Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استانهای ایرنا، از آنجا که رییس جمهوری و اعضای هیات دولت فردا در دهمین سفر استانی به زنجان سفر می‌کنند، خبرنگاران ایرنا در این استان امروز علاوه بر برنامه ریزی برای پوشش خبری و تصویری این سفر، گزارش هایی از مطالبات مردمی از آیت الله رییسی را منتشر کردند که از جمله این گزارش ها می توان به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه راه‌ها، مطالبه عمده زنجانی‌ها، فراهم سازی بستر جذب سرمایه گذاری‌ کلان خواسته بازرگانان زنجانی از دولت،  کاهش فرایند مجوزها و اعطای تسهیلات درخواست نخبگان زنجانی از دولتمردان،  بهسازی و آسفالت جاده‌های زنجان درگرو تامین اعتبار ۱۱هزار میلیارد ریالی و زدودن غبار محرومیت از چهره شهرستان خدابنده نیازمند توجه و همت دولت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در زمینه سفر رییس جمهوری یک پرونده خبری تشکیل شده است که علاقه‌مندان می‌توانند اخبار مرتبط با این سفر را در اینجا پیگیری کنند.

خبرنگاران ایرنا در چابهار امروز سفر سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را پوشش خبری و تصویری دادند؛ مشاور رییس جمهوری در بدو ورود در سخنانی به ظرفیت بالای این منطقه اشاره و  ابراز امیدواری کرده توسعه مناسبی در این منطقه انجام شود.

محمد در ادامه برنامه‌های خود از طرح بزرگراه چابهار کنارک و بازدید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از فولاد و پتروشیمی مکران بازدید کرد.

خبرنگار ایرنا در شهرری نیز امروز خبر داد که پیکر حبیب سنگتراش از نیروهای قدیمی و پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی با حضور علی نادری مدیرعامل ایرنا در قطعه نام‌آوران آرام گرفت. زنده یاد حبیب سنگتراش از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، مسئولیت های مختلفی از جمله معاون اجرایی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بر عهده داشت و ریاست ۲ دوره دانشکده خبر نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در این سازمان بود.

در استان هرمزگان نیز خبرنگاران ایرنا همچنان پیگیر وضعیت زلزله زدگان و امدادرسانی به آنان بودند. بر اساس آخرین خبرها ارسالی مهدی دوستی استاندار هرمزگان اعلام کرده که بر اساس پیشنهاد مطرح شده و در صورت موافقت دولت، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای مسکونی احداثی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و بلاعوض برای واحدهای تعمیری اختصاص پیدا می کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که به مشهد سفر کرده بود، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت که برای تصدی پست های فرهنگی توجه ما به کف میدان و نیروهای متعهد و متدین است و برای اتخاذ این تصمیم مهم مشاوره های لازم با اصحاب فرهنگ و هنر و پیشکسوتان انجام می‌شود.

شهرستان گناباد نیز امروز میزبان معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی بود. او که در همایش ملی زعفران در این شهر شرکت کرده است، تشکیل صندوق حمایتی زعفران را یک ضرورت برای حمایت از زعفران‌کاران و فعالان این بخش دانست.

خبرنگار یاسوج هم از سفر امروز معاون وزیر علوم برای شرکت در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه این شهر خبر داد و گفت که وی در این سفر اولویت دولت سیزدهم را تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت اعلام کرده است.

از کرمان هم خبر رسیده سه نفر از تکاوران پلیس در درگیری با اشرار مسلح امروز به شهادت رسیدند.  رییس کل دادگستری کرمان با صدور پیام تسلیتی، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این شهدا در درگیری با اشرار مسلح موادمخدر در شرق این استان به شهادت رسیده‌اند.

همچنین خبرنگار این استان در گزارشی به پایداری و ناپایداری هوا و تنظیم قوانین بر اساس شرایط هوا در پایتخت یا شهرهای صنعتی پرداخته است که این گزارش را می توان در اینجا مطالعه کرد.

گروه اخبار استان ها نیز امروز جمع بندی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: افت و خیزهای آمار ابتلا و بستری مبتلایان کووید ۱۹در استان‌ها نشان می‌دهد که با وجود تاثیر انکارناپذیر واکسیناسیون، این ویروس هنوز فعال است و می تواند با ایجاد کانون‌های آلودگی گسترده‌ در سراسر کشور، نظام سلامت و مردم را به شدت گرفتار کند.

همچنین این گروه گزارشی با عنوان انتظاری که بسر آمد؛ آغازی عاشقانه و پایانی باشکوه منتشر کرد. در این گزارش به شناسایی هویت تعدادی از شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور بر اساس آزمایش دی ان ای(DNA) پرداخته شده است که برنامه هایی در نقاط مختلف برای استقبال از خانواده های شهدا شناسایی شده برگزار شده است.
 

از دیگر رویدادهای امروز استان ها می توان به پوشش خبری دیدار مهدی دوستی استاندار هرمزگان با «ایساک لنین براوو» سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران اشاره کرد. استاندار هرمزگان در این ملاقات با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور از بندرعباس بعنوان قطب شیلات ایران یاد کرده و از اعلام آمادگی ایران در حوزه صید، پرورش ماهی، میگو و صنایع فرآوری آبزیان و انتقال دانش و صنعت به کشور نیگاراگوئه خبر داده است.

از دیگر تیترهای خبری امروز انتقاد موسی خلیل اللهی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی از عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی را از عوامل تشدید زمین‌خواری است. او از دوایر دولتی خواسته تا نسبت به تثبیت اراضی تحت مالکیت خود اقدام جدی انجام دهند.

سفر معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان هم حائز اهمیت است. او از تبدیل وضعیت پرستاران در طرح بسته حمایتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و تاکید کرد که این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود.

امروز از استان هرمزگان هم خبر رسید ۱۱ کشتی پهن‌پیکر در صف انتظار تخلیه کالا در بندرشهید رجایی هستند؛ علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که این خبر را اعلام کرده این راه هم گفته است که درحال حاضر ۱۱ فروند کشتی به ظرفیت ۷۲۶ هزار و ۶۶۰ تن کالای اساسی در لنگرگاه درحال طی مراحل اسنادی خود برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی هستند.

پاسخ به شایعه حذف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از آثار ثبت جهانی هم از خبرهای  امروز استان اردبیل بود. نادر فلاحی مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی این استان در واکنش به این خبر گفت: شایعه خطر قریب‌الوقوع حذف بقعه شیخ صفی ‌الدین اردبیلی از فهرست آثار ثبت جهانی یونسکو صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

انفجار در خط انتقال گاز شرکت مارون در رامشیر هم خبری بود که از سوی معاون سیاسی فرمانداری این شهرستان اعلام شد. او گفت که این انفجار که صبح امروز چهارشنبه رخ داد تلفات جانی نداشت.

خبرنگار خوزستان هم از آزادی کشاورز خوزستانی که به بالگرد اورژانس خسارت زده بود، خبر داد. بر اعلام دادگستری استان خوزستان، محکومیت این کشاورز روستایی اهل دزپارت که به حبس و تبعید محکوم شده بود، کاهش یافت و با رافت اسلامی به موجب قانون از زندان آزاد شد.

از قم هم امروز خبری منتشر شد که دستگاه قضا برای مونوریل قم ضرب الاجل تعیین کرد ؛ براساس این خبر نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به بلاتکلیفی تجهیزات مونوریل قم در انبار گمرکات، از یک ضرب الاجل برای تعیین تکلیف آن خبر داده است.

خبرنگار ایرنا در یاسوج هم خبر داده است که امروز پیکر خواننده کهگیلویه و بویراحمدی در زادگاهش به خاک سپرده شده است؛ پیکر این خواننده محلی در میان جمعیت زیادی از دوستداران و علاقمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استانهای همجوار بطور باشکوهی تشییع و بدرقه منزل ابدی شد.

انتشار تصاویر و فیلم هایی با موضوع تکراری برداشت خاک از تالاب انزلی و انتقال آن به استان‌های همسایه طی روزهای اخیر شایعه ای بود که خبرنگار ایرنا در مرکز رشت آن را پیگیری کرد و با تیتر "انتقال خاک تالاب انزلی؛ شایعه‌ای سریالی در لباس واقعیت" به این موضوع پرداخت.

خبرنگار ایرنا در گرگان هم امروز گفت و گویی با رییس کل دادگستری استان گلستان داشت که در این گفت و گو که تیتر "نخستین رودخانه گلستان سنددار شد" گفته شده است: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، نخستین سند مالکیت رودخانه‌های گلستان به نام رودخانه "گز وطنا" در غرب این استان به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد .

"آب آشامیدنی و جاده تنها مطالبه اهالی منطقه سربی آرپناه لالی" نیز عنوان مطلب منتشر شده از خبرنگار مرکز اهواز بود که در این مطلب به مشکلات مردم شهرستان لالی و انتظار آنان برای تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار و جاده دسترسی مناسب و ایمن پرداخته شده است.

خبرنگار ایرنا در اهواز همچنین امروز تعطیلی تنها درمانگاه شیرین بهار اندیکا را رسانه ای کرد و در گفت و گویی به جزییات این موضوع پرداخت.

مرکز شیراز هم امروز خبری از آتش در بیمارستان علی اصغر این کلانشهر داد و به نقل از رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ساعاتی پیش بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز در خیابان مشکین فام دچار آتش سوزی شد و با تلاش آتش نشانان این آتش فرو نشست.

ایرنا مرکز زاهدان نیز امروز در خبری با عنوان "گرد و خاک منطقه سیستان را فرا گرفت"، به نقل مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفته است: همانطور که انتظار می‌رفت از صبح امروز/چهارشنبه/ وزش باد شدید و گرد و خاک پنج شهرستان شمالی و برخی مناطق شرقی و نوار غربی این استان را فرا گرفته است.

مرز بازرگان، پل استراتژیک ارتباطی آسیا با اروپا، عنوان گزارش امروز خبرنگار ایرنا در مرکز ارومیه بود که در مقدمه این گزارش آمده است: مرز زمینی بازرگان در شمال غربی ترین نقطه کشور در آذربایجان غربی دروازه ورود آسیا به اروپا از کشور ایران است که به عنوان یک پل ارتباطی مهم، نقش اساسی در صادرات و واردات ایفا می‌کند.

ایرنا مرکز کرمان هم امروز از بازداشت یک مدیر شرکت خودروسازی خبر داد و به نقل دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام کرده است: در راستای رسیدگی به این پرونده و با دستورات قاطع قضایی، ۴۲ هزار میلیارد ریال به بیت المال برگردانده شده است.

همچنین مرکز رشت امروز گزارشی از حاشیه های بازی تیم های ملوان و شهرداری آستارا منتشر کرد که مهمترین آن، ایجاد وقفه حدود ۵۰ دقیقه‌ای به دلیل حضور تماشاگران در این دیدار بود.

خبرنگار ایرنا در مرکز گرگان نیز امروز در گزارشی با عنوان خانه‌های مسافر غیرمجاز تهدید صنعت گردشگری گلستان، به تهدید فعالیت خانه های مسافر غیرمجاز پرداخته است.

از دیگر گزارش های خبرنگاران ایرنا می توان به "خوشه‌سازی راهبردی برای توسعه صنعتی در کردستان"، "گلایه و سردرگمی مردم مازندران از اجرای ناقص نسخه الکترونیک"، "توسعه میادین گازی، نویدبخش آبادانی فارس"، "بیان هنری؛ امیدی برای بازنمایی سترگ‌ترین حماسه‌ها در جبهه میانی"، "کاهش تولید، مرهمی موقت بر زخم زعفرانکاران زیان دیده خراسان رضوی"، "غربت یار مهربان در روستاهای گلستان" اشاره کرد.

برچسب‌ها گلستان کرمانشاه بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان کرمانشاه بندرعباس گلستان کرمانشاه بندرعباس خبرنگار ایرنا خبرنگاران ایرنا رییس جمهوری اعلام کرده نیز امروز امروز خبر هم امروز استان ها بر اساس هم خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد

به گزارش قدس آنلاین، انفجار بمب امروز در شهر خضدار در ایالت بلوچستان خودروی یک روزنامه‌نگار و همراهان وی را هدف قرار داد.

در این حادثه محمد صدیق‌ مینگل روزنامه‌نگار و رئیس باشگاه خبرنگاران شهر خضدار کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز در بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • شهادت مرزبان بانه ای در درگیری با گروهک معاند
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس