Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدعلی ناصری عصر امروز در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) اظهار کرد: طرح‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در محل‌هایی به اجرا رفته که در محاصره آثار تاریخی مختلف و جاذبه های گردشگری است که از آن جمله می‌توان به شوش، هفت تپه، چغازنبیل، آبشارهای شوشتر و تالاب شادگان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با فعالیت خود به این جاذبه‌ها اضافه کرده و تولید را در کنار این آثار رونق داده است؛ تقریباً از سال ۶۲ که طرح توسعه نیشکر در مجلس مصوب شده تاکنون فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشتیم تا به این تولید ۷۰۰ هزار تُنی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: در گذر زمان حداقل در ۱۰ ساله اخیر وضعیت سوددهی شرکت با یک رقم خیلی مشخص به شکل ثابت در حرکت بود تا سال ۹۶ و ۹۷ که بهترین سال برای توسعه نیشکر بوده و ۶۲۹ هزار تُن شکر تولید شد ولی ۹۷ به ۹۸ خشکسالی و بعد سیلاب باعث شد تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت از بین برود.

ناصری ادامه داد: تابستان ۹۸ بدترین وضعیت را شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به خود دیده بود که مسئولیت آن به هیئت مدیره جدید هم رسید؛ برای بازسازی آن ۴۰ هزار هکتار آسیب دیده به همت تلاشگران این صنعت ۲۲ هزار و ۶۰۹ هکتار را دوباره کشت و مابقی را به کشت های غیر نیشکر اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار تُن شکر به دلیل خشکسالی و سیل از دست رفت ولی با تلفیق تجارت و صنعت به وسیله کشت‌های غیر نیشکر سود خوبی را برای شرکت محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد: امسال که برداشت نیشکر را جشن گرفتیم، سال خاصی بود که از فروردین تا زمان برداشت خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر را شاهد بودیم و از نظر منابع آبی نیز سازمان آب و برق آن را در ۶۰ سال اخیر بی سابقه دانست.

ناصری اضافه کرد: کمبود آب و برق را کنار هم داشتیم و برای حل مسئله برق نیروگاه های خود را فعال نگه داشتیم و علاوه بر آن ۲۲ دستگاه دیزل ژنراتور را خریداری و نصب کردیم.

وی عنوان کرد: تولید ما چون از نظر آب در مضیقه بودیم به ۷۰۰ هزار تُن نرسید و پیش بینی می‌کنیم با ۱۵ درصد کاهش بتوانیم ۶۰۰ هزار تُن تولید داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان خبر داد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تُن شکر خام تولید و ۶۰ هزار تُن آن تسویه و آماده عرضه به بازار شده است؛ یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت کردیم.

ناصری گفت: واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به شرکت نیشکر و صنایع جانبی نیز انجام و به دنبال این هستیم تا تولید مناسب با نیشکر موجود در این شرکت داشته باشیم؛ برنامه‌های خوبی هم برای نی های آسیب دیده داریم تا در سال آینده محصولات خوبی داشته باشند.

وی افزود: در حال بروزرسانی کارخانه هستیم و برداشت نیشکر از هفت تپه را شروع کردیم؛ همچنین مذاکراتی با کشت و صنعت میان آب هم انجام دادیم تا برداشت آنها را در کارخانه هفت تپه به شکر تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اظهار کرد: احتمال بروز اعتراضات از هفت تپه دیگر وجود ندارد؛ خواسته ما این است که به جای ضرر و آسیب های سیل و خشکسالی در سال های ۹۷ و ۹۸ با همکاری دولت بدهی های شرکت را پرداخت کنیم تا بتوانیم به سوددهی برسیم.

کد خبر 5354533

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نیشکر خوزستان سیل خوزستان صنعت معدن و تجارت خوزستان هفت تپه ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه آمار کرونا کرمانشاه هفته بسیج عکس استانها واکسن کرونا کتاب و کتابخوانی گرگان بارش برف شیوع کرونا اردبیل هزار ت ن هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر تاثیر دانش بنیان‌ها در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید پتروشیمی‌ها گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم یکی از برنامه‌هایی برای صنعت پتروشیمی‌ها تنظیم شد، جهش تولید در بخش کالا و تجهیزات بود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر افزایش تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش عملکرد تولیدی در قالب و سقف ظرفیت نصب شده فعلی از برنامه‌های تعیین شده برای پتروشیمی بود. در این زمینه طیفی از برنامه‌ها آماده شد که از مهمترین آنها حرکت دانش بنیان‌ها برای جهش تولید قطعات و کالا‌ها و تجهیزات است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ما این موضوع را با هلدینگ‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم؛ در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین و تجهیز و به کارگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرزیر این نیاز مجموعه‌های پتروشیمی حین تولید به سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و سازندگان داخلی خواهد آمد. این موضوع جزو راهبرد‌های اصلی صنعت پتروشیمی در سال جاری است و با تمام سرمایه گذاران خود اتمام حجت کرده ایم و قطعیت این موضوع در جلسه‌ای که ۱۹ فروردین با حضور همه اعضا پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها تشکیل شد به اطلاع همکاران رسید.

استفاده از توان دانش بنیان مهمترین جلوه بومی سازی و جهش تولید با مشارکت مردم

شاه‌میرزایی تاکید کرد: موضوع استفاده از امکانات داخلی و توان دانش بنیان‌ها برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین جلوه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخل است؛ به همین سبب در طرح‌ها و ابرپروژه‌ها نیز جهت گیری به سوی تولید و استفاده از کالای دانش بنیان و داخلی بود.

وی گفت: در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین کنند. به همین جهت تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا بتوانیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیانی خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به ویژه در خصوص در مبحث ماشین آلات دوار که معمولا از خارج تامین میشد به تمام واحدها تاکید شد که تا جایی که آسیب به تولید وارد نشود، بایستی تجهیزات و ماشین آلاتی مانند کمپسور‌ها و پمپ‌ها و توربین‌ها که در رسته ماشین آلات دوار هستند و همینطور در رسته تولیدات پلیمری بایستی برنامه ریزی ویژه‌ای شود تا تامین آن‌ها از داخل کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا ما بتونیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و طبیعی است که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیان‌ها خواهد بود. شایان ذکر است که در نمایشگاه پیش رو صنعت نفت و گاز نیز شاهد حضور دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر نفت گفت: لازم است دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی پای کار بوده و نسبت به اجرا و تولید سریع سفارشات پتروشیمی‌ها و واحد‌های تولیدی اقدام کنند؛ چرا که نمی‌توان امر تولید را متوقف کرد و در صورت تاخیر به ناچار به توان خارج از کشور روج خواهد شد و این موضوع آسیب فراوانی از لحاظ فنی برای تولید کنندگان داخلی و صرف منابع مالی برای مجموعه‌های پتروشیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن