معیشتی و اقتصادی مردم با خاطره های تلخی روبرو بوده ایم، اما من به مدت ۱۱ شبانه روز در بخش کرونایی بیمارستان ممسنی حضور داشتم و افراد بیمار همیشه  لطف داشتند و ادای  احترام می کردند و به قول خودشان با دیدن من انرژی و روحیه می گرفتند.

محمدی بیان کرد: گروه جهادی نجوا توانسته این خدمات ارزشمند را ارائه دهد و از تمام خیران و معتمدانی که توانایی کمک و حضور در گروه را دارند دعوت به عمل می آید که‌ به یاری ما بشتابند و در این امر مهم یاری گر باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه جهادی جهاد مسئول گروه جهادی گروه جهادی پرداخت هزینه بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید