Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@14:06:45 GMT

دراگان اسکوچیچ؛ کردار نیک، رفتار شیک، گفتار ...؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۵۳۵۱

دراگان اسکوچیچ کارنامه ای در تیم ملی داشته که جای حرف باقی نمی گذارد اما بررسی حرف هایش، جای کار زیادی دارد! فقط کافی است به خاطر بیاورید او وقتی سرمربی خونه به خونه بابل بود، چگونه با گفتن تنها یک جمله، حریف تیم خود را سر لج انداخت تا هضم آنچه درباره ملی پوشان گفت برای تان ساده تر شود...

رفتار سرمربی تیم ملی همیشه مثل یک جنتلمن بوده و کردارش هم (بخوانید کارنامه اش) جای بحث ندارد اما گفتارش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ باید در خصوص صحبت هایی که انجام می دهد، دقت بیشتری کند.

به گزارش طرفداری، دراگان اسکوچیچ در تیم ملی از نظر آماری عملکرد موفقی داشته ولی بدون هیچ تردیدی یکی از نقاط ضعف او، صحبت هایی است که انجام می دهد، شاید هم به همین خاطر باشد که ترجیح می دهد در ایران مصاحبه ای نکند و اندک مصاحبه هایش را با سایت های کشورش انجام دهد!

زبان اسکوچیچ، تاوان اسکوچیچ!

آنهایی که در منامه کنار تیم ملی بودند، روایت می کنند یک روز قبل از بازی با عراق، در تمرین سایه زنی، وقتی توپ های ملی پوشان به جای پیدا کردن راه چارچوب دروازه، راهی در و دیوار می شد، دراگان اسکوچیچ با عصبانیت فریادی زد و زیر لب حرف هایی به زبان آورد که خوشایند ملی پوشان نبود. اگرچه با اخم کریم باقری و من بمیرم تو بمیری مجتبی خورشیدی، موضوع ادامه پیدا نکرد و دو ملی پوشی که فریاد اسکوچیچ را به خودشان گرفته بودند، یکی با لگد زدن به بطری دور از چشم کادرفنی حرصش را خالی کرد و به تمرین برگشت و دیگری هم بدون این که حرفی بزند، به مکث طولانی اش پایان داد و به چرخه تمرینی قدم گذاشت اما اطرافیان تیم ملی فهمیدند زبان دراگان می تواند کار دستش بدهد.

چند روز بعد، او به برنامه فوتبال برتر رفت و این بار در استودیوی میثاقی با لحنی حرف زد که از نگاه فدراسیون فوتبال برخورنده بود و حتی به او تذکر دادند دیگر این رفتار را تکرار نکند. فردای شبی که او بدون اجازه فدراسیون در استودیوی فوتبال برتر نشست، شهاب عزیزی خادم برای دراگان پیغام فرستاد! پیغامی که به اولیتماتوم شبیه بود.

دراگان بد حرف زدنش را در کرواسی تکمیل کرد و با بیان جمله ای که واقعا بیانش ضرورتی نداشت، تیم ملی را تا آستانه بحران برد. در این که بازیکنان تیم ملی نسبت به اروپایی ها ضعف تاکتیکی دارند، شکی نیست اما واقعا ضرورتی نداشت وقتی تیم صدرنشین گروه هستیم و همه چیز عالی پیش می رود، سرمربی اینگونه روی ذهن بازیکنانش اثر منفی بگذارد.

فلاش بک: دراگان حریف خونه به خونه را سر لج انداخت

این ماجرا فقط مربوط به تیم ملی نیست، حتی زمانی که اسکوچیچ در خونه به خونه بابل هم بود، حرف هایش جنجالی و در بسیاری از مواقع به ضرر تیمش تمام می شد. سه سال پیش زمانی که دو تیم نساجی و خونه به خونه در لیگ دسته اول حضور داشتند، در هفته ماقبل پایانی هر دو تیم 61 امتیازی بودند ولی خونه به خونه با تفاضل گل 21 بالاتر از نساجی با تفاضل گل 17 قرار داشت.

آن زمان نساجی تحت هدایت نکونام دوباره به یک قدمی لیگ برتر رسیده بود ولی به نظر می رسید برای صعود به معجزه نیاز دارد، معجزه ای که البته صحبت های دراگان اسکوچیچ هم در رقم خوردن آن بی تاثیر نبود. (اسکوچیچ: اگر نساجی می تواند 7 گل به راه آهن بزند، ما می توانیم 15 گل بزنیم)

اسکوچیچ وقتی با این سوال مواجه شده بود که ممکن است به طور مثال نساجی 7 گل بزند و با تفاضل گل بهتر به لیگ برتر برود، گفته بود:

اگر نساجی فکر می‌کند هفت گل می‌تواند به راه‌آهن بزند،‌ ما می‌توانیم 15 گل در بابل بزنیم!

بازی آخر نساجی خارج از خانه برابر راه آهن بود و خونه به خونه هم باید در خانه با برق نوین شیراز تحت هدایت رحمان رضایی بازی می کرد. شاید آن بازی برای برقی ها آنقدر مهم نبود ولی صحبت جنجالی اسکوچیچ، خون شاگردان رحمان را به جوش آورد و آن ها متحد شدند با تمام توان مقابل خونه به خونه بازی کنند. بازیکنان برق نوین شیراز آن زمان مصاحبه کردند و در جواب اسکوچیچ گفتند مگر بسکتبال یا هندبال است که شما 15 گل به ما بزنید؟

به قول رحمان، آخر قصه دود صحبت های اسکوچیچ به چشم مردم شهر بابل رفت. در آن بازی خونه به خونه 2 بر 1 برد و نساجی در آن سمت 6 گل زد تا با تفاضل گل 23 راهی لیگ برتر شود، آن هم در حالی که تفاضل گل خونه به خونه 22 بود. یک صحبت بسیار ساده این چنین سرنوشت آن فصل یک تیم را تغییر داد؛ جالب اینکه اصلا بعد از این اتفاق و صعود نکردن خونه به خونه بابل، این تیم تقریبا منحل شد و تغییر مدیریت و تغییر نام داد!

خبرنگاران قائمشهری سال بعد وقتی اسکوچیچ به عنوان سرمربی نفت آبادان قدم به قائمشهر گذاشت، در کنفرانس خبری از او بابت نقشی که در صعود نساجی داشت تشکر کردند و گفتند اگر حرف های او نبود، هرگز برق نوین شیراز تحریک نمی شد که آنگونه مقابل خونه به خونه بابل جانانه مقاومت کند.

بازی روانی علیه حریف یا تیم خودی؟

اسکوچیچ از زمانی که سرمربی تیم ملی هم شده ترجیح می دهد مصاحبه ای انجام ندهد یا معدود مصاحبه هایی که از او منتشر می شود، در رسانه های خارجی (به خصوص رسانه های کروات) است و حالا شاید بهتر دلیل این موضوع را می فهمیم.

در حالی که تیم ملی ایران صدرنشین مطلق گروهش بود و هیچ حاشیه ای (جدا از ماجراهای VAR و خوبان عالم که مربوط به فدراسیون است) پیرامون تیم ملی وجود نداشت، اسکوچیچ با یک صحبت گویی با دست هایش یک چاله در مسیر تیم ملی ایجاد کرد.

مصاحبه جنجالی او در خصوص کمبود تاکتیکی بازیکنان ایرانی جنجال های زیادی به پا کرد و این جنجال ها حتی در نهایت منجر به حذف یکی از آماده ترین بازیکنان تیم ملی از لیست ملی پوشان شد.

البته خداراشکر با وساطت چند نفر و صحبت هایی که انجام شده، به نظر می رسد مشکل طارمی قابل حل شده و او به زودی به تیم ملی برخواهد گشت.

با این حال بهتر است اسکوچیچ کمی در صحبت هایش دقت بیشتری کند. بیان کردن صحبت های جنجالی گاهی بد نیست البته اگر در راستای بازی روانی و بهم زدن تمرکز حریف باشد ولی اینکه دود صحبت های اسکوچیچ به چشم خودی ها برود، اتفاق بدی است...

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! احتمال اعتراض شیخ دیاباته بابت حکم فیفا به CAS روش جالب فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات تابستانی فوتبال شائولین به سبک آرتورو ویدال / عکس دردسر جدید برای کیمیش؛ واکسن نزده ها به هتل های آلمان راه داده نمی شوند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: خونه به خونه بابل خونه به خونه دراگان اسکوچیچ تفاضل گل ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های لیگ برتر به روز‌های حساس خودش رسیده و در یکی از مهم‌ترین مسابقات این فصل، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت شاهد تقابل تراکتور و استقلال در تبریز خواهیم بود. مسابقه‌ای که در تعیین تیم قهرمان و سهمیه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان فوق العاده حائز اهمیت تلقی می‌شود و اساساً یکی از دلایل تغییر کادر فنی تراکتور نیز دقیقاً همین بحث است، چون تبریزی‌ها نمی‌خواهند مجال حضور در لیگ قهرمانان را به همین راحتی از دست بدهند.

آن‌ها به دنبال فراهم کردن شرایطی برای استفاده از یحیی گل‌محمدی هستند و تا قبل از تحقق این امر، فعلاً به صورت موقت حمید مطهری را مسئول فنی تیم خودشان کرده‌اند. مربی که سابقه همکاری با یحیی در پرسپولیس را دارد و البته خودش به عنوان سرمربی هم به مصاف استقلال رفته است، اما کارنامه‌اش مقابل آبی‌پوشان پایتخت در مقام سکاندار، فقط ناکامی بوده و او موفق به پیروزی برابر استقلال نشده است.

حمید مطهری تحت عنوان سرمربی سه بار تیمش را به مصاف استقلال فرستاده است. او اواخر بهار سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمربی نساجی مازندران انتخاب شد و تابستان همان سال در چهارچوب لیگ بیست و دوم با نتیجه ۳ بر ۱ بازی را به استقلالی‌ها واگذار کرد. چند ماه بعد، استقلال و نساجی سوپرجام باشگاه‌های کشور را نیز برگزار کردند که دوباره سهم نساجی ناکامی شد تا استقلال با ریکاردو ساپینتو به واسطه پیروزی در آن بازی تنها جام خودش در فصل قبل را بگیرد. این دو تیم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بازی برگشت لیگ بیست و دوم را نیز انجام دادند که با نتیجه مساوی یک-یک خاتمه یافت.

به این ترتیب حمید مطهری در مقام سرمربی تاکنون موفق به شکست دادن استقلال در یک بازی رسمی نشده و اگر چهارشنبه با تراکتور به استقلال ببازد، علاوه بر تداوم روند ناکامی خودش به عنوان سرمربی برابر آبی‌های تهرانی، شاید عملاً راه برای اینکه استقلالی‌ها به واسطه پیروزی مقابل تیم‌های تحت هدایت او یک جام دیگر نیز علاوه بر سوپرجام سال ۱۴۰۱ را هم بگیرند، هموار شود. البته اگر حمید بتواند با تراکتور استقلال را ببرد، همه چیز برایش به معنای واقعی کلمه عوض خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید